Skocz do zawartości

sprawa tunigu a trwałośc silnika


hefaistos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Siedząc sobie na spokojnie przy kompie oglądając części tunigowe do aprili rx pomyślałęm o wytrzymałości silnika bo tunigu. Wiem oczywiście żę ona spada w porównaniu z seryjną piędziesiątką. Robie ten remont ale wciąż mam obawy czy nie pujdzie on na marne. Mianowicie chce założyć cylek 80ccm z tłokiem Vertexa. Cylek byłby pewnie żeliwo tylko oddał bym do szlifu. No wiadomo że 80ccm to dużo więcej mocy niż 50-tka ale...wał ma luzy co oczywiście bede naprawiał. mianowicie oddam go do motorladnu gdzie zostanie wymieniona korba na "top racing" ale w wersji standard ( 100zł). wymienie również łożyska i zimmeringi na wale ale bedą to albo oryginały albo zamienniki. Raczej nie bedą to jakieś łożyska do tunigu - tu na myśli mam te z mielocha firmy metrakit. No właśnie gaźnik narazie 14 ale pewnie będzie 19 albo 21. Jest też wymieniony cału układ wydechowy na Arrow ( z czego jest bardzo zadowolony bo to on chyba najwiecej daje). No i moje pytanie które może nie tyczy się tylko tej aprili. Jak bardzo spada żywotność silnika po założeniu 80ccm gdy powiedzmy wszystko jest nowe ale SERYJNE (bo tak uznaje regeneracjie wału) . Jak długo moto pojeździ na tym cylku?? miesiąc , dwa a może kilka sezonów? Słyszałem o jakieś tzr która leciała 140 ale pochodziła 2 miechy ( nie wiem może i ktoś mówił z naszego forum). Warto jest tunigować??

 

Powiem jeszcze że motorek ma mi raczej posłużyć to jazdy głównie ulicznej albo lekkiego terenu. Raczej nie będe go kręcił cały czas na najwyższych obrotach ale chętnie bym nim chciał troche postuntować.

 

Co myślicie o ząłożeniu8 80ccm które było jak kupiłem i chyba przez to padł wał ( chodzi ale ma luzy ) bo wyleciało chyba z z łożyska na dole jakać igiełka i zassana do góry porysowała alu cylek . ( taką przeprowadziliśmy analize ze starszym i wujkiem )

 

Czy moze lepiej założyć w ogóle normalną 50tke . Słyszałem że silniki minarelli można katować do końca ale muszą być seryjne i wtedy raczej nic nie padnie. Prawda że jeśli ząłozył bym tą 50 tk to wytrwało by z dwa sezony bez większych remontów. No ale czy jest sens skoro ma zaraz mocy zabraknąć.

 

 

Myśalałęm też o 70 tce mianowicie o takiej http://www.allegro.pl/item208180327_cylind...ha_tzr_am6.html

 

czy ta dłużej by wytrzymała niż 80tka??

 

 

Poradxcie i powiedzcie jak to jest z tą żywotnością?? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje, że jeżeli nie będziesz katował tego silniczka, to pochodzi nie znacznie krócej od tego na nominalnym cylku, tłoku itd. Sam mam Neosa ze sporą ilościa gratów ( cylek, wydech, gaźnik, wario, sprzegło itp ), ale nie katuje go i chodzi jak marzenie :crossy:

 

Pozdrawiam i życzę dobrych osiągów po modach :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp. jstem już prawie pewny że wstawie 50ccm bo nie mam kasy na remontu a chce jexdzić. jak dobrze pamietam to te silniczki w 50ccm odblokowane tylko pojadą jakieś 90 wiec w to chyba wystarczająco jak na motorower:] Ty lko nie wiem czy w minarelkach seryjnie montują zwykłe zeliwne cylki czy może jakiś alu?? Bo na aluto raczej wieksza jest moc ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli robi się kompleksowy tuning z wymianą wału cylindra, korby itp. na części wyczynowe, to żywotność silnika wcale nie spada a nawet zaryzykuje stwierdzić że wzrasta. Żaden ze znajomych z "szerokiej" okolicy co mają skutery bądź motorowery po takim tuningu, nie mają z nimi żadnych problemów. A wersjach stockowych już tak dobrze nie było :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no na ostry tuning to kasy nie mam.

 

a kolejne pytanie- jeli bym kupił 50ccm to była by pewnie zwykłą zeliwna. Tłok pewnie byłby również jakiś najzwyklejszy . Ajeśli bym do takiej żeliwy wsadził tłok Vertexa to moc była by trochę większa?? Podejrzewam że wytrzymałośc była by większa ale jak z mocą na tłoku Vertexa. Nie myślcie że skoro nie chce tungu to po co szukam mocy- no a właśnie chce poprostu zbliżyć się do oryginału ( ile one lecą i ile mają koni w serii) albo trochę wiecej . I tak myśle czy tłok Vertexa da mi coś wiecej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież żeliwne też są :icon_mrgreen: a u nie moge znaleźć zakłądu co robi szlify na alu wiec cięzko by mi było to zrobić. a na żeliwo szlif kosztuje 50zł. a duża jest w mocy rózniaca między alu a żeliwo?? mówie o 50ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cylindra aluminiowego sie nie szlifuje!! na cylindrze aluminiowym jest nicasil,jak go zjedziesz to pokrywasz nową warstwą(ok.500zł) lub wkładasz tuleje do cylindra. Apki seryjnie miały nicasil,te które mają obecnie żeliwo miały wkładane tuleje. zakładaj 80cc,zeby na 50cc wycisnac te 90 to trzeba go krecic do samego konca,a to nie jest fajne. ja na seryjnym wale bez zmiany nawet lozysk po tunie (cylek 80,wydech,gaźnik) przejeździłem5-5,5tys km naprawde ostrego zapie**alania. teraz założyłem wzmocniona korbe i nowy wał i dalej zapie**alam. wsadzaj 80,nawet nie mysl o 50,na miescie za wysoko musisz krecic 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nbie ma ruznicy pomiedzy alu a zeliwem.aluminoiwe sa czesto 1 pierscieniowe.tego typu rozwiazania kitu niepolecam.

 

nie aluminiowe a nikasilowe, nawet stare cz typ 516 z tego co pamietam mialy 1 tylko pierscien i byly na zeliwie. Jak masz 1 pierscien to masz mniejsze tarcie dzieki czemu uzyskujesz wieksza moc, tyle ze trzeba dbac o taki zestaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...