Skocz do zawartości

Docieranie tłoka na cylindrze z nicasilem.


patryk3860
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku odpal motocykl niech pochodzi 2-3 min na wolnych obrotach i zgas. Odczekaj pol h i jeszcze raz to samo. Pol h i jeszcze raz to samo. Pol h i przejedz sie nie wkrecajac motocykla na max obroty taka rundke 10min zrob. Daj motocyklowi odpoczac pol h i zacznij latac juz ostrzej. Uklad tlok-cylinder, w ktorym cylinder ma powloke nicasilowa na bardzo krotki okres docierania ze wzdledu na wlasciwosci fizyczne powloki nicasilowej.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja docierałem tak (nowy nikasil i tłok):

Odpaliłem na 3min, żeby sie rozgrzał trochę i ruszyłem. Pierwsze 15min jazdy na 1/2 otwarcia przepustnicy i przerwa. Po ostygnięciu silnika powtarzam to samo, ale na 3/4 otwarcia przepustnicy przez kolejne 15min. Dalej to już pełen palnik i powinno być dobrze :icon_eek:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja docierałem tak (nowy nikasil i tłok):

Odpaliłem na 3min, żeby sie rozgrzał trochę i ruszyłem. Pierwsze 15min jazdy na 1/2 otwarcia przepustnicy i przerwa. Po ostygnięciu silnika powtarzam to samo, ale na 3/4 otwarcia przepustnicy przez kolejne 15min. Dalej to już pełen palnik i powinno być dobrze :)

pzdr

 

Zapomniałem dodać... ja spasowałem tłok na 0,06mm luzu, jeżeli ktoś spasuje ciaśniej np. na 0,04mm to ten bak trzeba wyjeździć delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać... ja spasowałem tłok na 0,06mm luzu, jeżeli ktoś spasuje ciaśniej np. na 0,04mm to ten bak trzeba wyjeździć delikatnie.

ja zawsze staram sie na 0,05mm ;) i wydaje mi sie ze to juz jest ciasno. Szkoda nicasilu na 0,04 bo wtedy przez ten krótki okres dotarcia napewno powłoka tez sie sciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to rozwiazanie stworzono dla sportowców własnie po to ze niewymaga zadnego docierania... wiec po jakiego grzyba wy go docieracie?

Ja docierałem, bo w instrukcji tak było i wolałem być pewien, że nie rozwalę nowego cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to rozwiazanie stworzono dla sportowców własnie po to ze niewymaga zadnego docierania... wiec po jakiego grzyba wy go docieracie?

no ok ale zawonik jak musi na szybkosci zmienić tłok po treningu bo zaraz są zawody to on spasuje tłoka na 0,06mm lub luzniej a wtedy to naprawde wystarcdzy ze motor popyrka na kolnych obrotach przez 10 min i jz mozna dawać pełen gaz. Ale tak jak ja np robie to dla siebie to pasuje dosc ciasno na 0,05mm i wtedy poprostu taki tłok zancznie dłuzej pojezdzi ale to z koleji wymaga minimalnego dotarcia w sesie jakies 50km na 3/4 mozliwosci co w sumie jakimś strasznym ograniczeniem nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak... ale z tego co wiem nikasil nie ma sie dotrzeć w sensie ułozyć tylko "przegrzać" wtedy struktura sie jakos tam zmienia.

heheheheh :icon_mrgreen: bo nie docieram nicasilu tylko tłoka, pierscienie, swożnia i łozysko czyli wszystko to co masz przy wymianie tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...