gandziorz Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Witam,Posiadam skutera Piaggio Zip. Dzisiaj odpaliłem na nowym gaźniku 21mm.No i po kilku próbach odpalił. Po odpaleniu skuter chodził na średnich obrotach (tak że koło się kręciło z prędkością ok. 15km/h). Próbowałem ustawiać za pomocą śrubek nic nie pomogło więc podwyższyłem iglicę. Teraz odpala i chodzi idealnie na wolnych obrotach ale ociężale wchodzi na średnio-wysokie obroty. Jeżeli natomiast chodzi o wysokie obroty to nie wchodzi wcale! Otóż kiedy zaczyna wchodzić w górną granicę obrotów to zaczyna gasnąć jakby się zalewać. No oczywiście sprawdzałem świecę, świeca mokra ale nie tak mocno.Postanowiłem jeszcze sprawdzić pomimo że to nowy gaźnik wszelkie dysze, żadna nie zapchana. Świeca w sumie nowa (zrobiono na niej 700km).Naprawdę nie wiem co robić.Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kusiek Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 zdejmij filtr powietrza moze mało powietrza dostaje sprawdz czy nie łapie lewego powietrza a kruciec tez wymieniłes? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Wymieniałem w sumie cały silnik :icon_biggrin: Zmieniłem króciec i zawór membranowy.Hmnn wydaje mi się że za dużo paliwa bierze na otwartej przepustnicy, ale kurcze jak zmniejszyć?Jeżeli iglica jest najwyżej to pozostaje dysza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Jeśli chcesz zmniejszyś dawke paliwa iglicą to powinieneś ją opuścić i tak jak juz wcześniej pisano, że może brać gdzieś lewe powietrze między króćcem a gaźnikiem lub miedzy kóćcem a cylindrem. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 iglice powinienes opuscic jesli to nic nie da to wtedy zmien dysze od paliwa na mniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Zmieniles gaznik na wiekszy bez zadnych zmian w ukladzie tok-korba?? Jesli tak to sie nie dziw ze to ci bedzie tak chodzic.... Sugeruje zmiane dysz na mniejsze. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 znaczy się, porządnie przykręć gaźnik na króćcach, wyczyśc filtr powietrza.Rozgrzej wmiarę silnik. Iglicą ustaw taki poziom żeby sqter w miarę jezdził. Potem śrubą obrotów ustaw srednie obroty. śrubą regulacji mieszanki ustaw taką pozycję w której obroty spoczynkowe będą najwieksze, a następnie wykręć srubę obrotów tak aby silnik utrzymywał zalecane obroty spoczynkowe, jesli to niemozliwe to takie na których silnik nie gasnie. Teraz trzeba ustawić taki poziom iglicy w którym pojazd będzie miał największy vmax. Weźmy prosty odcinek drogi, przejezdzajmy go zawsze w tą samą stronę (wiatr fauszuje wyniki). Tą metodą ustawiamy odpowiedni poziom iglicy. Na koniec trzeba znowu ustawić mieszankę. Robimy tak samo jak wczesniej.I teraz co parę kilometrów trzeba sprawdzać kolor świecy.Jesli jest czarny to mieszanka zbyt bogata (za duzo wachy)jesli biała lub jasno szara zbyt uboga (za duzo powietrza)Kolor kawy z mlekiem - OK. Objaw zbyt bogatej mieszanki jest taki, że przekręcasz gwałtownie manetkę, a silnik gasnie. 2 suw itak wolno reguje na otwarcie manetki, ale przez zbyt bogatą mieszanke na wolnych obrotach tak gasnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Zmieniles gaznik na wiekszy bez zadnych zmian w ukladzie tok-korba?? Jesli tak to sie nie dziw ze to ci bedzie tak chodzic.... Sugeruje zmiane dysz na mniejsze. POZDRONo oczywiście że zmieniłem. Pełny wał korbowy i nowy cylinder 70ccm. znaczy się, porządnie przykręć gaźnik na króćcach, wyczyśc filtr powietrza.Rozgrzej wmiarę silnik. Iglicą ustaw taki poziom żeby sqter w miarę jezdził. Potem śrubą obrotów ustaw srednie obroty. śrubą regulacji mieszanki ustaw taką pozycję w której obroty spoczynkowe będą najwieksze, a następnie wykręć srubę obrotów tak aby silnik utrzymywał zalecane obroty spoczynkowe, jesli to niemozliwe to takie na których silnik nie gasnie. Teraz trzeba ustawić taki poziom iglicy w którym pojazd będzie miał największy vmax. Weźmy prosty odcinek drogi, przejezdzajmy go zawsze w tą samą stronę (wiatr fauszuje wyniki). Tą metodą ustawiamy odpowiedni poziom iglicy. Na koniec trzeba znowu ustawić mieszankę. Robimy tak samo jak wczesniej.I teraz co parę kilometrów trzeba sprawdzać kolor świecy.Jesli jest czarny to mieszanka zbyt bogata (za duzo wachy)jesli biała lub jasno szara zbyt uboga (za duzo powietrza)Kolor kawy z mlekiem - OK. Objaw zbyt bogatej mieszanki jest taki, że przekręcasz gwałtownie manetkę, a silnik gasnie. 2 suw itak wolno reguje na otwarcie manetki, ale przez zbyt bogatą mieszanke na wolnych obrotach tak gasnie.Świeca ma kolor kawy z mlekiem ale takiej ciemniejszej.Już wyregulowałem i piknie chodzi.I małe sprostowanie nie wchodzi wolno tylko gwałtownie (z wolnych na wysokie bez mrugnięcia okiem).Niewiem jak z ustawianiem bo miałem 2 śruby (1 od powietrza, 2 od wolnych obrotów). Ale trzymałem na gazie i kręciłem od powietrza że jest OK.Kolego jak się spotkamy na drodze to masz u mnie piwo :crossy:Ps. Oczywiście po spożyciu będziemy pchali :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.