RAFAL Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Witam ,mam problem z mocnymi drganiami w kierownicy (Vulcan 1500 fi 2001 r.).Odczuwalne są przy małych prędkościach rzędu 40 - 70 km sa to dość mocno wyczuwalne że tak to nazwe "trzepotanie "kierownicą .Z początku myślalem że to wina gumy z przodu (miała wyczuwalne po palcami nierówności ) po wymianie nic sie nie zmieniło .Przy skręcaniu kierownicą na postoju czuć delikatne opory w obu kierunkach (łożysko głowki ramy??).Będe wdzięczny za porady .Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opona może być dobra - może centrowanie koła potrzebne.Masz sprychy czy odlew aluminiowy? Pytanie dodatkowe - czy zawsze tak było - czy stało się to nagle, czy znasz przeszłość motocykla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamSuzuki Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Miałem to samo. okazało się że felga jest krzywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAL Opublikowano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Koło jest szprychowane ,a te objawy zaczeły sie po koniec poprzedniego sezonu ,wcześniej nie było podobnych objawów.Też myślałem o centrowaniu koła ,sprawdzilem wszystkie szprychy czy aby ktoraś nie jest luźna są ok.Opona jest nówka sztuka kupiona na początku sezonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 wyjmij koło - nadziej je na ośkę, przytrzmaj rękami i niech ktoś pokręci nim - zobacz czy go rzuca. Rozcentrowanie rzadko związane jest z załkowitym luzem sprych. Często występuje np. po walnięciu w krawęznik. Felga jeszcze się nie skrzywi - a koło się rozcentruje. To żaden problem dla fachowca nawet z serwisu rowerowego. A co do łożyska w główce - na 99% to nie jest powód. Inne objawy wtedy są - np ciężko wychodzi się z zakrętu. - ciężko prostuje się kierownicę - po wyprostowaniu kierownicy motor nie trafia na prosty tor - tylko skręca - tego typu objawy - a nie drganie kierownicy. Może jeszcze być samo wyważenie koła - ale myślę iź przy wymianie opony wyważyłeś koło na 100% - więc to odrzucam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas27 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Też kiedyś miałem taki objaw w motocyklu (po zabraniu rąk z kierownicy trzepotanie). Czego to serwisy nie kazały mi sprawdzić. Najpierw opona. Kupiłem oponę i nic. :D Później ktoś sugerował minimalne skrzywienie felgi - lipa :wink: , tak samo sugestia co do krzywej ośki okazała się lipą (dzięki temu mam zapas hehe). Przed kupnem i po kupnie motocykl sprawdzany przez autoryzowane serwisy pod kątem wypadkowości niczego nie znalazł. Przyczyna okazała się banalna: łożysko główki ramy. Wymiana załatwiła sprawę. Radzę pójść tym tropem. :( Jak widać mój przypadek przeczy opinii Softa co do łożyska główki ramy, ale jednak było to łożysko. Mój motocykl miał odlewane obręcze kół i nie był to chopper więc może w chopperach podobne objawy mogą pochodzić jeszcze od czegoś innego. Powodzenia w likwidacji problemu. Edytowane 10 Czerwca 2007 przez wojtas27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Przyczyna okazała się banalna: łożysko główki ramy. Wymiana załatwiła sprawę. Radzę pójść tym tropem. :D Kolega zapewne ma rację - gdyż doświadczył tego, ale naprawdę radzę sprawdzić najpierw "na ręku" rozkręcając koło - to wymaga 10 minut i 0 (zero) kasy - tylko pomocna dłoń "rozkręcacza" potrzebna :-) Jak będzie ok i nie będzie rzucało - patrz post wojtas`a27 powyżej :-) Pozdrawiam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFAL Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Dzięki za rady,może w przyszłości odwdzięcze sie :) . Objaw ten sam ,zabranie rąk z kierownicy przy małej predkości "trzepotanie".Zaczne od centrowania a skończe chyba na łożysku :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Proponuję zacząć od łożyska które i tak jest do wymiany (skoro ciężko chodzi). Najlepsza zasada w motocyklach to nie psuć. Jeżeli koło nie było składane a kupione w fabryce to ingerencję w ten mechanizm odłożyłbym na koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.