Skocz do zawartości

Drgania kierownicy


RAFAL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,mam problem z mocnymi drganiami w kierownicy (Vulcan 1500 fi 2001 r.).Odczuwalne są przy małych prędkościach rzędu 40 - 70 km sa to dość mocno wyczuwalne że tak to nazwe "trzepotanie "kierownicą .Z początku myślalem że to wina gumy z przodu (miała wyczuwalne po palcami nierówności ) po wymianie nic sie nie zmieniło .Przy skręcaniu kierownicą na postoju czuć delikatne opory w obu kierunkach (łożysko głowki ramy??).Będe wdzięczny za porady .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło jest szprychowane ,a te objawy zaczeły sie po koniec poprzedniego sezonu ,wcześniej nie było podobnych objawów.Też myślałem o centrowaniu koła ,sprawdzilem wszystkie szprychy czy aby ktoraś nie jest luźna są ok.Opona jest nówka sztuka kupiona na początku sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmij koło - nadziej je na ośkę, przytrzmaj rękami i niech ktoś pokręci nim - zobacz czy go rzuca. Rozcentrowanie rzadko związane jest z załkowitym luzem sprych. Często występuje np. po walnięciu w krawęznik. Felga jeszcze się nie skrzywi - a koło się rozcentruje. To żaden problem dla fachowca nawet z serwisu rowerowego.

 

A co do łożyska w główce - na 99% to nie jest powód. Inne objawy wtedy są - np ciężko wychodzi się z zakrętu. - ciężko prostuje się kierownicę - po wyprostowaniu kierownicy motor nie trafia na prosty tor - tylko skręca - tego typu objawy - a nie drganie kierownicy.

 

Może jeszcze być samo wyważenie koła - ale myślę iź przy wymianie opony wyważyłeś koło na 100% - więc to odrzucam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś miałem taki objaw w motocyklu (po zabraniu rąk z kierownicy trzepotanie). Czego to serwisy nie kazały mi sprawdzić. Najpierw opona. Kupiłem oponę i nic. :D Później ktoś sugerował minimalne skrzywienie felgi - lipa :wink: , tak samo sugestia co do krzywej ośki okazała się lipą (dzięki temu mam zapas hehe). Przed kupnem i po kupnie motocykl sprawdzany przez autoryzowane serwisy pod kątem wypadkowości niczego nie znalazł. Przyczyna okazała się banalna: łożysko główki ramy. Wymiana załatwiła sprawę. Radzę pójść tym tropem. :(

 

Jak widać mój przypadek przeczy opinii Softa co do łożyska główki ramy, ale jednak było to łożysko. Mój motocykl miał odlewane obręcze kół i nie był to chopper więc może w chopperach podobne objawy mogą pochodzić jeszcze od czegoś innego. Powodzenia w likwidacji problemu.

Edytowane przez wojtas27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna okazała się banalna: łożysko główki ramy. Wymiana załatwiła sprawę. Radzę pójść tym tropem. :D

 

Kolega zapewne ma rację - gdyż doświadczył tego, ale naprawdę radzę sprawdzić najpierw "na ręku" rozkręcając koło - to wymaga 10 minut i 0 (zero) kasy - tylko pomocna dłoń "rozkręcacza" potrzebna :-)

 

Jak będzie ok i nie będzie rzucało - patrz post wojtas`a27 powyżej :-)

 

 

Pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zacząć od łożyska które i tak jest do wymiany (skoro ciężko chodzi). Najlepsza zasada w motocyklach to nie psuć. Jeżeli koło nie było składane a kupione w fabryce to ingerencję w ten mechanizm odłożyłbym na koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...