Skocz do zawartości

Dziwny problem z bezpiecznikiem


elvisl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moja honda (CBR 1000F) wczoraj przepaliła bezpiecznik odpowiedzialny za odpalanie ( nie kręcił rozrusznik) więc go wymieniłem ale po paru odpaleniach znowu zjarała następny. Po dokładnych oględzinach stwierdziłem że nigdzie napięcie nie przebija do masy a pozatym pozostawione moto na włączonej stacyjce nie pali bezpiecznika ( na włączonym silniku wyciągnołem w/w bezpiecznik i moto zgasło więc chyba odpowiada i za zapłon?) oglądnołem aku stwierdziłem suche cele (dzisiaj uderze po wode destylowaną) i zauważyłem taką dziwną sytuacje, przy paracującym silniku swiatła delikatnie przygasają z taką samą częstotliwością z jaką pracuje pompa paliwa ( słychać taki suchy trzask co około 1s obok korpusu pompy). I teraz pytanie czemu pali bezpiecznik? jest włożony 10a taki jak w manualu.... a swoją drogą wode dolewałem do aku przed zimą , zrobiłem w tym sezonie około 1,5 tyś. km, moto czasem stało na ełnym słońcu>>> czy to normalny ubytek, a może regulator napięcia padł i on jest tego sprawcą ( szukałem na necie ale niemoge znależc, gdzie dopaść taki regulator i ile to znów będzie kosztować. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jeszcze raz: 1. ten bezpiecznik który wyciągnąłeś się przepala?? czy inny??

2. Czy przy pracującym silniku na luzie jak rozłożysz stopkę to moto gaśnie??

Na mój nos coś wymusza większy przepływ prądu niż normalnie.

 

 

Chwila :D wydaje mi się że ten bezpiecznik nie jest od odpalania 10 Amper

to chyba za mały prąd??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwsze pytanie tak-- wymieniłem spalony na nowy, a jak go wyciągnołem( nowy) na pracującym silniku to moto zgasło.Na stopce niemam zadnego czujnika. A to nie jest bezpiecznik ten który jest w przekażniku( tam jest30a), ten bezpiecznik jest wraz z innymi w skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli wyschnie akumulator to niepowoduje obciążenia i napięcie potrafi wzrastać, malec, ogólnie szaleć. Może to powodować przepelanie bezpiecznika. Dlatego bo zwiększone napięcie powoduje zwiekszenie prądu, a jak ten bedzie za duzy to przepala sie bezpiecznik. Suchy akumulator jest tez powodem mrugania swiateł.

 

tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem bezpiecznik jest od: ''fuel CHG i st. ign'', pomomo zalania aku wodą ( podładowałem delikatnym prądem światła dalej delikatnie przygasają w rytm cykania pompy paliwa), wrzuciłem bezpiecznik 15a na miejsce 10A >> zobacze co się stanie> Dodam że bezpiecznik przepalało po zaskoczeniu silnika( naciskam starer i otwieram przepustnice żeby więcej paliwa do cylindra zassało) silnik chwyta i wskakuje na 4-5tyś obr. i wtedy zonk :) pada bezpiecznik (oczywiście nie zakażdym razem tylko raz na jakiś czas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-co do akumulatora to kiedyś jeździłem na nieboszczyku prawie 2 tygodnie i nic się nie działo.

Natomiast proponowałbym załozyć inną pompę i obserwować czy przepala czy nie,

ale w żadnym razie nie zakładać większych bezpieczników!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...