Skocz do zawartości

jakie tłoki do dolniaka???


ronon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gumiś - czemu się tak rzucasz????? Zadałes pytanie, i za wszeklą cene próbujesz udowodnić, że każda odpowiedź na nie jest błędna. Zaufaj ludziom, którzy mówią, że tłoki od CC nie pasują do dolniaka (na 100% wiedzą co mówią). Poszkaj w wyszukiwarce na forum - temat tłoków do dolniaka już był poruszany kilkakrotnie;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie rzucam jak to napisałeś, tylko chciałbym się dowiedzieć "dlaczego nie", albo "dlaczego tak".

I nie staram się udowodnić, że odpowiedź na nie jest błędna tylko chciałbym wiedzieć dlaczego? I np. nie rozumiem dlaczego tłok od CC (który jak to Andrew powiedział nie ma płaszcza) może pracować w CC, a ni może w Kaśce?

A odpowiedzi "po pierwsze primo porownaj sobie tlok z 126p i cc700" to chyba sam przyzanasz nawet nie warto komentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że najbardziej sprawdzonym sposobem som tłoki od poloneza 1600.ja teraz remontowałem piec bratu on ma na malucha tłoki,pracuje to ładnie równo,ale pod wózek nie jest to najlepsze rozwiązanie.chyba że pod jazdę z wozem turystycznie :icon_mrgreen: bo pod teren troszkę jest na maluchu za słabe,i bardziej się grzeje,ale zawsze wybór pozostaje dla ciebie,jeden chwali sobie drugi krytykuje . ja spotkałem się z taką opiniom i miałem okazje zobaczyć taki motorek w akcji.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że najbardziej sprawdzonym sposobem som tłoki od poloneza 1600.ja teraz remontowałem piec bratu on ma na malucha tłoki,pracuje to ładnie równo,ale pod wózek nie jest to najlepsze rozwiązanie.chyba że pod jazdę z wozem turystycznie :icon_mrgreen: bo pod teren troszkę jest na maluchu za słabe,i bardziej się grzeje,ale zawsze wybór pozostaje dla ciebie,jeden chwali sobie drugi krytykuje . ja spotkałem się z taką opiniom i miałem okazje zobaczyć taki motorek w akcji.pozdrawiam

Słyszałem o tłoka od Poloneza, ale sceptycy twierdzą, że są za ciężkie i dlatego właśnie pytałem o tłoki od CC700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ave. chcialem sie przywitac, jestem tu nowy i pewnie czesto bede czerpal ze skarbnicy wiedzy jaka jest forum, mechaniki motocyklowej dopiero sie ucze ale jesli chodzi o autka to moge powiedziec ze tloki z cc 700 sa zrobione z jakoscioweo dobrego materialu, wlosi a raczej fsm nie zalowalo dobrych materialow, problem moze polegac na tym ze sa przystosowane do pracy w silniku chlodzonym ciecza gdzie temperatura nie powinna przekraczac 100 stopni, wlasnie mam na warsztacie silnik kolesia ktory o tym nie wiedzial i mu tloki stanely na pierscionkach, oczywiscie pomijam juz fakt ze pierscionki trza zminiec zarowno w tlokach poldka jak i cc na takie ktore wytrzymaja prace przy wyzszych temperaturach. sorki za przydlugi wywod mam nadzieje ze wnioslem cos do dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoscie tego z jakiego silnika pochodza tloki z cc to przeciez polonez jest rowniez chlodzony ciecza a pasuja, wiec to nie az tak bardzo sie o system chlodzenia rozchodzi, choc wiadomo, ze najlepiej miec tloki od silnika chlodzonego powietrzem, ze wzgledu na wieksza odpornosc takich tlokow na temperatury. Najwazniejsze jest wg. mnie wysokosc otworu sworznia od denka tloka, srednica tloka, ksztalt denka tloka, jego masa jak rowniez dobrze byloby gdyby mial offset zblizony do oryginalu...

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ave. chcialem sie przywitac, jestem tu nowy i pewnie czesto bede czerpal ze skarbnicy wiedzy jaka jest forum, mechaniki motocyklowej dopiero sie ucze ale jesli chodzi o autka to moge powiedziec ze tloki z cc 700 sa zrobione z jakoscioweo dobrego materialu, wlosi a raczej fsm nie zalowalo dobrych materialow, problem moze polegac na tym ze sa przystosowane do pracy w silniku chlodzonym ciecza gdzie temperatura nie powinna przekraczac 100 stopni, wlasnie mam na warsztacie silnik kolesia ktory o tym nie wiedzial i mu tloki stanely na pierscionkach, oczywiscie pomijam juz fakt ze pierscionki trza zminiec zarowno w tlokach poldka jak i cc na takie ktore wytrzymaja prace przy wyzszych temperaturach. sorki za przydlugi wywod mam nadzieje ze wnioslem cos do dyskusji

 

 

no witam kolejnego psiadacza ruskiego sprzeta :biggrin:

ciekawe to co piszesz o tych tlokach i pierscionkach do poldka napisz jakie to pierscionki na wyzsze temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoscie tego z jakiego silnika pochodza tloki z cc to przeciez polonez jest rowniez chlodzony ciecza a pasuja, wiec to nie az tak bardzo sie o system chlodzenia rozchodzi, choc wiadomo, ze najlepiej miec tloki od silnika chlodzonego powietrzem, ze wzgledu na wieksza odpornosc takich tlokow na temperatury. Najwazniejsze jest wg. mnie wysokosc otworu sworznia od denka tloka, srednica tloka, ksztalt denka tloka, jego masa jak rowniez dobrze byloby gdyby mial offset zblizony do oryginalu...

:biggrin:

No i MOC zwróciłeś uwagę na chyba najistotniejsze rzeczy. Co do offsetu no to trudno będzie chyba znaleźć we współczesnej produkcji tłoki z offsetem równym 0, więc jeśli jest to dobrze.

A czy nie uważacie, że z tą odpornością tłoków maluchowskich na wyższe temperatury to taki mit? Przecież tłoki do malucha, poloneza i CC są odlewane z tego samego stopu AK12.

I jeszcze jedno pytanie, czy polonez 1600 też przy sworzniach "wkładki" z innego metalu zapobiegające nadmiernemu rozszerzaniu się tłoka w tym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanika pałam sie raczej w ramach hobby ale logicznie myslac silnik ruska rozgrzewa sie ponad 100-110 stopni, silnik chlodzony powietrzem czesto nagrzewa sie do temperatury kiedy zaczynaja dzwonic zawory ( tak kiedys mielismy w maluszku) moje wypowiedzi biora sie glownie z doswiadczenia(ktorego wciaz mi za mało) :biggrin: jesli chodzi o szczeguły to juz rozmowa z moim tata ktory jest tokazem i lepiej sie zna na wlasciwosci materiałow. bolsze spasiba za slowianskie powitanie w gronie niepoprawnych rusofilow :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..a czesto ktos musi trzeci interweniowac :D

mnie rowniez te pierscienie zainteresowaly.. przymiezam sie do szlifu na tloki polonezowskie i kazda wiedza (oczywiscie potwierdzona, sprawdzona, polecana) to kolejna eliminacja bledu.

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i MOC zwróciłeś uwagę na chyba najistotniejsze rzeczy. Co do offsetu no to trudno będzie chyba znaleźć we współczesnej produkcji tłoki z offsetem równym 0, więc jeśli jest to dobrze.

A czy nie uważacie, że z tą odpornością tłoków maluchowskich na wyższe temperatury to taki mit? Przecież tłoki do malucha, poloneza i CC są odlewane z tego samego stopu AK12.

I jeszcze jedno pytanie, czy polonez 1600 też przy sworzniach "wkładki" z innego metalu zapobiegające nadmiernemu rozszerzaniu się tłoka w tym miejscu?

 

 

Najprostszym sposobem bedzie nagrzanie wymienionych tlokow do jednakowej temperatury a nastepnie zmierzenie ich srednic jezeli wymiar zwiekszy sie w tych samym zakresie znaczy ze nie ma znaczenia rodzaj silnika, bo tloki wykonane sa z tego samego materialu, a jakiego tego niestety juz nie wiem...

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z tłokiem od 1600, ale od 1500 na 100% ma wkładki przy sworzniu i wyczuwalnie jest cięższy od oryginału. Offset jest widoczny gołym okiem. Co ciekawe, mój tłok posiada wypukłe denko...

Edytowane przez gobert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...