Skocz do zawartości

Ciężki orzech do zgryzenia z kierunkami


Sylwester
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .według mnie to kontrolka kierunków najczęściej jest wpinana w instalację tak że przy pracy lewej strony wykorzystuje mase strony prawej.Prawdopodobnie przerywacz ten nie ma oddzielnego wyjścia na kontrolkę.porada zmienić przerywacz i podłączyć kontrolkę tak aby miała swoją masę

 

jeżeli chodzi o częstotliwość to naprawdę tylko przerywacz z przekażnikiem w środku usunie ten problem.niewielkie koszty(15-20zł)a jest wyjście na kontrolkę pracy kierunków i na kontrolkę awaryjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tygrys-> prawie zaden przerywacz nie ma wyjscia na kontrolke. chyba, ze jakies zamienniki, ale jest to w ogole niepotrzebne. w przypadku gdy masz jedna, to jest tak jak piszesz - masa drugiej lini. gdy masz dwie kontrolki - tak bylo np w vfr, to jest podpieta rownolegle i nie ma klopotu, zeby robily sie awaryjne. i nie kazdy przerywacz z przekaznikiem usunie ten problem, uwierz mi;) fabryczne motocyklowe tez maja przekaznik i lipa wielka. ja z tym problemem walczylem z 5? lat temu gdy wchodzily pierwsze ledy jako kierunki i byla wielka lipa nawet wsrod producentow. np mialem przetestowane wszystkie przerywacze dedykowane pod ledy z louisa (na szczescie nie ja za to placilem;) ) i zaden nie dzialal poprawnie :lalag: kiedys to chyba nawet na 4um opisalem. w koncu wlasnie rozebralem przerywacz, zrozumialem o co biega, wycialem uklad pomiaru i bingo. moj przerywacz uaktywniala zaroweczka o mocy 1W:DDD mozliwa byla praca rowniez z 200W i czestotliowsc pracy zarowno przy 1 jaki i przy 200W byla taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafciu-> w przypadku jednej kontrolki podlacza sie ja tak:

- jeden z przewodow kontrolki podlaczony jest do + lewej linii kierunkowskazow

- drugi z kabelkow kontrolki podlaczony jest do + prawej linii kierunkowskazow

 

+ ten, jest to wyjscie z przerywacza rozdzielone albo na jedna linie albo na druga

 

w przypadku nie wlaczenia kierunku - kontrolka sie nie swieci bo na jej przewodach nie ma napiecia

 

w przypadku wlaczenia np prawych kierunkow kontrolka dostanie przerywane +12V. a co z masa? ano mase na drugim przewodzie wezmie z lewych kierunkow, bo rezystnacja kontrolki jest duzo wieksza niz rezystncja wlokien zarowek np 21W i beda one traktowane dla kontrolki jako po prostu przejscie do masy. jest to wtedy uklad taki, ze kontrolka jest podlaczona z jednej strony +, a z drugiej jest w szeregu z rownolegle podlaczonym 2 zarowkami. i ten szereg zamyka sie do masy. proste?

 

 

w przypadku zbudowania wlacznika awaryjnych po wlaczeniu.... kontrolka sie nie zaswieci. gdyz obie linie kierunkow jednoczesnie beda dostawaly +12 i to samo dostanie kontrolka - na jej przewodach, czyli na liniach nie bedzie roznicy napiec do funkcjonowania kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...