tygrys Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Witam .według mnie to kontrolka kierunków najczęściej jest wpinana w instalację tak że przy pracy lewej strony wykorzystuje mase strony prawej.Prawdopodobnie przerywacz ten nie ma oddzielnego wyjścia na kontrolkę.porada zmienić przerywacz i podłączyć kontrolkę tak aby miała swoją masę jeżeli chodzi o częstotliwość to naprawdę tylko przerywacz z przekażnikiem w środku usunie ten problem.niewielkie koszty(15-20zł)a jest wyjście na kontrolkę pracy kierunków i na kontrolkę awaryjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 tygrys-> prawie zaden przerywacz nie ma wyjscia na kontrolke. chyba, ze jakies zamienniki, ale jest to w ogole niepotrzebne. w przypadku gdy masz jedna, to jest tak jak piszesz - masa drugiej lini. gdy masz dwie kontrolki - tak bylo np w vfr, to jest podpieta rownolegle i nie ma klopotu, zeby robily sie awaryjne. i nie kazdy przerywacz z przekaznikiem usunie ten problem, uwierz mi;) fabryczne motocyklowe tez maja przekaznik i lipa wielka. ja z tym problemem walczylem z 5? lat temu gdy wchodzily pierwsze ledy jako kierunki i byla wielka lipa nawet wsrod producentow. np mialem przetestowane wszystkie przerywacze dedykowane pod ledy z louisa (na szczescie nie ja za to placilem;) ) i zaden nie dzialal poprawnie :lalag: kiedys to chyba nawet na 4um opisalem. w koncu wlasnie rozebralem przerywacz, zrozumialem o co biega, wycialem uklad pomiaru i bingo. moj przerywacz uaktywniala zaroweczka o mocy 1W:DDD mozliwa byla praca rowniez z 200W i czestotliowsc pracy zarowno przy 1 jaki i przy 200W byla taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Wszsytko jasne ale co ma do tego masa?? Przecież masa jest wszędzie taka sama czy w prawym czy lewym kierunku, czy w stopie czy w pozycji czy gdziekolwiek indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Rafciu-> w przypadku jednej kontrolki podlacza sie ja tak:- jeden z przewodow kontrolki podlaczony jest do + lewej linii kierunkowskazow- drugi z kabelkow kontrolki podlaczony jest do + prawej linii kierunkowskazow + ten, jest to wyjscie z przerywacza rozdzielone albo na jedna linie albo na druga w przypadku nie wlaczenia kierunku - kontrolka sie nie swieci bo na jej przewodach nie ma napiecia w przypadku wlaczenia np prawych kierunkow kontrolka dostanie przerywane +12V. a co z masa? ano mase na drugim przewodzie wezmie z lewych kierunkow, bo rezystnacja kontrolki jest duzo wieksza niz rezystncja wlokien zarowek np 21W i beda one traktowane dla kontrolki jako po prostu przejscie do masy. jest to wtedy uklad taki, ze kontrolka jest podlaczona z jednej strony +, a z drugiej jest w szeregu z rownolegle podlaczonym 2 zarowkami. i ten szereg zamyka sie do masy. proste? w przypadku zbudowania wlacznika awaryjnych po wlaczeniu.... kontrolka sie nie zaswieci. gdyz obie linie kierunkow jednoczesnie beda dostawaly +12 i to samo dostanie kontrolka - na jej przewodach, czyli na liniach nie bedzie roznicy napiec do funkcjonowania kontrolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.