Sylwester Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Siemanko, zamontowałem w swoim biku kierunki LED i od tego czasu mam światła awaryjne zamiast migaczy. Gdy chcę włączyc kierunki lewo to świecą obie strony, dokładnie jak światła awaryjne :/. Natomiast gdy na miejsce kierunków LED z przodu lub styłu, podłącze stare migacze to świecą prawidłowo tylko za szybko. Próbowałem podłączac specjalne przerywacze pod kierunki LED ale nic to nie daje, jest ten sam problem z awaryjnymi. Byłem też w miejscowym motocyklowym service ale sami za głowę się łapali.Może miał ktoś podobny problem?. Jeżeli nic nie wymyślę to zostaje założenie na przód normalnych kierunków :buttrock:. Pozdro1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwichan Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Ja miałem podobny problem gdy montowałem kierunki na kufrze. Okazało się że ledy mają zbyt niski pobór prądu i świecą non stop. Wiem że jednak był to inny problem, ale ja podłączyłem normalne kierunki i teraz jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 a sproboj jednoczesnie podłaczyć ledy i zwykłe kierunki i zobacz co się dzieje. Jeśli będzie w miarę ok, to proponuję przed ledami dobrać odpowiedni opornik i powinno być ok.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Siemanko, zamontowałem w swoim biku kierunki LED i od tego czasu mam światła awaryjne zamiast migaczy. Gdy chcę włączyc kierunki lewo to świecą obie strony, dokładnie jak światła awaryjne :/. Natomiast gdy na miejsce kierunków LED z przodu lub styłu, podłącze stare migacze to świecą prawidłowo tylko za szybko. Próbowałem podłączac specjalne przerywacze pod kierunki LED ale nic to nie daje, jest ten sam problem z awaryjnymi. Byłem też w miejscowym motocyklowym service ale sami za głowę się łapali.Może miał ktoś podobny problem?. Jeżeli nic nie wymyślę to zostaje założenie na przód normalnych kierunków :). Pozdro1000 Nieprawidłowa szybkość świecenia kierunków może wynikać z ich niedostosowania do używanego przerywacza, po zastosowaniu elektronicznego przerywacza problem zniknie. Świecenie dwóch stron - sprawdź przełącznik, napięcie na stykach kierunków, to powinno wszystko wyjaśnić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 a ja wiemto jest tak, ze kontrolka na panelu jest podączona między gałęzie lewych i prawych kierunkowskazów. Jak zmniejszymy moc pobieraną przez kieunki to mniejszy prąd przepływający przez nie bedzie powodował swiecenie. Sprawe napewno da się rozwiązać podłączając równolegle z każdym kierunkiem (razem 4szt bo 4 kierunki) rezystor (opornik) 8ohm/20W. Nie musimy zmieniać przerywacza. Oporniki te będą się dość mocno grzać. Druga metoda jeszcze nietestowana to zmienic kontrolke na dioę led. Wtedy prąd prze znią pobierany będzie mniejszy i obie strony kierunków powinny mrugac osobno. Pamiętac trzeba tylko o tym, ze potrzebny bedzie wtedy przerywacz prezystosowany do kierunków na ledach. Przerywacz nie ma wpływu na to czy swiecą się obie strony czy tylko jedna, on tylko przerywa obwod co pewien czas. Od niego zależy tylko tempo mrugania kierunkowskazów Ja elementy elektroniczne kupuję w warszawie na wolumenie. Sylwester jak chcesz możesz do nas wpaść na chwilkę - po rezystorki 3zł/szt. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miniu. Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Ja tak miałem po zamontowaniu szyby,śróbki mocujące szybe były za długie i z dwuch stron dotykały o lampe a szyba była zamontowana tam gdzie kierunki mają mase i była wspulna masa dla kierunków i z tego powodu miałem awaryjne,a myślałem że to wina przerywacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 7 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 (edytowane) Ja elementy elektroniczne kupuję w warszawie na wolumenie. Sylwester jak chcesz możesz do nas wpaść na chwilkę - po rezystorki 3zł/szt. tomek Myślę że masz dużom racji w tym co naisałeś bo gdy mrugają obie strony kierunków to kontrolka na panelu nie świeci. Ale dlaczego problem ten dotyczy tylko mojego moto?. Mase ludzi zmieniło kierunki na LED i problemem była tylko częstotliwośc mrugania. A zmiana kontrolki na Led spowoduje ciągłe świecenie ale warto spróbowac :buttrock:co do wpadnięcia to dzięki ale ja zamieszkuje UK, więc będzie ciężko :banghead:). Zastanawiam się z tymi opornikami, tylko jak cholera jest opornik po ang ;/ Edytowane 7 Czerwca 2007 przez Sylwester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 tylko jak cholera jest opornik po ang ;/ resistor? ;) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unek Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 (edytowane) Witam, o ledach dość dużo było już na forum. Jeśli zamienimy tradycyjne kierunki na Ledy musimy zastosować oporniki , ze względu na inny -dużo mniejszy pobór prądu przez diody vsnormalna żarówka. Jaka moc oporników powinna być zastosowana należy wyliczyć ze wzoru , który kiedyś już tu na formum koledzy podawali. Ja w Vulcanie 800 przy zamianie ze standardów na ledy musiałem zastosować 12voltowe oporniki o mocy 21watt każdy. Są dość duże i bedą się grzać(co jest normalne). Jeśli nie damy oporników to kierunki będą migać bardzo szybko dokładnie tak jak przy spalonej jednej żarówce. Co do problemu kolegi Sylwestra, to że świecą obie strony jak awaryjne , to wynik najprawdopodobniej zwartej na masie instalacji. Edytowane 8 Czerwca 2007 przez Unek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 (edytowane) Co do problemu kolegi Sylwestra, to że świecą obie strony jak awaryjne , to wynik najprawdopodobniej zwartej na masie instalacji. nie sądzę że problemem jest masa ponieważ po założeniu starych kierunków wszystko wraca do normy. A co do wzoru to jak możesz przypomniec to będę wdzięczny :buttrock:. Moje kierunki orginalnie mają 21W/12V sztuka. Pozdro1000 Edytowane 8 Czerwca 2007 przez Sylwester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bykoo11 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 (edytowane) Zgadzam się z audioterrorysta najlepszym rozwiązaniem było by zastosowanie elektronicznego przekaźnika i odseparowanie kontrolki np. diodami prostowniczymi po prostu inaczej ją wpiąć do instalacji. Drugi sposób to tak jak piszą koledzy zmniejszyć opór poprzez dodanie rezystorów.Jeżeli nie możesz zdobyć rezystorów możesz użyć też starych żarówek z kierunkowskazów i umieścić je w miejscu gdzie nie będzie widać ale to raczej odpada Edytowane 8 Czerwca 2007 przez Bykoo11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Zgadzam się z audioterrorysta najlepszym rozwiązaniem było by zastosowanie elektronicznego przekaźnika i odseparowanie kontrolki np. diodami prostowniczymi po prostu inaczej ją wpiąć do instalacji. Drugi sposób to tak jak piszą koledzy zmniejszyć opór poprzez dodanie rezystorów.Jeżeli nie możesz zdobyć rezystorów możesz użyć też starych żarówek z kierunkowskazów i umieścić je w miejscu gdzie nie będzie widać ale to raczej odpada wpiąłem dodatkowo stare żarówki na przodzie i w dalszym ciągu mam awaryjne :/. Chyba że wpiąc także z tyłu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bykoo11 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 (edytowane) sam przód to może być zamało najwidoczniej , spróbuj też z tyłu jak to niepomoże to znaczy że trzaba gdzie indziej szukać przyczyny.a Jeszcze takie głupie pytanka jak wpiołeś te zarówki równolegle czy szeregowo z ledami?? Edytowane 9 Czerwca 2007 przez Bykoo11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 sam przód to może być zamało najwidoczniej , spróbuj też z tyłu jak to niepomoże to znaczy że trzaba gdzie indziej szukać przyczyny.a Jeszcze takie głupie pytanka jak wpiołeś te zarówki równolegle czy szeregowo z ledami?? założyłem kostkę na kablach do migaczy i wpiąłem równocześnie ledy i żarówkę. W odrobinie wolnego czasu spróbuje założyc jeszcze na tył. Pozdro1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 (edytowane) Jak ja podłączałem jednoczesnie normalne kierunki i led'owe równolegle to led'owe świeciły się bardzo słabo, a gdy podłączyłem szeregowo to nie świeciły się w ogóle (led'owe)...W moim przypadku pomógł przerywacz :D założyłem kostkę na kablach do migaczy i wpiąłem równocześnie ledy i żarówkę. Równolegle znaczy sie;) Edytowane 10 Czerwca 2007 przez MACIAS1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.