Skocz do zawartości

Mały problemik


enduro_boy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem. Mianowicie ostatnio po zatankowaniu mojej HONDY MTX80 zaczoł kiepsko pracować silnik. Podczas jazdy częst się dławił i spadła moc. Dzisiaj postanowiłem wyjeździć całe paliwo do końca i zatankować nowe na shelu. Odrazu po wyjechaniu ze stacji, moto przestało się dławić. Zwiększyła się moc ale nie ma już takiego kopa jak wcześniej. Wydaje mi się, że to kwestja filtra powietrza, bo jak dzisiaj go rozkręciłem to nie wyglądał on za ciekawie. Patrzyłem czy w larssonie mają filtry do mojego moto ale du*a. Myślałem nad tym, by wymienić samą gąbke ale nie wiem, gdzie taką kupić. Wogule to widziałem dzisiaj gościa na torze, który wyjoł gąbke ze swojego filtra i nasączył ją jakimś płynem. Wie ktoś może co to za płyn? I gdzie dostane gąbke by dorobić sobie ją do moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest kupić większy wkład do filtra powietrza i wyciąć z nigo odpowiedni (skalpel rox) :arrow: ja np. do swojej nsr`ki wycinałem z wkładu od kawy zzr600. A ten płyn to jakis tam płyn do czyszczenia filtrów powietrza, sporo jest tego (np. robi Motul jeśli pamiętam :arrow: zobacz http://sklep.skutery-tuning.pl/pokaz.php?i...eksploatacyjne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za bardzo nie eksperymentuj. Dowiedz się, czy sa filtry sportowe (nasączane, o niskim oporze). Często sa one właśnie kawałkiem gąbki - można i tak zrobić, tylko jedna, podstawowa sprawa - nasączyć musisz specjalnym olejem. Kupisz go u przedstawiela KN, Green, Jamex - sa całe zestawy do mycia i nasączania filtra. Sama gąbka nie wystarczy - wpada prawie cały syf - tylko nasączony filtr działa, bo tak naprawdę kurz zbiera płym, którym nsaaczysz gąbkę.

 

Pozdro, paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym Ci także radził przeczyścić gaźnik

No wlasnie!! ja tez myslalem o gazniku przeciez nie masz zadnej pewnosci ze to ten filtr... Gaznik możesz sprawdzic za friko a na filtr troche kasy wydasz tzn jak jest on do wymiany to i tak predzej czy pozniej bedziesz musial to zrobic ale moze sie okazac ze wydasz kase nachodzisz sie naszukasz a moto bedzie chodzic tak samo!!!(bo to bedzie gaznik)

PS> Jak przeczytalem ten post od poczatku to stwierdzilem ze jest bardzo jakis zakrecony i lekko nie zrozumialy i nie do konca przekazuje to co chcialem przekazac :D ale... nie chce mi sie poprawiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio robiłem to pierwszy raz i miałem stracha ale to nic trudnego... Musisz odkrecic gaznik (zdiac oczywiscie linke gazu - nie wiem jak to eyglda u ciebie) dostac sie do komory plywakowej i tam masz rozne fajne rzeczy dysze itd... Najlepiej jest je przemyc benzyna i np pędzelkiem nie uzywaj różnych fajnych rzeczy z metalu najlepiej pędzelkiem albo sama benzyna i jak ju ż to zrobisz to dmuchnij (przy pomocy ust lub pompki we wszystkie dysze) i tyle mi sie nie chcialo wierzyc jak duzo moze to zmienic!!! Na poczatku nie moglem odpalicmotocykla a pozniej uciekla mi moc i zalapywal ja tylko czasami! Ach i staraj sie juz unikac tej stacjii:) Jezeli nie masz to zamontuj sobie filtr paliwa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będe musia zobaczyć ten gaźnik. Tylko nie wiem czy dam rade skoro nigdy w życiu tego nie robiłem. Nawet jak go rozkręce to nie wiem gdzie mam przeczyścić. Czy możecie mi jakoś wytumaczyć jak do tego mam się zabrać.
musisz przeczyścić wszystkie komory z syfu i osadu oraz przedmuchać dysze sprężonym powierzrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie iwem jak wyglada ta twoja stara! ale u mnie poprzedni wlasciciel wycial ja z jakiegos bristolu czy bloku technicznego co prawda byla chyba za cienka wiec sa wyciete 2 i nalozone na siebie! i jakjuz mowilem uszczelka trzyma wiem ze z takiego samego materialu mam uszcelke na laczeniu cylindry gaznik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij gaznik -> dwie nakretki M6 na króćcu ssacym.

Odkrec reka plastikowa pokrywke przepustnicy od gory. Odkrec filtr powietrza.

Zdejmij wezyk paliwowy.

 

Srubokretem wykrec od spodu dwie sruby trzymajace pokrywke komory plywakowej.

Zobaczysz dwie lub jedna dysze (zaleznie od modelu Keihina).

Wykrec obie i przedmuchaj - najlepiej kompresorem.

 

Wkrec z powrotem. Sprawdz zaworek od plywaka.

Wszystko jest banalnie proste, o ile masz oryginalny gaznik Keihin PF18.

 

Co do filtra powietrza w MTXie: rzeczywiscie, kupic nie mozna go w zasadzie nigdzie (w Boldorze nie sprawdzalem).

Ja wykonalem swoj z bardzo dziwnej rzeczy :D Mianowicie w sklepie AGD kupilem taka poduszke, ktora kladzie sie na stolek np. w kuchni. Jest wykonana z grubej gabki. Zaplacilem za nia AFAIR 8 PLN.

Poszewke wywaliem, natomiast gabke przecialem na pol poniewaz miala 5cm grubosci.

Przylozylem do gabki metalowa kratke ktora mozesz wyjasc z airboxa, i przycialem gabke coby pasowala idealnie.

Nastepnie cala gabke nasaczylem porzadnie Motul'em Air Filter Spray. Moto smigalo idealnie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...