Skocz do zawartości

Shoei XR-1000 czy AGV Ti-tech - dylemat co wybrać;/


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżelii kogoś interesuje informacja na temat kasków shoei z Japonii czy USA

poniżej wklejam odpowiedź na mojego meila od firmy japan-helmet.

pozdrawiam

 

Yes. Japanese Shoei helmets is not the same as European's.

The reason is two.

 

AAA) Asian face.

Asian people are round face. Therefore, the cheek pad thickness is

thinner than European helmet.

 

The standard interior for Japanese size M as follows.

- Hard center pad for size M.

- 35mm hard cheek pads.

 

The shell is the same for size M and L.

You can change the interior for fitting for your face as follows.

- Soft center pad for size M: 4,200JPY ( about 27EUR )

- hard center pad for size L.

- Soft center pad for size L.

- 31mm soft center pads : 5,040JPY ( about 33EUR )

- 31mm hard center pads.

- 35mm soft center pads.

- 39mm soft center pads.

- 39mm hard center pads.

- 43mm soft center pads. ( for X-11 and X-9)

- 43mm hard center pads ( for X-11 and X-9)

The above price is not including the shipping cost of 2,200JPY.

 

BBB) Safety standard.

JAPAN and USA request the safety standard of SNELL-M.

European country request ECE safety standard.

SNELL-M request the receiving the damage by the shell.

ECE request the reject the damage by the sarface of shell.

Therefore, the shell is the little difarece.

Anyway, Shoei X-11 helmet is the top racing model in Japan and USA.

 

We sold 150-200 Shoei helmets to USA and Europe.

99% European people were satisfid with Japanese standard helmet.

Actuary one Italian and one Estonian purchased a 39mm hard cheek pads

after they received the helmet of size M and L.

Edytowane przez piechur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś nie do końca zrozumiał technicznych informacji...

 

Jeżelii kogoś interesuje informacja na temat kasków shoei z Japonii czy USA

poniżej wklejam odpowiedź na mojego meila od firmy japan-helmet.

pozdrawiam

 

Yes. Japanese Shoei helmets is not the same as European's.

The reason is two.

 

AAA) Asian face.

Asian people are round face. Therefore, the cheek pad thickness is

thinner than European helmet.

 

The standard interior for Japanese size M as follows.

- Hard center pad for size M.

- 35mm hard cheek pads.

 

The shell is the same for size M and L.

You can change the interior for fitting for your face as follows.

- Soft center pad for size M: 4,200JPY ( about 27EUR )

- hard center pad for size L.

- Soft center pad for size L.

- 31mm soft center pads : 5,040JPY ( about 33EUR )

- 31mm hard center pads.

- 35mm soft center pads.

- 39mm soft center pads.

- 39mm hard center pads.

- 43mm soft center pads. ( for X-11 and X-9)

- 43mm hard center pads ( for X-11 and X-9)

The above price is not including the shipping cost of 2,200JPY.

 

Inne są rozmiary części policzkowych i "nagłownych" (w X-Spirit można też dopasować sobie rozmiar tej części). W wersji japońskiej rozmiary M i L mają wspólną skorupę (nie wiedziałem tego!) - w europejskiej wersji są dwie różne skorupy dla M i L.

 

BBB) Safety standard.

JAPAN and USA request the safety standard of SNELL-M.

European country request ECE safety standard.

SNELL-M request the receiving the damage by the shell.

ECE request the reject the damage by the sarface of shell.

Therefore, the shell is the little difarece.

Anyway, Shoei X-11 helmet is the top racing model in Japan and USA.

 

We sold 150-200 Shoei helmets to USA and Europe.

99% European people were satisfid with Japanese standard helmet.

Actuary one Italian and one Estonian purchased a 39mm hard cheek pads

after they received the helmet of size M and L.

 

Norma SNELL (ustanowiona przez specjalną fundację z USA), do której stosuje się Japonia i USA (oprócz narodowych norm DOT i JIS) jest nastawiona na wytrzymałość skorupy na uderzenie, natomiast norma europejska ECE koncentruje się na amortyzacji uderzenia. W opinii wielu specjalistów norma europejska jest nowocześniejsza i kask zgodny z tą normą daje większe szanse na uchronienie głowy przed urazem. Okazuje się bowiem że najczęstszą przyczyną urazów (i zgonów) jest opóżnienie działające na mózg a nie bezpośrednie uszkodzenia głowy wynikające z przebicia skorupy. Norma SNELL ma jeden nieszczęsny test tzw. "podwójnego uderzenia przedmiotem kulistym" - zakładający że skorupa ma wytrzymać podwójne uderzenie w to samo miejsce. Aby spełnić warunki tego testu producenci muszą robić bardzo sztywne skorupy, co owocuje gorszą amortyzacją uderzenia. Norma ECE ma za to niższe progi dopuszczalnych przeciążeń - zatem kaski europejskie mają lepszą amortyzację.

Edytowane przez Posen Diesel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

O ile dobrze pamietam z filmu ktory pokazywal produkcje Shoei to calosc oparta jest tylko na trzech skorupach.

 

zamiescil bym to ale mam na VHS. Sorry

 

pozdrawiam

 

:notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadku kask na rynek Japonski spokojnie spelni normy europejskie roznica jest nie w jakosci wykonania tylko w rozmiarowce i kupujac odpowiednie zamienniki mozesz sobie dobrac wielkosc kasku idealnie.

Rozumiem , ze sprzedajac Shoeia boisz sie konkurencji ze stron internetowych ale taki lajf, dopuki ceny kaskow w Polsce beda z kosmosu. Nie siej zametu , ze kaski w wersji euro sa lepsze, a w innej gorsze , co by nie kupic bedzie super :icon_evil: :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadku kask na rynek Japonski spokojnie spelni normy europejskie roznica jest nie w jakosci wykonania tylko w rozmiarowce i kupujac odpowiednie zamienniki mozesz sobie dobrac wielkosc kasku idealnie.

Rozumiem , ze sprzedajac Shoeia boisz sie konkurencji ze stron internetowych ale taki lajf, dopuki ceny kaskow w Polsce beda z kosmosu. Nie siej zametu , ze kaski w wersji euro sa lepsze, a w innej gorsze , co by nie kupic bedzie super :buttrock: :banghead:

 

To nie jest sianie zametu, tak po prostu jest - pogrzeb sobie w sieci i poszukaj artykulow na temat normy SNELL - ogolnie od roku. dwoch lat robi sie smrod wokol tej szlachetnej skadinad inicjatywy. Kaski w wersji euro sa lepsze - takie info dostalismy nawet na spotkaniu dealerow Shoei - jest to po prostu pochodna norm obowiazujacych w danych krajach. Oczywiscie lepiej kupic dobry kask z USA niz jakas padline w Polsce, trzeba tylko zdawac sobie sprawe na jakie problemy mozna sie naciac w takim wypadku. Nie masz racji twierdzac ze kask z Japonii spelni europejskie normy - niestety NIE SPELNI (przynajmniej w wypadku Shoei) - skorupa po prostu jest za twarda do wymagan normy ECE. A w sprawie obaw wzgledem konkurencji to Drogi Damianie nie mozna oceniac wszystkich w/g swojej wlasnej miarki. ;)

 

O ile dobrze pamietam z filmu ktory pokazywal produkcje Shoei to calosc oparta jest tylko na trzech skorupach.

 

zamiescil bym to ale mam na VHS. Sorry

 

Mam ten film w DIVIX'ie - jesli ktos ma miejsce to podajcie - moge to gdzies wystawic. Masz racje w wypadku Raid2 i XR-1000 sa to trzy skorupy - w wypadku X-Spirit sa cztery. Zreszta pisalem o tym wczesniej w tym watku.

Edytowane przez Posen Diesel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie europejskie kaski są bezpieczniejsze to myśle

ze nie ma co sie zastanawiac :biggrin:. Tym bardziej że słowa Posen Diesel

potwierdziły w pewnym sensie Japońce :lalag:

No i kwestia gwarancji. Wiadomo, że nie ma rzeczy która nie moze sie zepsuć...

nawet tak wspaniała jak kask shoei ;)

 

Myślę, że zamawiając kask z daleka tylko z pozoru bym zaoszczędził :)

dzięki za uświadomienie :) :crossy:

 

P.S

Chetnie obejrzałbym to nagranie... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś nie do końca zrozumiał technicznych informacji...

Inne są rozmiary części policzkowych i "nagłownych" (w X-Spirit można też dopasować sobie rozmiar tej części). W wersji japońskiej rozmiary M i L mają wspólną skorupę (nie wiedziałem tego!) - w europejskiej wersji są dwie różne skorupy dla M i L.

Norma SNELL (ustanowiona przez specjalną fundację z USA), do której stosuje się Japonia i USA (oprócz narodowych norm DOT i JIS) jest nastawiona na wytrzymałość skorupy na uderzenie, natomiast norma europejska ECE koncentruje się na amortyzacji uderzenia. W opinii wielu specjalistów norma europejska jest nowocześniejsza i kask zgodny z tą normą daje większe szanse na uchronienie głowy przed urazem. Okazuje się bowiem że najczęstszą przyczyną urazów (i zgonów) jest opóżnienie działające na mózg a nie bezpośrednie uszkodzenia głowy wynikające z przebicia skorupy. Norma SNELL ma jeden nieszczęsny test tzw. "podwójnego uderzenia przedmiotem kulistym" - zakładający że skorupa ma wytrzymać podwójne uderzenie w to samo miejsce. Aby spełnić warunki tego testu producenci muszą robić bardzo sztywne skorupy, co owocuje gorszą amortyzacją uderzenia. Norma ECE ma za to niższe progi dopuszczalnych przeciążeń - zatem kaski europejskie mają lepszą amortyzację.

 

Proponuję w takim razie porównać badania jednego modelu kasku wg normy europejskiej i amerykańskiej. Bo w tej chwili to sobie tylko możemy gdybać i domniemywać.

Jesli kogoś interesuje raport amerykański w sprawie testu kasu ARAI - to proszę o PW. Ciekawa lektura :biggrin:

IMHO jedynie porównując dokładne warunki w jakich badane są kaski można wydać miarodajną opinię.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję w takim razie porównać badania jednego modelu kasku wg normy europejskiej i amerykańskiej. Bo w tej chwili to sobie tylko możemy gdybać i domniemywać.

Jesli kogoś interesuje raport amerykański w sprawie testu kasu ARAI - to proszę o PW. Ciekawa lektura :)

IMHO jedynie porównując dokładne warunki w jakich badane są kaski można wydać miarodajną opinię.

 

Pozdrawiam

 

Chetnie sie bym zapoznal z tymze raportem. A dla tych bardziej dociekliwych (Bodzyn - check it out!) znalazlem niezly artykul traktujacy m.in. o normie SNELL. Oczywiscie nie nalezy go traktowac jako absolutny wyznacznik i prawde objawiona, lecz coraz czesciej mozna sie spotkac z podobnymi opiniami, wiec "cos jest na rzeczy". Milej lektury (niestey po angielsku):

http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/...view/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizmy szybki byly wymieniane na targach "z definicji" - ot taka akcja promocyjna, ktora odbywa sie na kazdych targach w europie. Ciekawostka dotyczaca rozmiarow rynku - na tych targach bylo obsluzonych ok. 40-50 kaskow (20 w zeszlym roku) - dla porownania: na targach we wloszech ok 1500 kaskow. :)

 

Posen - pytanie, czy orientujesz się, czy na MTB w Berlinie również będzie akcja Shoeia kontynuowana - akurat targi berlińskie nakładają się z Expo w Warszawie i nie wiem gdzie sie wybrać - a planowałem do Berlina. Może jednak Shoei mnie przekona do Warszawy :crossy:

Pozdrawiam wszystkich użytkowników bezpiecznych kasków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posen - pytanie, czy orientujesz się, czy na MTB w Berlinie również będzie akcja Shoeia kontynuowana - akurat targi berlińskie nakładają się z Expo w Warszawie i nie wiem gdzie sie wybrać - a planowałem do Berlina. Może jednak Shoei mnie przekona do Warszawy :banghead:

Pozdrawiam wszystkich użytkowników bezpiecznych kasków

 

Shoei , Schuberth, Arai, sa na kazdej MT w Niemczech.

 

pozdrawiam

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wez pod uwage, ze jak kupisz kask z Japonii to oprocz ceny podanej przez sprzedawce powiekszonej o koszta wysylki czeka Cie doplata 7% cla od calej sumy z przesylka i podatek vat w wysokosci 22%.

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wez pod uwage, ze jak kupisz kask z Japonii to oprocz ceny podanej przez sprzedawce powiekszonej o koszta wysylki czeka Cie doplata 7% cla od calej sumy z przesylka i podatek vat w wysokosci 22%.

 

Już koledzy ostudzili mój zapał do takich okazji ;)

Zamówiłem u nas w kraju :wink:

------------------------------------

Dzieki pozdrawiam

Edytowane przez piechur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupilem w usa rf1000 i czekam na przesylke od znajomych, do ktorych zostal wyslany prze sprzedawce z ebay.com. Zaryzykowalem, scigac sie i tak nie bede a okolo 700zl zostaje w kieszeni ;]

Edytowane przez foks

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupilem w usa rf1000 i czekam na przesylke od znajomych, do ktorych zostal wyslany prze sprzedawce z ebay.com. Zaryzykowalem, scigac sie i tak nie bede a okolo 700zl zostaje w kieszeni ;]

 

ciekawe czy bedzie pasował rozmiar?? rf a xr to co innego :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...