audioterrorysta Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 (edytowane) Mam kłopot z wodniaczkiem suzuki RG80 2T 1995r. Mianowicie przelewa bardzo dużą ilość płynu do zbiorniczka wyrównawczego, wtedy tego płynu jest za mało w chłodnicy i motorek sie grzeje pod czerowne pole. Stanowczo nie przelewa "nadmiaru" tylko by przepompował całość gdybym tylko dał czas i nie przelewał spowrotem. :banghead: Zalałem nowy płyn 1L (układ ma pojemność 1,2L wg serwisówki ale tylko 1L sie zmiescił), odpowietrzyłem na głowicy. Pompa jest niżej, niewidze na niej odpowietrzenia, jedynie spust. Nastepnie zalałem pod korek. Reszte 200ml (powinno w sumie wejsc 1200ml ) zalałem do zbiorniczka równo miedzy kreskami low i full) Odpaliłem, znowy odpowietrzyłem (niewiele powietrza poleciało). No i w pełni szczęscia. Ale po jakiś 60km płyn przelał się spowrotem do zbiorniczka tak, że było 2cm powyżej full. I kapało z odpowietrzenia zbiorniczka. Wiem, że taką szopke powoduje rozszerzające się powietrze w układzie. Ale ja odpowietrzyłem i jest tak nadal i niemam do tego siły. Korek niby taka prosta sprawa ale ma 3 pozycje:-okrecony, mozna wyjąć-luzny, płyn z chłodnicy moze wylac sie na zewnatrz-zakrecony, tylko plyn rurką z przelewu moze sie przedostawac płyn do chłodnicy i niestety tez w ta druga strone.I teraz tak, czy trzeba po zalaniu płynu pozostawic korek w srodkowej pozycji nagrzac i zakrecić?? Jak zostawie na stałe w sroskowej pozycji to płyn pluje przez wlew! Co może powodowć taką "fontanne" czy moze inaczej "gorące źródła"?????? tomek Edytowane 30 Maja 2007 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciemnocichy Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Wiesz może czy płyn jest wypychany ze zbiorniczka wyrównawczego, czy jest stała objętosć w układzie chłodzenia? A poza tym jak wygląda ten płyn - są tłuste plamy z oleju czy jest taki sam jak w momencie gdy go wlewałes? Jesli cos takiego zauważysz to możesz sprawdzić szczelnosć uszczelki pod głowicą (na początek dokręć sruby) bo być może jest za duże cisnienie w układzie chłodzenia. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Sprawdz tez moze czy ci wogole dziala pomka cieczy. Moze ciecz nie jest w obiegu i sie z nia cos dzieje ?? Moze glupia ale zawsze jakas sugestia ;) POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 31 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 dzięki za odp. uszczelka pod głowicą była wymieniana, olej nie przedostaje sie do układu. Jak również woda nie przedostaje sie do srodka komory spalania. To już przerabiałem (dlatego wymieniłem uszczelke), a teraz niema takich objawów. Pompa pompuje bo jak płynu jest odpowiednio duzo to na wskazniku mam niecałą połowę temperatury w czasie jazdy. Jak postoi na wolnych obr to temperatura wzrasta. Przygazuje pare razu na luzie - spada. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.