Skocz do zawartości

Proszę o ocenę stanu mojej świecy


barthazz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam w mojej MZ ETZ 250 świece zapłonową BOSCH W6BC. W sierpniowym numerze ŚM był temat; 'Niby wszystko cacy, a silnik gaśnie...'; U mnie silnik gasnie ( ale to wina słabego akumulatora, bo razem z silnikiem gasn± wszystkie światła, migacze i nawet klakson nie ma prądu, gdy wyłączę wszystkie światła to silnik nie zgaśnie). Według mnie moja świeca przypomina rys.1b albo rys,.2b. Jeśli byłby to rys 2b to znaczy, że zbyt bogata mieszanka (zawsze tankuję za 20zł i oleju leję w stosunku 1:50, czyli w moim przypadku, gdy benzyna jest po ok. 3,3zł to mam jakieś 5,75l benzyny i do tego 100ml oleju).

 

 

<<<<<<RYSUNKI ŚWIEC MOŻNA ZNALEŹĆ TU>>>>>>>

 

http://forum.motocyklistow.swiata.pl/album...view.php?id=557

http://forum.motocyklistow.swiata.pl/album...view.php?id=556

 

LEGENDA:

 

1a i 1b - elektrody i porcelanka maj± kolor, od jasnobeżowego do jasnobr±zowego, silnik pracuje prawidłowo

2a i 2b - świece pokryte s± sadz±, powodem tego jest najczęściej zła regulacja gaÂĽnika (zbyt bogata mieszanka)

3a i 3b - elektrody zaolejone świadczą o złym stanie technicznym silnika (zuzycie pierścieni, tłoka lub prowadnic zaworów itd. W

przypadku czterosuwów; zbyt dużo oleju w mieszance w przypadku dwusuwu).

sygnatura_barthazz.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy, że zbyt bogata mieszanka (zawsze tankuję za 20zł i oleju leję w stosunku 1:50, czyli w moim przypadku, gdy benzyna jest po ok. 3,3zł to mam jakieś 5,75l benzyny i do tego 100ml oleju).

Zbyt bogata mieszanka - nie chodzi o to ile tankujesz i ile lejesz oleju ale ile w mieszance jest benzyny ( jest to jednoz ustawien gaznika jezeli gaznik dostaje za duzo benzyny to mieszanka jest zbyt bogata). To ile lejesz oleju moze miec rowniez wplyw na stan swiecy tzn. jak lejesz za duzo to bedzie ona zarzucona olejem. Nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze swiece mozesz raczej wykluczyc ( to nie jej wina). Mozesz to rowniez latwo sprawdzic najpierw przeczyscic elektrody jezeli sa zaolejone brudne itd.. i pozniej sprawdzic czy daje ona iskre i jaka. Mozesz rowniez to sprawdzic zmieniajac swiece na inna nie koniecznie nowa ale taka do ktorej masz pewnosc ze jest dobra. Ja nie jestem fachowcem a napewno nie od tego dzialu ale mysle ze ktos ci pomoze bo to brzmi jak jakas typowo pradowo-instalacyjna usterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupta se swiece NGK b7hs lub b7hvx do 250 i 251, NGK B8hs na 150, jak nie znajdzieta to Bosc W3AC!! to sa wskazane swiece, odpowiednia cieplosc, jak jezdzicie na innych swiecach to nie miejcie zadnych pretensji. tez BARDZO wazna jest przerwa miedzy elektrodami na swiecy. kupcie komplet sczelinomierzy czy cos w tym stylu i ustawiajcie przerwe ksiaszkowo, bedzie wam wtedy palic od pierwszego kopa zawsze. jak tylko gorzej pali to ustawic przerwe. narazie nie mam serwisowki przy sobie to nie podam jaka ksiaszkowa przerwa, ale jak kto ma niech zapoda. i dla tych co jezdza na dlugich swiecach samochodowych czy jakims innym gownie bo podobnie zwieksza sprezanie to dla was nie mam sympati, lepiej bybylo jak byscie ta swiece wsadzili sobie w d***. a jak chcecie wiedziec czemu to pozniej wam powiem. i to chyba juz byla o tym mowa wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...