Tomy M. Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Kupiłem tego RM 125 z Bolesławca.Zawieszenia, klocki, napęd oring, część plastików, felgi i szprychy itd. faktycznie jest nowa.Rama nie skoszona (poza lekko skrzywioną kierownicą). Kompresjajak w nowym motocyklu, ciężko kopnąć taka jest porządna.Silnik przerywał ... ale okazało się że to trafiona świeca made in ISKRA :-)))Wymieniłem również fajkę i przewód zapłonowy. Ustawiłemzawór wylotowy na 10 stopni w stronę zgodnąze wskazówkamizegara i wydaje mi się że jest OK. Moto jest tak silne że na 6 biegu mogę nie męcząc sprzęgławystartować. Mam jednak problem. Silnik "pije wodę" ... wody ubywa w obiegua co najdziwniejsze po odkręceniu korka nie zauważyłem jakiegośzawyżonego ciśnienia.Lekko dokręciłem głowicę, ale nic to nie dało :-( Między głowicą a cylindrem nie widać żadnej uszczelkii zastanawiam się jak wygląda uszczelnienie głowicyw tym silniku. proszę kogoś kto ma/miał ten silnik(poziomy korek wlewu oleju do skrzyni) i wie/pamiętajak jest rozwiązane to uszczelnienie. Najbardziej obawiam się że "trafiony" jest cylinderlub sama głowica :-( HELP !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 pewnie ci poszedl zimer na pompie wodnej, mialem to samo zaraz po kupnie :D sprawdz olej w silniku pewnei masz mleko P.S graty zakupu ;) :) zapodaj foty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiu Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Witam gratuluje zakupu biorąc pod uwagę ilośc MIN na polskim rynku.... Co do płynu w Twoim dwusuwie ciężko byłoby szukać uszkodzenia głowicy lub cylindra przynajmniej w Twoim przypadku jeśli moto ma taką kompresję jak to opisujesz. Mysle, że to byłaby uszczelka, którą ktoś niestarannie założył (pewnie na dodatek starą) lub jej brak... Osobiście też tak miałem w RG, że po złożeniu pocił się delikatnie płynem chlodniczym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 pewnie ci poszedl zimer na pompie wodnej, mialem to samo zaraz po kupnie :evil: sprawdz olej w silniku pewnei masz mleko P.S graty zakupu :clap: :D zapodaj foty Trafiłeś w 10'tkę !!!!!!!!!!!!!!!!W skrzyni olej zrobił się mleczny co wskazuje że dostałsię tam płyn, zdejmę dekiel i przy okazji wszystko ładnie umyję, może na tych tarczach jeszcze trochępolatam :-) Oczywiście również rozbiorę pompę, tylkoczy ten zimering można wymienić bez rozpoławianiasilnika ?! Strasznie nie lubię rozpoławiania silnika :-( Jutro zrobię fotki, póki jest śliczna i czyściutka, sprzedawcanie bardzo się na tym znał, nacudował się, nawet dekle polakierował jakimś aluminiowym sprayem, wyglądanaprawdę ładnie. Dodam że ramę również pomalowałi to nawet całkiem dobrze, natrudził się chłop nieźlea dla mnie ma to raczej niewielkie znaczenie (wygląd)Zapomniałem dodać że dostałem oryginały fakturniemieckich na wymienione części z serwisu suzukiw Dreźnie, wyglądają oryginalnie (a wiem coś o tymbo grafikiem jestem) Pozdrawiam Was i serdeczne dzięki za trafnądiagnozę (tak myślę) dzięki któej uniknąłemniepotrzebnego demontażu i montażu głowicy !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 (edytowane) Oczywiście również rozbiorę pompę, tylkoczy ten zimering można wymienić bez rozpoławianiasilnika ? nic nie musisz polowkowac wystarczy zdjac dekiel od pompy wodnej nie wiem jak to wyglada w RM ale u mnie ta takie cos http://www.bikepics.com/pictures/888567/ Strasznie nie lubię rozpoławiania silnika :-( a kto lubi :D pozdro Edytowane 28 Maja 2007 przez damian-kmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witson Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Jeśli to uszczelka pod głowicą to najlepiej głowice splanuj - koszt 20zł, dobierz uszczelki, np w Yz są to gumowe oringi które można kupić za 3zł, załóż i heja :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Spoko w razie czego zdemontuje i zamontuje głowicę.Ogólnie cylinder i głowica nie noszą śladów jakiegoś ostrego rzeźbienia.Tym motocyklem podobno nikt na torze nie jeździł, poprzedni właściciel miał działkę rekreacyjną pod miastem i tam sobie po polach pomykał. brzmi to wiarygodnie oglądając sprzęt zauważyłem że wszystkie ustawienia są deflaudowe (zawieszenia, ustawienie kierownicy też lamerskie itp.) w przypadku zawodnika czy nawet ostrego amatora byłby ślady grzebania, przestawiania zawieszeń itd.Motocykl oczywiście miał jakiegoś większego dzwona (wymienione plastiki po lewej stronie, zgięta kierownica oraz nieoryginalna manetka + klamka sprzęgła ale nie wyczułem w terenie aby niosło go na którąś stronę a jestem na tym puncie przewrażliwony. W sumie po moich przejściach z TS250X obawiam się tylko czy skrzynia biegów mi posłuży, reszta silnika to nie problem, skrzynia biegów to chyba najdroższa część silnika i najtrudniej dostępna :-( Chciałem kupić jakiegoś YZ 125 ale w cenie do 4500 zł nie było nic poza skatowanym sprzętem krążącym ciągle po Allegro. Gdy trafiłęm to RM 125 miałem obiekcje raczej tylko do samej nazwy SUZUKI. (w silniku stuki-puki) Ale po mały mi przechodzi. Napraw się nie obawiam pod warunkiem że nie są to naprawy skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorak Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 u kolegi w KX-sie 250 była ta sama sytuacja - płyn poszedł do oleju. Wymiana łożyska i uszczelniacza pomogła. Części dostaniesz w tej hurtowni łożysk w Cieplicach (pomiędzy cmentarzem a ośrodkiem egzaminacyjnym kierowców). W jednym budynku są łożyska a w drugim uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k_smart Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Gratulacje sprzęta, przygotuj fure na sezon i lataj bezawaryjnie :biggrin:! Mój sprzęt też zaraz po zakupie rozebrałem i do tej pory jeszcze nie jest gotowy- ale na szczęście juz tylko brakuje mi uszczelek głowica/cylinder i składam do kupy po remoncie :banghead: pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy M. Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 u kolegi w KX-sie 250 była ta sama sytuacja - płyn poszedł do oleju. Wymiana łożyska i uszczelniacza pomogła. Części dostaniesz w tej hurtowni łożysk w Cieplicach (pomiędzy cmentarzem a ośrodkiem egzaminacyjnym kierowców). W jednym budynku są łożyska a w drugim uszczelniacze. Taaa ... wiem gdzie na ul. Sobieszowskiej są łożyska, zawsze tam kupuję :-) Kolega mechanik straszy mnie jednak że pompa może byćw tym silniku NIEROZBIERALNA ... :-( Czy ktoś wie coś na temat rozbieralności pompy wodnej w SUZUKIRM 125 z 1992 roku (silnik z poziomym wlewem oleju do skrzyni) ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 (edytowane) Taaa ... wiem gdzie na ul. Sobieszowskiej są łożyska, zawsze tam kupuję :-) Kolega mechanik straszy mnie jednak że pompa może byćw tym silniku NIEROZBIERALNA ... :-( Czy ktoś wie coś na temat rozbieralności pompy wodnej w SUZUKIRM 125 z 1992 roku (silnik z poziomym wlewem oleju do skrzyni) ???technicznie nie widze innej mozliwosci niz wałek napedzany od skrzyni biegów przechodzacy poza karter i uszczelniony uszczelniaczem a na niego nałozona turbinka i obudowa na całosc z wężami. http://www.bikepics.com/pictures/137349/ to jest silnik 91r i na oko wygląda to dokładnie tak jak opisałem czyli jak w kazdym motocyklu rozbieralne. Edytowane 30 Maja 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_PL Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 (edytowane) Jezeli chodzi o uszczelke pomiedzy cylindrem a glowica w RM sa dwa oringi gumowe.Ja u siebie takze mialem taki problem jednak po zmianie o-ringow i uszczelki pod cylindrem(mimo ze wygladala na dobra) problem zniknol Edytowane 31 Maja 2007 przez Mario_PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.