bart_b Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 chcialem wymienic płyn chłodzący, tylko nie moge wyczaic jednaj rzeczy a mianowicie którędy odpowietrzyc układ chłodzący. nie widze tu zadnego odpowietrznika. stad moje pytanie, czy robic to za pomoc korka wlewu na chłodnicy? on wydaje sie najwyzszym punktem. prosze tylko o odpowiedz tych ktorzy maja o tym pojecie, tj. robili to a nie tych ktorzy domniemaja dziekuje pozdrawiam Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 On sie sam odpowietrzy. Zalej plynem chlodnice az pod korek, nalej plynu do zbiorniczka wyrownawczego i odpal niech sie zagrzeje i zobaczysz ze jak sie nagrzewa to wyrzuca powietrze z ukladu poprzez zbiorniczek wyrownawczy a jak bedzie stygnal silnik zassie plyn ze zbiorniczka do chlodnicy. Potem uzupelnic plyn w zbiorniczku i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witas Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 On sie sam odpowietrzy. Zalej plynem chlodnice az pod korek, nalej plynu do zbiorniczka wyrownawczego i odpal niech sie zagrzeje i zobaczysz ze jak sie nagrzewa to wyrzuca powietrze z ukladu poprzez zbiorniczek wyrownawczy a jak bedzie stygnal silnik zassie plyn ze zbiorniczka do chlodnicy. Potem uzupelnic plyn w zbiorniczku i po problemie. Z jednej strony racja - uklad Sam sie odpowietrzy, miedzy innymi dzieki zbiorniczkowi wyrownawczemu, Z drugiej - NIE zalewaj chlodnicy po korek i nie wlewaj jednoczesnie plynu do zbiorniczka! To bedzie duzo za duzo plyny chlodniczego, najlepiej sprawdz w serwisowce ile trzeba wlac, ale to pewnie juz wiesz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Z drugiej - NIE zalewaj chlodnicy po korek i nie wlewaj jednoczesnie plynu do zbiorniczka! To bedzie duzo za duzo plyny chlodniczego, najlepiej sprawdz w serwisowce ile trzeba wlac, ale to pewnie juz wiesz :)Mialem dwie hayabusy i zawsze tak robilem Nigdy nie weszlo mi plynu tyle co podaje serwisowka Dlaczego? Bo gdy wejdzie go do ukladu tyle ile mowi serwisowka, przy zalewaniu, niepotrzebne by bylo odpowietrzanie Jak nie zaleje zbiorniczka plynem to co zassie z powrotem przy stygnieciu? Tez powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 (edytowane) sorki ze sie podepne czy na jakość chlodzenia ma wpływ stosunek wody do plynu. Kumpel zmieniał w gsxr1000 i niby miało być 50/50 , ale on tak jakoś zmienił ze ma około 40 płynu i 60 wody.Cyz to bedzie miało duzy wpływ na "grzanie sie". pzdr Edytowane 28 Maja 2007 przez MYCIOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 sorki ze sie podepne czy na jakość chlodzenia ma wpływ stosunek wody do plynu. Kumpel zmieniał w gsxr1000 i niby miało być 50/50 , ale on tak jakoś zmienił ze ma około 40 płynu i 60 wody.Cyz to bedzie miało duzy wpływ na "grzanie sie". pzdrNa to czy będzie się grzał to nie bo na samej wodzie też by się nie grzał, ale jak jest za dużo wody to może na zimę zamarznąć i wywalić np. uszczelkę pod głowicą. A tak w ogóle to ten płyn mieszał z wodą zwykłą z kranu czy z destylowaną? Powinno się mieszać z destylowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Cytat(MYCIOR @ 28 maj 2007 - 11:31) sorki ze sie podepne czy na jakość chlodzenia ma wpływ stosunek wody do plynu. Kumpel zmieniał w gsxr1000 i niby miało być 50/50 , ale on tak jakoś zmienił ze ma około 40 płynu i 60 wody.Cyz to bedzie miało duzy wpływ na "grzanie sie". pzdr Na to czy będzie się grzał to nie bo na samej wodzie też by się nie grzał, ale jak jest za dużo wody to może na zimę zamarznąć i wywalić np. uszczelkę pod głowicą. A tak w ogóle to ten płyn mieszał z wodą zwykłą z kranu czy z destylowaną? Powinno się mieszać z destylowaną. uszczelka pod głowica to chyba jest najbardziej optymisyczna opcja, gorzej jak pęknie blok. nie powinno byc zauważalnej różnicy w "grzaniu"się motocykla, znikome wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 (edytowane) wielkie dzieki za odpowiedzi. czyli zalewam chlodnice dolewam do zbiorniczkai odpał :icon_razz: maxkls ciezko bylo wyszukac hajke w takim stanie jak twoja była :) gdyby nie te pare zlotych ktore mi przybraklo na jesieni nie pokonał bym tysiecy kilmetrów w poszukiwaniach. a poleca ktos jakis konkretny płyn chłodniczy? z zawsze zapodawalem ten ktory stosuja w VE audi czyli G12 plus, ale moze znacie cos lepszego? pozdrawiam Edytowane 29 Maja 2007 przez bart_b Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 A tak w ogóle to ten płyn mieszał z wodą zwykłą z kranu czy z destylowaną? Powinno się mieszać z destylowaną. z destylowaną bankowo, bo sam kupowałem zestaw. Cytat(MYCIOR @ 28 maj 2007 - 11:31) nie powinno byc zauważalnej różnicy w "grzaniu"się motocykla, znikome wartości. no własnie on nie wie jak było wczesniej bo nie zwracal uwagi - jak kupił motor, to zmienił płyn po tygodniu i mowi ze wczeniej w jego VTR takich temp nie było. Teraz mowi ze ma zawsze podczas jazdy kolo 89 C a jak stanie chwilke na swiatłach to zaraz 105 C. No a teraz nie było jeszcze takich upałów. U mni ew sumie tez temp jest podczas jazdy w okolicach 80 a na swiatłach skacze pod 100 i potem az do wentylatora , ale nie wiem jak to w Suzuki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Uklad chlodzenia swoja budowa jest identyczny jak w niektorych autach i procedura wymiany plynu jest taka sama. Najlepiej odprowadza cieplo woda, ale kazdy producent zabezpiecza sie i kaze lac plyn /nie osadza sie kamien i postoj motocykla w zimie/. Jesli chodzi o plyn ja zawsze lalem borygo zielone lub dynagel i nigdy nie mialem problemu. Teraz podczas jazdy mam 74 stopnie, wiatrak zalacza sie przy 98 wylacza przy 94bart b teraz jezdze nowka XZ 10R tak jak Ci mowilem ze kupie. Motocykl bardzo fajny /jesli chodzi o kopa hayabusa z tylu/ tylko jak to w sportach kregoslup trzeba miec ze stali i z tego powodu chyba przezuce sie na ZZR1400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 pamietam pamietam :banghead: dziesiatka fajny sprzet ale komfortu zero :banghead:do zobaczenia na trasie :clap: pozdrawiam Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.