Skocz do zawartości

Odpowietrzanie układu chłodzącego


bart_b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chcialem wymienic płyn chłodzący, tylko nie moge wyczaic jednaj rzeczy a mianowicie którędy odpowietrzyc układ chłodzący. nie widze tu zadnego odpowietrznika. stad moje pytanie, czy robic to za pomoc korka wlewu na chłodnicy? on wydaje sie najwyzszym punktem.

 

prosze tylko o odpowiedz tych ktorzy maja o tym pojecie, tj. robili to a nie tych ktorzy domniemaja

 

dziekuje

 

pozdrawiam

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On sie sam odpowietrzy. Zalej plynem chlodnice az pod korek, nalej plynu do zbiorniczka wyrownawczego i odpal niech sie zagrzeje i zobaczysz ze jak sie nagrzewa to wyrzuca powietrze z ukladu poprzez zbiorniczek wyrownawczy a jak bedzie stygnal silnik zassie plyn ze zbiorniczka do chlodnicy. Potem uzupelnic plyn w zbiorniczku i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On sie sam odpowietrzy. Zalej plynem chlodnice az pod korek, nalej plynu do zbiorniczka wyrownawczego i odpal niech sie zagrzeje i zobaczysz ze jak sie nagrzewa to wyrzuca powietrze z ukladu poprzez zbiorniczek wyrownawczy a jak bedzie stygnal silnik zassie plyn ze zbiorniczka do chlodnicy. Potem uzupelnic plyn w zbiorniczku i po problemie.

 

Z jednej strony racja - uklad Sam sie odpowietrzy, miedzy innymi dzieki zbiorniczkowi wyrownawczemu,

 

Z drugiej - NIE zalewaj chlodnicy po korek i nie wlewaj jednoczesnie plynu do zbiorniczka! To bedzie duzo za duzo plyny chlodniczego, najlepiej sprawdz w serwisowce ile trzeba wlac, ale to pewnie juz wiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej - NIE zalewaj chlodnicy po korek i nie wlewaj jednoczesnie plynu do zbiorniczka! To bedzie duzo za duzo plyny chlodniczego, najlepiej sprawdz w serwisowce ile trzeba wlac, ale to pewnie juz wiesz :)

Mialem dwie hayabusy i zawsze tak robilem Nigdy nie weszlo mi plynu tyle co podaje serwisowka Dlaczego? Bo gdy wejdzie go do ukladu tyle ile mowi serwisowka, przy zalewaniu, niepotrzebne by bylo odpowietrzanie Jak nie zaleje zbiorniczka plynem to co zassie z powrotem przy stygnieciu? Tez powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ze sie podepne

 

czy na jakość chlodzenia ma wpływ stosunek wody do plynu. Kumpel zmieniał w gsxr1000 i niby miało być 50/50 , ale on tak jakoś zmienił ze ma około 40 płynu i 60 wody.Cyz to bedzie miało duzy wpływ na "grzanie sie".

 

 

 

pzdr

Edytowane przez MYCIOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ze sie podepne

 

czy na jakość chlodzenia ma wpływ stosunek wody do plynu. Kumpel zmieniał w gsxr1000 i niby miało być 50/50 , ale on tak jakoś zmienił ze ma około 40 płynu i 60 wody.Cyz to bedzie miało duzy wpływ na "grzanie sie".

pzdr

Na to czy będzie się grzał to nie bo na samej wodzie też by się nie grzał, ale jak jest za dużo wody to może na zimę zamarznąć i wywalić np. uszczelkę pod głowicą. A tak w ogóle to ten płyn mieszał z wodą zwykłą z kranu czy z destylowaną? Powinno się mieszać z destylowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat(MYCIOR @ 28 maj 2007 - 11:31)

 

sorki ze sie podepne

 

czy na jakość chlodzenia ma wpływ stosunek wody do plynu. Kumpel zmieniał w gsxr1000 i niby miało być 50/50 , ale on tak jakoś zmienił ze ma około 40 płynu i 60 wody.Cyz to bedzie miało duzy wpływ na "grzanie sie".

pzdr

 

 

Na to czy będzie się grzał to nie bo na samej wodzie też by się nie grzał, ale jak jest za dużo wody to może na zimę zamarznąć i wywalić np. uszczelkę pod głowicą. A tak w ogóle to ten płyn mieszał z wodą zwykłą z kranu czy z destylowaną? Powinno się mieszać z destylowaną.

 

uszczelka pod głowica to chyba jest najbardziej optymisyczna opcja, gorzej jak pęknie blok. nie powinno byc zauważalnej różnicy w "grzaniu"się motocykla, znikome wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za odpowiedzi. czyli zalewam chlodnice dolewam do zbiorniczkai odpał :icon_razz:

 

maxkls ciezko bylo wyszukac hajke w takim stanie jak twoja była :) gdyby nie te pare zlotych ktore mi przybraklo na jesieni nie pokonał bym tysiecy kilmetrów w poszukiwaniach.

 

a poleca ktos jakis konkretny płyn chłodniczy? z zawsze zapodawalem ten ktory stosuja w VE audi czyli G12 plus, ale moze znacie cos lepszego?

 

 

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez bart_b

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle to ten płyn mieszał z wodą zwykłą z kranu czy z destylowaną? Powinno się mieszać z destylowaną.

 

z destylowaną bankowo, bo sam kupowałem zestaw.

 

Cytat(MYCIOR @ 28 maj 2007 - 11:31)

 

nie powinno byc zauważalnej różnicy w "grzaniu"się motocykla, znikome wartości.

 

no własnie on nie wie jak było wczesniej bo nie zwracal uwagi - jak kupił motor, to zmienił płyn po tygodniu i mowi ze wczeniej w jego VTR takich temp nie było. Teraz mowi ze ma zawsze podczas jazdy kolo 89 C a jak stanie chwilke na swiatłach to zaraz 105 C. No a teraz nie było jeszcze takich upałów. U mni ew sumie tez temp jest podczas jazdy w okolicach 80 a na swiatłach skacze pod 100 i potem az do wentylatora , ale nie wiem jak to w Suzuki.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uklad chlodzenia swoja budowa jest identyczny jak w niektorych autach i procedura wymiany plynu jest taka sama. Najlepiej odprowadza cieplo woda, ale kazdy producent zabezpiecza sie i kaze lac plyn /nie osadza sie kamien i postoj motocykla w zimie/. Jesli chodzi o plyn ja zawsze lalem borygo zielone lub dynagel i nigdy nie mialem problemu. Teraz podczas jazdy mam 74 stopnie, wiatrak zalacza sie przy 98 wylacza przy 94

bart b teraz jezdze nowka XZ 10R tak jak Ci mowilem ze kupie. Motocykl bardzo fajny /jesli chodzi o kopa hayabusa z tylu/ tylko jak to w sportach kregoslup trzeba miec ze stali i z tego powodu chyba przezuce sie na ZZR1400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam pamietam :banghead:

 

dziesiatka fajny sprzet ale komfortu zero :banghead:

do zobaczenia na trasie :clap:

 

pozdrawiam

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...