BUSH Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Do czego sluzy dekompresor? Wczoraj wlasnie zadalem sobie takie pytanie :( Mam swoja teorie ale konkretnie: w duzym singlu cisnienie jest tak ogromne, ze korbowod razem z tlokiem nie ma sily się poruszac. W momencie nacisniecia na dzwigienke dekompresora uchyla się zawor wydechowy, który najprosciej mowiac rozpreza cylinder.Tylko kiedy to cisnienie się tworzy? W momencie wylaczenia zaplonu gdy tlok jeszcze bezwladnie się porusza? Przeciez uzywa się tego tylko do rozruchu silnika wiec wydaje mi się, ze moja teoria moglaby być prawdziwa :(Czy moglby mi ktos wytlumaczyc to dokladniej lub uzupelnic jakos to co napisalem? :D Z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Właśnie o to chodzi-zeby łatwiej silnik odpalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2003 A mówiąc dokładniej po włączeniu dekompresatora łatwiej można zakręcić silnik i po wyłączeniu wał się kręci a mamy już właściwy spręż pozwalający na zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BUSH Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2003 A mówiąc dokładniej po włączeniu dekompresatora łatwiej można zakręcić silnik Zarowno Mimo jak i Ty powiedziales, ze "lawiej" tylko ja jezeli bede chcial uruchomic go bez uzycia dekompresora to na checiach jedynie sie skonczy - rozrusznik nawet nie drgnie (reakcja gdy naciskam starter jest taka jak bym go nie naciskal :( ). Chyba, ze powiedzmy nacisne dekompresor jakos zbyt lekko to wtedy zakreci ale nie odpali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 26 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2003 To jest zabezpieczenie, żeby nie włączać rozrusznika bez dekompresatora. Zasada pracy z dekompresatorem polega na tym , żeby rozkręcić silnik bez kompresji i na rozkręconym silniku puścić dekompresator - powinien wtedy zaskoczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.