bazyl Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Bazyl CBR 600 F4i 2003 Witam tez mam cbr f4i '03 ale mam powazny problem i nie moge sie nia cieszyc przekrecam klucz wszystko ok immobilaizer, pompa paliwa naciskam starter kreci i nic patrzylem nie ma iskry i wtrysku lampka F1 mruga w cyklach 1 dlugo 9 krutko i od nowa gdzie moge to sprawdzic sa jakies kody lub moze ktos z posiadaczy tego swietnego motocykla mial podobny problem? z gory dzieki za pomoc pozdrawiam znalazlem kody wedlug ktorych nie dostaje sygnalu z walu, wiec nie daje zaplonu i wtrysku, wymienilem kostke ktora czyta sygnal z walu (pod prawa pokrywka silnika) na fabrycznie nowa prosto od hondy i dalej to samo. przekrecam klucz wszystko ok, naciskam starter kreci ale nic, mruga lampka wtrysku, przekrecam kluczyk od nowa wszystko ok az do nacisniecia startera. Moze ktos spotkal sie z tego typu problemem i moze cos podpowiedziec, z gory dzieki za pomoc. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compucar Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 kod 19 - ignition impulse sensor - czujnik impulsów układu zapłonowegokod 18 - camshaft position sensor - czujnik położenia wałka rozrządu nie znam się na motocyklach, lecz w samochodach usterka czujki obrotów wału korbowego występuje również w przypadku braku synchronizacji impulsów z dolnego i górnego czujnika. w tym przypadku może byc podobnie, tym bardziej że na liście usterek dla tego sterownika brak oddzielnej definicji kodu synchronizacji. skoro więc czujka i koło foniczne sa sprawne i impulsy faktycznie docierają na odpowiedni pin sterownika, sprawdź ustawienie rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyl Opublikowano 15 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Spoko ale jak moge sprawdzic ustawienie rozrzadu czy da rade sprawdzenie tylko napiecia jakie jest na kablu z czujki albo na ECU i np bedzie polowe mniejsze czy cos takiego czy musze sprawdzic ustawienie rozrzadu na znacznikach? Dzieki bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compucar Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Najlepiej poproś kogoś z oscyloskopem, by te impulsy po prostu obejrzał. Jesli to czujka indukcyjna, taka z magnesem na końcu, to powinna wygenerować sinusoidę o amplitudzie ok 1 do 2V podczas kręcenia rozrusznikiem i traki sygnał sterownik powinien już rozpoznać. Jesli to hall, bez magnesu w obudowie czujnika, to musi byc zasilony ze sterownika bo dopiero wówczas jest w stanie wygenerować impuls prostokątny. Spróbuj rozłaczyć na chwilę aku, następnie podłacz, włącz zapłon i sprawdź, czy kod usterki generowany jest od razu czy tez dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. W pierwszym przypadku zdecydowanie jeszcze raz sprawdź obwód czujnika wału. W drugim musisz zacząc od obserwacji przebiegu z tego czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 w samochodach jest jeszcze takla denna funkcja ze komputer na swojej pamieci zapisuje błedy które moga prowadzic do powaznych konsekwencji np. twój czujnik jest takim błedem;] Błedy mozna usuwać 2 sposobami;] Domowy akum odłaczyc na 2h albo w servisie porostu wykasowac bład;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Compucar, możesz zdradzić skąd masz te kody usterek i co oznaczaja? Może jakaś stronka, jakis plik? Interesuje mnie to, znaczy same kody i sposób rozpoznawania. Patrzyłem w serwisówce, ale nie ma, albo jestem ślepy ;) Wueska, tak, możesz wykasować bezpośrenio błędy w pamięci poprzez podłaczenie kompa, aku można też odłaczyc, ale to kiepska metoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 1 mrugniecie - brak polaczenia z map sensorem, odlączony kabel, zagiety lu odłączony szlaufik, -silnik pracuje.9 mrugnięć - brak połączenia z IAT sensor lub uszkodzony sensor - silnik pracuje zresztą popatrz sam strona 123-124http://www.gofastvideo.com/gallery/item/pr...hop-manual.html Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
compucar Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Compucar, możesz zdradzić skąd masz te kody usterek i co oznaczaja? Może jakaś stronka, jakis plik? Interesuje mnie to, znaczy same kody i sposób rozpoznawania. Patrzyłem w serwisówce, ale nie ma, albo jestem ślepy :) Jeden z moich skanerów do diagnostyki samochodów przypadkiem obsługuje również motocykle, z niego mam listę usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyl Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 (edytowane) Lukass mozesz to znalesc w serwisowce rozdzial z ukladem paliwowym albo wtryskiem lub zaplonem w tym przypadku rozdzial 5.1 zaczyna pokazywac bledy 1 dlugi oznacza 10 krotkich liczysz sprawdzasz i wiesz. Compucar, możesz zdradzić skąd masz te kody usterek i co oznaczaja? Może jakaś stronka, jakis plik? Interesuje mnie to, znaczy same kody i sposób rozpoznawania. Patrzyłem w serwisówce, ale nie ma, albo jestem ślepy Spróbuj rozłaczyć na chwilę aku, następnie podłacz, włącz zapłon i sprawdź, czy kod usterki generowany jest od razu czy tez dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. W pierwszym przypadku zdecydowanie jeszcze raz sprawdź obwód czujnika wału. W drugim musisz zacząc od obserwacji przebiegu z tego czujnika gorzej w moim przypadku z naprawa. przestal pokazywac blad bo odlaczony byl kabel od czujnika z walu ale dalej nie dziala zaplon nie ma iskry, i co gorsza teraz nie wyswietla bledu nie wiem czy to prawidlowe, po prostu kreci ale nie startuje. okazuje sie jak sie dowiedzialem ze uklad dziala z masa lub cos takiego podobno z komputera nie powinien isc zaden impuls do swiec bo w jakis sposob dziala jak przerywacz w powiazaniu z masa, a na mierniku mam 0.1V - 0.3 V lub cos takiego mozliwe ze zle zrozumialem. wiecie moze jak moge sprawdzic czy sam komp jest zepsuty, czy jest opcja ze nie dziala tylko ta jedna jego funkcja, bo reszta wydaje sie max ok, czy jesli jest zepsuty to w calosci i po prostu nic? Edytowane 20 Maja 2007 przez bazyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 chłopaki moze wiecie czy można jakieś oprogramowanie gdzieś znaleźć do diagnostyli motocylki, budowa pinów o w ogóle? wiem ze kosztuje sporo i wogule nie wysilajcie się:) pytam czy ktoś coś ma takiego albo wie gdzie znaleźć:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.