lukasz_vip Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 (edytowane) Witam. Mam DR600R i poszedł mi simmering w prawej ladze :/ Teraz mam kilka pytań z tym zwiazanych:1. Czy można wymienić tylko olej i simmering w prawej a lewą zostawić nie tkniętą2. Czy jak robić to od razu oby dwie lagi??3. Czy coś się stanie z lagiem jak trochę pośmigam przy uszkodzonym simmeringu i ubywającym oleju?? Z góry dzięki za odp. I jaki olej polecacie do dr'ki. Moto użytkowane 95% asfalt. Edytowane 15 Maja 2007 przez lukasz_vip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 1. Nie można wymienic tylko w jednej ladze bo pewnie nie wiesz jaki był olej a on sam tez sie zużywa i warto go wymienić co jakiś czas.2. Robisz dwie i masz pewność, że bedzie ok.. Inaczej bedziesz miał problemy z zawieszeniem i nierównym tłumieniem amortyzatorów.3. Jeśli bedziesz tak jeździł to olej zaleje Ci tarcze hamulcową i mozesz miec problem z wyczuciem hamulca, bedzie lecial na kolo co moze spowodować jego uślizg no i bedzie się amortyzator zużywac od braku smarowania. Jest kilka sposobów na uratowanie (a napewno przedłuzenie zycia)simmeringa, szczególnie w enduro, wiec jak chcesz to odezwij sie na gg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
squod Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Wczoraj wlasnie skonczylem wymiane uszczelniaczy i oleju w lagach... dobrze to opisal Stifler jak rozbierzesz to zobaczysz ile syfu jest w srodu, dobrze wymyte nowe uszczelniacze i olej i zawieszenie jak ze sklepu ... polecam :())) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Jak juz robisz to rób dwie lagi. Wiadomo mozna zrobić jedną i nic nie wybuchnie, ale ten drugi stary uszczelniacz kiedyś też sie rozwali i znowu tą samą robote bedziesz musiał robić. Poza tym kupujesz zawsze dwie sztuki tych uszczelniaczy wiec to dodatkowa motywacja zeby wymienić odrazu komplet. Co do jezdzenia z cieknącym uszczelniaczem to głupi pomysł bo do oleju ktory bedzie na ladze moze przyczepiac sie jakiś kurz i piasek co spowoduje jej uszkodzenia . Zmieniaj je i nawet nie czekaj bo koszt mały, chyba ze oddasz do serwisu bo sam nie umiesz to juz nie wiem ile wezmą za to. A olej to na Twoim miejscu zalałbym Motula 15 W Medium/Heavy. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Jest kilka sposobów na uratowanie (a napewno przedłuzenie zycia)simmeringa, szczególnie w enduro, wiec jak chcesz to odezwij sie na gg....opisz tutaj chętnie je poznam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Podstawowym sposobem jest przeczyszczenie simmera szczelinomierzem albo kliszą od aparatu.. Często jakiś piasek tam wpadnie i przez to cieknie .. Wystarczy wsunąć delikatnie paseczek i przeciągnąc dookoła.. Drugim sposobem jest wyciągnięcie samego simmera.. czasami można bez rozbierania całej lagi i zmiejszenie\ wymiana sprężynek.. Sprężynka rozkręca się w połowie i można ją uciąć ale tylko z tej szerszej strony bo inaczej nie będzie jej można połączyć. Ja tak zrobiłem u siebie bo poprzedni właściciel wymienił simmeringi ale nadal ciekło.. Rozebrałem całość, oglądałem je pod mikroskopem i uszkodzen nie widziałem. Miałem druwargowe więc jedną sprężynke skróciem a drugą dałem od innego simmera też skróconą i teraz jest jak mówka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kierownikF2 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Podłacze sie do temau Łukasza.Robił ktos taką wymiane uszczelniaczy w CBR F2 PC 25?Jaki olej najlepiej zalac ,ile zalac,na co zwrocic uwage przy rozbieraniu.Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi :icon_biggrin: .Mam nadzieje ze to nie spam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
squod Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Podłacze sie do temau Łukasza.Robił ktos taką wymiane uszczelniaczy w CBR F2 PC 25?Jaki olej najlepiej zalac ,ile zalac,na co zwrocic uwage przy rozbieraniu.Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi :icon_twisted: .Mam nadzieje ze to nie spam :icon_twisted: mi polecono Motul medium/havy 15w i super polecam co do ilosci to tylko ksiazka serwisopwa - zapewne znajdziesz popytaj na forum prosta ale zmudna spraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 16 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Dzięki za odp :icon_mrgreen: Jak tylko znajdę trochę czasu to biorę sie za wymianę simmeringów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 poszukaj w serwisowce czy to Twojej zawiechy nie trzaba dorobić klucza :) np w ttr nie trzeba a w innych tak :) http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1976940.html Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 16 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Mam serwisówke i już ją przeglądałem .Musze sobie dorobić klucz, ale to nie będzie problem :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Jak sie sprężysz to jest to do zrobienia w 4 godzinki. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.