janus Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Witam Mam takie małe pytanko kiedyś kupiłem tłok razem z pierscieniami tłok almot 75 i pierscienie do niego kupione w Poznaniu ale jak sie okazało tłok jest za duży i musiałem kupić 75,25 mam pytanko czy moge uzyc tych pierscieni czy musze kupić jeszcze jeden komplet, wiem ze pierscienie to nieduży wydatek ale czasem lepiej sie zapytac bo moze mozna je wykorzystac, prosiłbym o szybka odpowiedz bo jutro bede akurat w Poznaniu i jak by co to bym kupił sobie pierscienie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 To w koncu jest za duzy czy za maly bo sensu nie idzie sie doszukac w twoim poscie. Jezeli tlok masz nadwymiar to i pierscienie powinienes miec dobrane do niego, sugeruje zakupic komplet... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus Opublikowano 16 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Sory za posta musiałem być zmęczony jak go pisałem bo faktycznie głupio i bez sensu wyszedzł ;-) Nowy tłok (75,25) jest dobry co najdziwniejsze mierzyłem cylinder i wychodziło mi 75,1 więc myslałem ze będzie on za duzy i bede musiał go przetaczać jednak wychodzi na to ze suwmiarka jest felerna a tłok przechodzi stare pierscienie kupowane do tłok 75 chyba będą ok bo po włożeniu ich do cylindra maja 1mm "prześwitu" nawet mniej ale i tak chyba kupie jeszcze jeden zestaw na wszelki wypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Jesli maja mniej jak milimetr luzu na zamkach to moga od biedy byc :icon_biggrin: Ale tak na wszelki wypadek zakup odpowiedni komplet do tego tloka... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Proponuje zebys sie udal z tym cylindrem i tlokiem do jakiegos warsztatu zajmujacego sie naprawa silnikow i poprosil o zmierzenie zarowno cylindra jak i tloka normalnymi metodami czyli odpowiednia srednicowka ( cylinder w 3 plaszczyznach ) i mikrometrem ( tlok ). Wowczas bedzie mozna naprawde sprawdzic jakie sa wymiary poszczegolnych elementow, jakie luzy miedzy tlokiem i cylindrem i jakie pierscienie kupic. Jedyne nadajace sie do Junaka pierscienie produkuje zaklad pani Derdy w Poznaniu - cala reszta to smiecie, ktore 2 tys km w silniku nie wytrzymaja.Silnik mojej BSA, wiekowo i konstrukcyjnie zblizony do junakowskiego wymiary tlokow podaje w tysiecznych mm, a luz miedzy tlokiem i cylindrem w setkach mm - tego typu dokladnosci nie osiagnie sie robiac pomiary suwmiarka. Od tego jak to zostanie zmierzone i zrobione zalezy czy ten silnik bedzie ci dlugo i dobrze pracowal, czy tez bedzie to nastepny kulejacy Junak dysponujacu moca 10 KM na tylnym kole i nie mogacy osiagnac setki. Adam M.PS. Przerwa wielkosci 1 mm na pierscieniu wsadzonym w cylinder jest dokladnie o 0.6 mm za duza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus Opublikowano 17 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 No to jednak kupic te pierścienie 20zł nie majątek ;-) ważne żeby motocykl był sprawny ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.