Skocz do zawartości

Yamaha fz6 78KM VS 98KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dzis wlasnie sprzedalem moja aprilie rs 125 ;( ... ale to malo wazne .. kolo lipca planuje zakup nowego motoru- zastanwialem sie nad BMW F 650 CS ktorego wlascicielem jest moj wujek ;p

 

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M421521

 

Lub yamaha fz6... interesuje mnie wersja 78 konna czy jezdzil ktos moze na niej.. na allegro jeszcze nie widzialem takiej... no moze jenda ale z owiewka a interesuje mnie wersja naked ;p czy moze ma ktos porownanie z 98konnym? glownie chodzi mi o prace na niskich obrotach... i przyspieszenie... i spalanie.

 

Moze akurat chce ktos sie takiego motoru pozbyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem silnik tez jest ten sam. Zmiany dotycza tylko elektroniki sterującej wtryskiem paliwa...

ale tyle suchych informacji... chodzi mi o emocje towarzyszace jedzie tym motorem i subiektywne odczucia ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem co napisali na ścigaczu - jestem zdania, że zbytnio polukrowali, ludzie z Yamahy nie lubią jak się źle pisze o ich motocyklach :flesje:

 

Sam nie jeździłem jeszcze zdławioną FZ6, ale z wielu różnych źródeł wiem, że ta kastracja nie wyszła tej Yamaszce na dobre.

 

Głównym założeniem było to, aby moto miało lepszy dół i mniej agresywną góre. Wyszło tak, że dół się praktycznie niczym nie różni, za to na górze nie ma czym jechać. Ja bym brał 98 KM. FZ6 to bardzo przyjazny motocykl i na pewno poradzisz sobie na nim po przesiadce z RS`ki.

 

Swoją drogą CS też jest fajny - zwłaszcza ten w ogłoszeniu. Niestety ten model produkowali bardzo krótko i mogą być problemy z częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym założeniem było to, aby moto miało lepszy dół i mniej agresywną góre. Wyszło tak, że dół się praktycznie niczym nie różni, za to na górze nie ma czym jechać.

No i tak jest to opisane w najnowszym artykule.

Moim zdaniem to rozwiazanie jest bardzo dobre, bo tacy ludzie, jak ja, ktorzy motocyklem jezdzili dotychczas tylko na kursie, maja kolejna alternatywe na pierwszy motocykl. Wg mnie takich sprzetow brakuje na rynku. Narazie jest tylko nowy zdlawiony FZ6 i ER6 no i oczywiscie Bandit (ktory wg niektorych i tak jest za mocny). A, no i jeszcze GS, CB, CB, CB, GS, CB i GS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no oczywiście, wszystko fajnie, tylko...

 

nikt nie mówi aby 98 konnej FZ6 kręcić zaraz do czerwonego pola. Skoro sam wiesz, że nie umiesz dobrze jeździć, to nie bedziesz odkręcał. Ona kopa dostaje dopiero od 8-9 tys. obr./min.

 

A kiedy już się nauczysz i lepiej poznasz moto, to bedziesz miał jednak te kilkanaście KM więcej. Dla idiotów, którzy zaraz po kupieniu pierwszego moto kręca go do odcięcia, jeżdzą w dresach i kasku tornado nawet zdławiona wersja nie jest ratunkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję przejechać się Fazerem 78 KM i sam jestem posiadaczem 98 KM. Różnica jak dla mnie jest dosyć duża. 20 KM jednak robi swoje. Poza tym sama świadomość, że jedziesz prawie identycznym motocyklem, ale słabszym, już trochę psuje nastrój.

 

Lepiej zainwestować w 98KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komalo, a jak jest z niskimi obrotami jest jakas roznica?

 

slyszalem tez ze w salonie yamahy bez problemy z wercji 98konnej zrobia 78KM... (w Niemczech koszt takiej operacji to 150 euro) ale o to sam juz musze sie zapytac.. i ciekawy jestem jak bedzie wygladalo to w praktyce..

 

motoru potrzebuje raczej do jazdy po miescie, ew. jakis wypad do 50km wiec nie zalezy mi na Vmax ale na elastycznosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadlem z motoroweru na FZ6 98 konnego. Na poczatku myslalem, ze to bestia. Przez prawie rok jezdzilem... wlasciwie nie krecac go powyzej 8 tysiecy :]. Teraz go odkrywam na nowo :). Wg mnie wersja 78KM to porazka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motoru potrzebuje raczej do jazdy po miescie, ew. jakis wypad do 50km wiec nie zalezy mi na Vmax ale na elastycznosci...

600-ki sa z reguly malo elastyczne, szczegolnie rzedowe 4-ki. Z V-kami jest troche lepiej ale tez trzeba mieszac biegami. Jesli chcesz elastycznosci to kup sobie jakiegos kilkuletniego big bike'a, np. b12. W prawdzie pojemnosc 2 razy wieksza ale tyle samo koni co FZ6, wiec nie taki diabel straszny... Natomiast b12 dysponuje duzo wiekszym i nizej polozonym momentem obrotowym wiec jest bardzo elastyczna. Tylko troche wiecej pali :icon_rolleyes:

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no oczywiście, wszystko fajnie, tylko...

 

nikt nie mówi aby 98 konnej FZ6 kręcić zaraz do czerwonego pola. Skoro sam wiesz, że nie umiesz dobrze jeździć, to nie bedziesz odkręcał. Ona kopa dostaje dopiero od 8-9 tys. obr./min.

 

A kiedy już się nauczysz i lepiej poznasz moto, to bedziesz miał jednak te kilkanaście KM więcej. Dla idiotów, którzy zaraz po kupieniu pierwszego moto kręca go do odcięcia, jeżdzą w dresach i kasku tornado nawet zdławiona wersja nie jest ratunkiem :icon_rolleyes:

No wiem wiem, tak sie mowi. Tak samo sie mowi, ze nie bedzie sie wozic plecaka przez conajmniej rok. Mija tydzien i siemasz wieslaw.

 

Poza tym ciekawosc nie jest zalezna od tego, czy ktos jezdzi w dresie i kasku tornado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:banghead: kosa prze gosc jestes... ale masz racje - tak mowilem wlasnie jak kupilem RS'ke :banghead:

oczywiscie nie mowie ze nie sprawdze do ilu pociagnie :icon_rolleyes: ale szalencem w dresie i kasku tornado nie jestem ;p

 

a co do wiekszej pojemnosci... co to za motor B12 ?

 

I jeszcze jedno jestem dosc niski bo 175 w butach ;] wiec chcialbym zeby motor byl dosc lekki i niski... a wieksze spalanie juz nie wchodzi w gre jak na przyszlorocznego maturzyste i jego mozliwosci finansowe ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b12 to bandit 1200 :(. Ale chyba jednak nie bedzie dla ciebie dobry. Wiesz, to cale pisanie ze nowe fazery maja slaby dol to tak troche na wyrost. Moze tak jest dla kogos kto jezdzi super sportami ale dla ciebie mocy powinno byc pod dostatkiem, rowniez na dole :). Fazer to jest dobry wybor. Sam planuje takiego kupic tylko starsza wersje.

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zalezy Tobie na osiągach to tą beemke wujka sobie odrazu odpuść bo do rzędowej 4 w fz6 to ten singiel ma sie nijak. Ja na Twoim miejscu bym wziął fz 6 , 98 km bo jesli radziłeś sobie na RS i nie masz jakiś problemów ze sobą i troche pokory (zebyś odrazu na pałe nie odkręcał) to sobie poradzisz.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...