Skocz do zawartości

Problem z DR 650 RS '90r


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

mam nastepujacy problem z elektryką. pewnego razu z rana odpaliłem motocykl podjechałem na uczelnie pozostawiłem go na 1,5h po czym po zajeciach chcialem pojechać do domu. siadam na moto probuje odpalić i nic. po kilkunastu próbach mysle sobie ze go zalałem. no nic podholowalem go do domu. dalej nie odpalał - poszedłem do pracy. po powrocie poznym wieczorem motocykl odpalił od kopa, bylem zadowolony bo myslalem ze faktycznie problem tkwił w tym ze go zalałem przez dzien. nastepnego dnia rano siadam na motor a on nic. nawet nie drgnął. no to sie zdenerwowałem - zostawilem go poszedłem do pracy a po powrocie ten sam scenariusz - moto odpalił od kopa. i tak było przez kilka kolejnych dni aż pewnego dnia zapalił na chwile i zgasł. od tamtej pory już nie odpalił. sprawdziłem swiece, nie było iskry - po wymianie to samo - iskry nadal brak. co to może być ? czy to moduł? myslalem ze jak pada moduł to od razu i nie ma nic - poprostu nie odpala i koniec. moze miał ktoś podobne przypadki w DR? dotąd nie slyszalem zeby deerki miały problemy z elektryka/elektroniką.

Motocykl w czasie pracy nie mial zadnych niepokojących objawów - zawsze miał piekną moc, nie tracił jej, nie strzelał z wydechu niepokojąco, nie krztusił sie. od strony mechanicznej tez ok - nie brał mi wiecej jak 0,2L oleju na tysiac km. jak na singla o tej pojemnosci to wzór. przebieg 36 tyś km.

Poradzcie jak sie do tego zabrać - wiem ze przydałoby sie sprawdzić połaczenia, może cos sie obluzowało w instalacji, jakies kable poprzecierały. cała alektryka działa poprawnie tj swiatła, klakson, kierunki. czyli raczej suzkać w kierunku ukladu zapłonu.

jak to sprawdzić? mam multimetr pod reka ale od czego zaczać.

 

ps. motocykl kupiłem od forumowego kolegi MarioCKR - nie wiem czy on miał z nim jakies przejscia tego typu ponieważ jest juz za granicą ale jesli ktoś by coś wiedział, może slyszał to prosze o pomoc - na pewno moze to mi ułatwić naprawe.

pozdrawiam

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawdz czy czasem nie zacina ci sie czujnik od stopki bocznej a najlepiej wywal go calkiem i zrob na krotko, nastepnie sprawdz czy pstryczek (ten czerwony) na kierownicy dobrze laczy jezeli wszystko ok to sprawdz czy jak kopiesz to czy dochodzi 12V na cewke zaplonowa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to fakt DR ma podwojny zaplon wiec kwestia padnięcia przewodów odpada bo watpliwe zeby obydwa na raz. nie sadze tez zeby to byl problem czujnika stopki poniewaz motocykl mi nie gaśnie jak wrzucam bieg ale wogole sie nie zapala. a chyba czujnik wtedy ma jakies znaczenie - po wrzuceniu biegu moto ma gasnać jesli jest na stopce. nie wiem czy dobrze myśle? a w jaki sposob moze sie uszkodzić impulsator? zwłaszcza że przez pewien okres motocykl raz chodził a raz nie. da sie zbadać czy te elementy są ok przy pomocy multimetru? pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie elementy ciezko sprawdzic , najlepiej podmienic od sprawnego moto albo kupic uzywke.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, Nitomen sprawdzic jest latwo, tyle ze trzeba miec serwisowke do przeprowadzenia testow. Multimetr calkowicie wystarczy - sprawdzalem wielokrotnie modul i impulsator i specjalnie ten ostatni to 5 minut roboty.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie jesli sprawdzenie polega na mierzeniu rezystancji multimetrem to wiem jak sie do tego zabrać. serwisówke już mam - mam tylko nadzieje ze takie pomiary faktycznie wykażą niesprawność któregoś elementu.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wykazywaly, pamietam swoje walki z honda VF750S i jej zajefajna wariujaca elektronika - to dopiero bylo zadanie. I jakos przy pomocy multimetra i serwisowki dalo sie zrobic. Okazalo sie zw drobne odwrocenie kabelkow w laczniku kierunkowskazow powoduje nie dzialanie polowy instalacji.

Tak ze zycze cierpliwosci i zwracania uwagi na szczegoly:)

 

Adam M.

PS. A ze spraw podstawowych to w jakim stanie masz aku ( ile pokazuje przy wlaczonym swietle i wylaczonym silniku na klemach aku ) i jak tam z ladowaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...