pack84 Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 (edytowane) Witam!mam nastepujacy problem z elektryką. pewnego razu z rana odpaliłem motocykl podjechałem na uczelnie pozostawiłem go na 1,5h po czym po zajeciach chcialem pojechać do domu. siadam na moto probuje odpalić i nic. po kilkunastu próbach mysle sobie ze go zalałem. no nic podholowalem go do domu. dalej nie odpalał - poszedłem do pracy. po powrocie poznym wieczorem motocykl odpalił od kopa, bylem zadowolony bo myslalem ze faktycznie problem tkwił w tym ze go zalałem przez dzien. nastepnego dnia rano siadam na motor a on nic. nawet nie drgnął. no to sie zdenerwowałem - zostawilem go poszedłem do pracy a po powrocie ten sam scenariusz - moto odpalił od kopa. i tak było przez kilka kolejnych dni aż pewnego dnia zapalił na chwile i zgasł. od tamtej pory już nie odpalił. sprawdziłem swiece, nie było iskry - po wymianie to samo - iskry nadal brak. co to może być ? czy to moduł? myslalem ze jak pada moduł to od razu i nie ma nic - poprostu nie odpala i koniec. moze miał ktoś podobne przypadki w DR? dotąd nie slyszalem zeby deerki miały problemy z elektryka/elektroniką. Motocykl w czasie pracy nie mial zadnych niepokojących objawów - zawsze miał piekną moc, nie tracił jej, nie strzelał z wydechu niepokojąco, nie krztusił sie. od strony mechanicznej tez ok - nie brał mi wiecej jak 0,2L oleju na tysiac km. jak na singla o tej pojemnosci to wzór. przebieg 36 tyś km. Poradzcie jak sie do tego zabrać - wiem ze przydałoby sie sprawdzić połaczenia, może cos sie obluzowało w instalacji, jakies kable poprzecierały. cała alektryka działa poprawnie tj swiatła, klakson, kierunki. czyli raczej suzkać w kierunku ukladu zapłonu.jak to sprawdzić? mam multimetr pod reka ale od czego zaczać. ps. motocykl kupiłem od forumowego kolegi MarioCKR - nie wiem czy on miał z nim jakies przejscia tego typu ponieważ jest juz za granicą ale jesli ktoś by coś wiedział, może slyszał to prosze o pomoc - na pewno moze to mi ułatwić naprawe. pozdrawiam Edytowane 4 Maja 2007 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 WitamSprawdz czy czasem nie zacina ci sie czujnik od stopki bocznej a najlepiej wywal go calkiem i zrob na krotko, nastepnie sprawdz czy pstryczek (ten czerwony) na kierownicy dobrze laczy jezeli wszystko ok to sprawdz czy jak kopiesz to czy dochodzi 12V na cewke zaplonowa.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 DR ki mialy problemy rowniez z elektronika. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Może na fajce masz przebicie i rano, jak jest wieksza wilgotnosć to fajka jest mokra i nie odpala, a jak wyschnie to jest okej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Dr ma podwojny zaplon , obstawiam na impulsator albo mudul. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 (edytowane) tak to fakt DR ma podwojny zaplon wiec kwestia padnięcia przewodów odpada bo watpliwe zeby obydwa na raz. nie sadze tez zeby to byl problem czujnika stopki poniewaz motocykl mi nie gaśnie jak wrzucam bieg ale wogole sie nie zapala. a chyba czujnik wtedy ma jakies znaczenie - po wrzuceniu biegu moto ma gasnać jesli jest na stopce. nie wiem czy dobrze myśle? a w jaki sposob moze sie uszkodzić impulsator? zwłaszcza że przez pewien okres motocykl raz chodził a raz nie. da sie zbadać czy te elementy są ok przy pomocy multimetru? pozdro Edytowane 4 Maja 2007 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 (edytowane) takie elementy ciezko sprawdzic , najlepiej podmienic od sprawnego moto albo kupic uzywke. Edytowane 4 Maja 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Nie, Nitomen sprawdzic jest latwo, tyle ze trzeba miec serwisowke do przeprowadzenia testow. Multimetr calkowicie wystarczy - sprawdzalem wielokrotnie modul i impulsator i specjalnie ten ostatni to 5 minut roboty. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 5 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Adamie jesli sprawdzenie polega na mierzeniu rezystancji multimetrem to wiem jak sie do tego zabrać. serwisówke już mam - mam tylko nadzieje ze takie pomiary faktycznie wykażą niesprawność któregoś elementu. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Zawsze wykazywaly, pamietam swoje walki z honda VF750S i jej zajefajna wariujaca elektronika - to dopiero bylo zadanie. I jakos przy pomocy multimetra i serwisowki dalo sie zrobic. Okazalo sie zw drobne odwrocenie kabelkow w laczniku kierunkowskazow powoduje nie dzialanie polowy instalacji.Tak ze zycze cierpliwosci i zwracania uwagi na szczegoly:) Adam M.PS. A ze spraw podstawowych to w jakim stanie masz aku ( ile pokazuje przy wlaczonym swietle i wylaczonym silniku na klemach aku ) i jak tam z ladowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Tez sie zastanawiałem nad akumulatorem jednak ten motocykl odpala sie na kopa (i nie ma elektrycznego rozrusznika dodatkowo) i ponoć stan akumulatora nie ma tutaj wiekszego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.