Skocz do zawartości

Szyba od MGG, i głowa w totalnych wibracjach


Maar79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zamontowałem szybę od MGG i dzisiaj miałem okazję trochę szybciej polatać, powyzej 120 kmh głowa z kaskiem wpada mi w tak sakramenckie wibracje że obraz mi się rozmazuje, i widzę wszystko jak przez mgłę, odrazu uprzedze pytania dowcipnych forumowych kolegów, dopiero teraz pije bro :) przejechałem tak może ze 3-4 minuty i czuje że mam spuchnięty mózg, czytałem gdzies że to się zdarza przy pewnych ustawianiech szyby, ale jak ją ustawić żeby tego dziadostwa nie było ??

 

ot pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wtopa :) Pozostaje Ci metoda prób i błędów. Generalnie możesz podnieść szybę wyżej, nawet kosztem luki między kloszem lampy. Poza tym ustaw ją równolegle do lag. Ja tego problemu nie mam, bo tez zbyt długi nie jestem. Ale miałem okazję założyć bulwarówkę do swojego moto. Totalnie :) Głowę urywało od 80km/h. Jeżeli żadne ustawienie Ci nie pomoże, to zwracaj szybę, zamieniaj na wyższą, sprzedaj. Jazda bez szyby jest wygodniejsza niż z głową w turbulencjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prałat to co piszesz się nie sprawdziło u mnie, ja mam bulwarówkę i sobie chwale, przy szybkościach grubo przekraczającej 100 nie miałem ŻADNYCH turbulencji drgań itp., mam przerwę między lampą a szybą o której pisał Dex że wyrównuje ciśnienia. Kask bez daszka ala Pilot. Nie psuje ona linii motocykla a niweluje wiatr na klatę :icon_question:

[html]<p><b><a href="http://www.seboka.republika.pl/" style="text-decoration: none">
<font color="#008000">Moja strona </font></a></b>  <font color="#008000">
<b><a href="http://www.szczotkitechniczne.eu" style="text-decoration: none">
<font color="#008000">Moja praca </font></a></b></font></p>

[/html]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie musze ją odesłac, bo miedzy szyba a lampą jest mniej niż milimetr odstępu, rehulacji ogólnie jest bardzo mało bo lampa w VTX'ie jest ogromna, będa musieli ją trochę podebrać od dołu i wtedy bedzie możliwe położenie jej bardziej "na motor"

 

Powiem Wam że naprawdę wolę jechac bez szyby niz dostać taki wpier.... od wiatru jak dzisiaj dostałem, do tej pory mnie głowa boli .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę swojego posta z innego tematu:

Przerabiałem temat ustawienia szyby po tym, jak wytelepała mi czachę jadąc po zakupie mojego Draga ok. 300 km, nie mając przy sobie kluczy, żeby coś z nią zrobić - masakra i horror :clap: . Już na miejscu bawiłem się z nią na prostym odcinku drogi. Najlepsze efekty przynosi podniesienie jej na to wyższe oczko (Five Star) i pochylenie nawet troszkę bardziej niż idą lagi. Teraz mi tylko muska po szczycie kasku. Wcześniej obrywałem centelnie na wysokości oczu, a na autostadzie szybę mi otwierało . I jeszcze jedno - im szybciej się jedzie, tym mniej telepie :buttrock: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prałat to co piszesz się nie sprawdziło u mnie, ja mam bulwarówkę i sobie chwale, przy szybkościach grubo przekraczającej 100 nie miałem ŻADNYCH turbulencji drgań itp., mam przerwę między lampą a szybą o której pisał Dex że wyrównuje ciśnienia. Kask bez daszka ala Pilot. Nie psuje ona linii motocykla a niweluje wiatr na klatę :buttrock:

Seba, może to wina tego, że założyłem szybę dedykowaną do Draga, choć wydawała się idento z tą do Wilda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje eksperymenty z oryginalną szybą do VTX-a.

Pierwsze wrażenia - szok, nie tylko, że jest cichutko i nie wieje, ale wręcz powiewa od tyłu i pcha na kierownicę. Może to też wina tego, że 2 tyg. jeździłem bez szyby, więc pierwsze wrażenia z szybą magą być zafałszowane.

Ponieważ to napieranie z tyłu też nie jest przyjemne a dodatkowo szyba sięgała powyżej lini wzroku - obciąłem dookoła o 1,5 cm. Jest lepiej: nie pcha do przodu, chociaż da się już odczuć lekkie powiewanie od spodu kasku, tylko krawędź szyby wychodzi teraz dokładnie na wysokości oczu.

Kolejny krok to większe pochylenie (więcej niż lagi). Teraz patrzę nad krawędzią, prawie nie wieje (właściwie im szybciej jadę tym mniej wieje, wczoraj przy 200 na obwodnicy Tarnowa było całkiem cicho :bigrazz: ). Wada - zdarza się robalowi przebić przez odchylający się strumień powietrza i przywalić w szybkę kasku.

240club.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad kupnem szyby, bo bez niej nie da się jechać powyżej 120km/h bez kurczowego trzymania za kierę. Szukam jakiejś wysokiej i prostej. Teraz po Waszych postach zaczynam się zastanawiać, czy jednak nie zamontować oryginalnej, chociaż wybitnie mi się nie podoba jej kształt i profil, bo wygląda jak jakieś wielkie skrzydło mastodonta. Ale jeśli inna szyba oprócz ładnego wyglądu ma nic nie dać, to zeszpecę moto, byle by tylko nie wiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku /170 cm/ dopasowanie wysokości nie powinno sprawiać problemu. Szyba wysoka na 43-45 cm powinna załatwić sprawę i jeszcze rezerwa jakaś zostanie.

Dzięki za pocieszającą wiadomość, bo ta chińska szyba jest wielka i paskudna po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Virek gdzie kupowałeś swoją szybę ?

 

Tu nie chodzi wydaje mi się wyłącznie o producenta, ja moją szybe 3 dni tem miałem pardziej połążoną na moto i było git, musiałem postawić bardziej do pionu bo mi obcierała o linkę sprzęgła i wtedy się zaczeło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tu nie chodzi wydaje mi się wyłącznie o producenta, ja moją szybe 3 dni tem miałem pardziej połążoną na moto i było git, musiałem postawić bardziej do pionu bo mi obcierała o linkę sprzęgła i wtedy się zaczeło

A nie możesz czegoś zrobić z linką sprzęgła? :bigrazz: Np. opaską lekko podpiąć pod coś? Albo solidnie zabezpieczyć izolacją tam, gdzie ociera? Nawet można jakiś fragment wężyka gumowego naciąć i nałożyć na kleju w newralgicznym miejscu. Ja też tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem tak ale szyba ociera o linkę akurat blisko wejścia do klamki gdzie linka jest bardziej sztywna i "naciera" na szybę, szyba ma ostry kant i przecina wszystko, myślałem żeby dać jakąs opaską ściągającą do kierownicy ale przy wciskaniu sprzęgła linka sie pręży itd itp. szybę muszę tak czy owak odesłać do pocięcia bo odstęp między nią a lampą jest mniejszy niż milimetr a podobno to też nie jest bez znaczenia przy turbulencjach

 

Ale tak to jest jak dają jeden wzór szyby do wszystkich sprzetów typu chopper cruiser tylko inne mocowania. Szkoda bo szyba wcale nie jest tania

Edytowane przez Maar79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kicha. Możesz jeszcze spróbować opuścić manetki nieco w dół. Poza tym krótki odcinek szyby zabezpieczyć przezroczystą listwą, żeby ostrości zasłonić. Jak zrobisz to po dwu stronach, to nawet chromowana listwa może byc estetyczna, choć chrom się wytrze. Podciąć trzeba, ta szczelina jest istotna dla aerodynamiki wbrew pozorom, a latem daje lekki zefirek. Mam nadzieję, że przynajmnie mocowania są na tyle sztywne, że szyba nie ma drgań? Bo wtedy i lampę by ocierało :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...