Skocz do zawartości

Opóźnienie zapłonu w Suzuki GSX-R 1000 K3


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa ma się tak: Jeśli chodzi o GSXR to przy piątym biegu mamy rezystor 6.8kOhm, a przy szóstym 15kOhm. W najprostszym wydaniu wystarczy jeden z przewodów (w moim wypadku różowy) podłączyć przez wyżej wspomniany rezystor do masy. Spowoduje to jednak spadek obrotów na biegu jałowym i problemy z rozruchem na zimno. Polecam tą metodę na próbę bo jej wykonanie ogranicza się do 5minutowej roboty, a możemy zobaczyć różnicę i odpowiedziec sobie na pytanie czy warto iść dalej. Do budowy tak zwanego "smart TRE" potrzebujemy tranzystor,dwa rezystory i kawałek płytki na której to wszystko zlutujemy. Ja właśnie sobie coś takiego zmajstrowałem i muszę jeszcze tylko zapytać dealera suzuki o oryginalne wtyczki żeby całość była plug and play. Problemy z biegiem jałowym odpadają,na wszystkich biegach poza luzem mamy mape dla 5 lub 6 biegu. Jeśli chodzi o samo działanie to w mojej K4 dosyć wyraźnie zmalało hamowanie silnikiem po odjęciu gazu z niskich obrotów na pierwszych 3 biegach i ponowne otwarcie przepustnicy w tym zakresie jest jakby płynniejsze. Koszt wykonania wynosi niecałą złotówkę (bez wtyczek). Jeśli ktoś jest bliżej zainteresowany piszcie na priv, zapodam schematy.

Edytowane przez redline
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo, lekcja domowa odrobiona. pytanie tylko, czy na tej zasadzie dziala to ustrojsto za 350? bo co np z luzem?? zeby jakis jaj nie bylo.

 

najlepiej po prostu zaryzykowac, nic sie stac nie moze.

 

tylko co do pomiaru - to nie byly kOhm??? i co z luzem? mozesz sprawdzic ile wynosi rezystancja?

 

Niestety nie ja to mierzyłem wiec być moze jest tu błąd w rzędach wielkosci. Byc moze rezystancja jest w kOhm. Najlepiej jak kazdy z właścicieli sam zmierzy rezystancje na kazdym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ma się tak: Jeśli chodzi o GSXR to przy piątym biegu mamy rezystor 6.8kOhm, a przy szóstym 15kOhm

 

Niestety nie ja to mierzyłem wiec być moze jest tu błąd w rzędach wielkosci. Byc moze rezystancja jest w kOhm. Najlepiej jak kazdy z właścicieli sam zmierzy rezystancje na kazdym biegu.

 

no wlasnie, mi podpadaly te niskie wartosci, nie stosuje sie takich potencjometrow sygnalowych, chyba na jakies bardzo dziwne zamowienie i w tym przypadku by to nie gralo, same styki maja czasem kilka ohm. a co dopiero przy 12V instalce, ten sygnal bylby rowny bledowi pomiarowemu wynikajacemu z rezystancji stykow.

 

p.s. brawo redline, Polak potrafi i o to chodzi. nikt nie bedzie placil za prosty szit 350 zeta, chyba, ze jest z usa:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich ! Dawno mnie nie było na forum, ale dokopałem się jakoś do tego postu. Jak już inni napisali w międzyczasie założyłem TRE oraz 2 silnik :lalag: Co do wniosków montarz banalnie prosty podniesienie baku i wpięcie 2 kostek. Efekt hmmm po pierwsze nie ma już tego charakterystycznego szarpania o którym wspominano przy dodawaniu gazu a co do mocy to na wysokich obrotach raczej nie odczułem różnicy, lecz przy obrotach rzedu 4,5-6,5 tys wykazuje odczuwalne skłonności do lepszego przyspieszania dlatego myslę, że warto. Jednak jest jedna sprawa mój egzemplarz gixxa nie ma linek od zaworu przy wydechu mam go cały czas otwartego na 100% wiec u kogos efekty moga być troche inne. Jednak jest też minus o którym wspomniał "redline" na luzie spadły obroty i czasaem po przygazówce na lucie potrafi zgasnąć, ale to żadko i ciężej go odpalić zima. ale myslę, że jest to warte zachodu tym bardziej, iz widze, że koledzy sami juz potrafia zrobic takie cudo niskim kosztem. Pozdrawiam :flesje: :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, najpierw podziekowania z udostepnienie materialow dla "redline" ,

zatosowalem wstawienie ryzystora na probe w gsx-r 600 k4- poprostu rewalacja , duzo ladniej sie zbiera i na kolo wyrywa, bylem wreczzaskoczony co ten motorek potrafi, drugi motorek jaki testowalem to gsx-r 1000 k1, w tym moto niebyla az tak odczuwalna roznica przyrostu pawera, choc znacznie latwiej wyrywac go jest na kolo, dosc duza moc nominalna pozwala robic cuda, a bez ogranicznika to juz szalejeszi opony wynmieniasz hehe.

 

MAM pytanko, ktos wczeniej napisal ze kawasaki tez stosuje tego typu ograniczenie, moze ktos wie, zna jakis latwy sposob jak to pokonac. Mam kawe zx636r i zx6rr z 2004 i jezeli maja takie ograniczenia chcialbym je zlikwidowac, choc wydaja sie duzo zwiniejsze i mocniejsze podczas jazdy niz gsxr 600 k4.

 

Szukalem przy silkiku podobnego rozwiazania jak w suzuki, ale niestety niedopatrzylem sie niczego...

czy ktos wie jak to dziala w kawasaki??, (gdzie co i jak?)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...