Skocz do zawartości

Kawka KLE 500/650 97 opinie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam. Znalazłem w komisie Kawasaki KLE 500 94 rok. I zastanawiam się właśnie nad jego kupnem...

ma przejechane 41 tyś. Jest w dość dobrym stanie. Myślę że jedyny minus to to że stoi od początku listopada w tym komisie i to na dworze... jak go oglądałem to cały był zasypany śniegiem. Niektóre śruby są już przyrdzewiałe i tak samo tarcze hamulcowe ( ale akurat tarcze myślę że to nie problem bo się je wyczyści, i dodam że są nowe, jak i klocki) . Maszyna jest z Niemiec. I widać że jakiś szwab o to dbał trochę...

Koleś chce za niego 3800 zł + rejestracja.

 

Napiszcie mi co sądzicie o tym wszystkim...

Co będę musiał wymienić za jakiś czas... ( bo przebieg też nie mały )

Co powinno być zmienione po takim przebiegu?

I jakie są mniej więcej ceny części ?

I do jakich przebiegów latają te maszyny... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co będę musiał wymienić za jakiś czas... ( bo przebieg też nie mały )

Co powinno być zmienione po takim przebiegu?

I jakie są mniej więcej ceny części ?

I do jakich przebiegów latają te maszyny... ?

 

 

Hey!

3 czerwca troszkę opisałem kle 500 ale chętnie podzielę się moim doświadczeniem z tym moto.

Pytanie 1 i 2 - przygotuj się na wymianę rozrządu, troszkę kosztowną ponieważ trzeba rozpołowić silnik a przy tym sprawdzić pozostałe łańcuchy a oprócz rozrządu są jeszcze dwa tj napęd pompy wody i przeniesienie napędu, reszta zależnie od stanu.

Pytanie 3 - ceny części - naprawdę bardzo różne - jakich części ? - np łańcuch rozrządu to ok 400 pln, nowy amor to 2400 pln a używany nawet 250 pln :clap: , tarcze tak jak w innych moto, klocki 60-400 pln, plastiki zalecam tylko używki bo w serwisie za komplet wyłożysz tyle co za moto :banghead:

Pytanie 4 - jak ktoś dbał tzn wymieniał oleje na czas, nie przegrzewał silnika, nie kręcił go na zimno (b.ważne) powyżej 4000 rpm i nie katował, nie walczył z wheele i znowu bardzo ważne regulował zawory co 6000 km to zrobisz drugie tyle a może i więcej bez awaryjnie ALE POD WARUNKIEM dbania. Moja kawa ma już 17 lat i nawinięte 52 tys km i śmigam do krainy mordoru (praca) codziennie omijając korki katamaranów :biggrin: i nie mam zamiaru zmienić jej właściciela.

Pozdrawiam i życzę tyle samo powrotów ile wyjazdów z bazy :notworthy:

Jakby jakiś pytania - odpowiem.Yacool.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuce swoje 3 grosze bo widze ze uzytkowników tego modelu jest nie wiele.

Co do eksploatacji to co powiedział przedmówca moze sie dot. każdego moto wiec trudno sie z tym nie zgodzić.

Co do KLE:

-moto świetny do miasta 1 wygodna pozycja (nawet dla ludzi pow 180cm), dobrze chroniaca szyba (do ok 120 km/h -potem juz sie schylamy), dobrze wyważony, łątwy w prowadzeniu i w mieście tych 200 kg nie czuć.

- dość uniwersalny silnik jeśli chodzi o oddawanie mocy. Można jechać i przy 4000 obr i przy 10000 (tylko po co tak kręcić). W miarę żwawy chociaż demon i zabijaka to to nie jest (porównując do sportowych 500)

- dobry na 2 osoby (choć momentami za słaby) łatwy montaż każdego kufra

- w miarę prosty w obsłudze (nie mylić z naprawą)

- awaryjność? Mnie spotkały typowo serwisowe rzeczy: linki sprzęgła, prędkościomierza,płyny, klocki - także standard jak na razie. Co do "szeleszczenia" silnika to jest typowe dla siników GPZ/ER/KLE. Oczywiście w granicach rozsądku. Mnie to przeszkadzało wiec oddałem do serwisu. W serwisie mnie wyśmiali bo zużycie łańcuszka rozrządu i napinaczy było znikome więc nie wymieniałem)

- Główna zaleta to na prawdę prosty w prowadzeniu: w korkach lasach itp.

- dobrze reg zawieszenie (przód AIR, tył stopnie)

 

Wady:

- motocykl w teren to to nie jest (jeździłem nim na torze motocrossowym w Strykowie i baaardzo pozytywnie dawał radę, oczywiście bez skoków, ale na tym samym torze jeździłem CRF 400 - i do takich zabaw jest ten drugi motocykl - nie można mieć wszystkiego. Tym bardziej jak już ktoś powiedział, opony do tego ani terenowej nie dobierzesz (chociaż te prędzej) ani szosowej, a te enduro są bardzie na asfalt niż piach.

Poza tym szkoda tych plastików

- Przy ostrej jeździe potrafi sporo spalić

- relatywnie słabe hamulce (przydałaby sie z przodu druga) chociaż tył hamuje nad wymiar dobrze. Ogólnie nie ma tragedii ale mogłoby być lepiej

 

I to by było tyle po rocznym użytkowaniu. Mnie ten motocykl zawsze sie podobał wyglądem i mając 15 lat go zapragnąłem także, pewnie wszystkich wad nie widzę, ale daje mi zaje.... dużo frajdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak na moje oko - to sprawa się ma tak i żeby nie było - wyj...łem się kilka razy w terenie KLE 500, ale prawda chyba jest taka - motocykl prowadzi się tak jak potrafi to zrobic kieowca - motocyklista i choćbyś miał najlepsze moto w teren - jeśli nie umiesz - to nie pojedziesz! :crossy:

A wcale nie jest taki zły, powiem więcej jest uniwersalny więc nie zawsze nada się w 100% na szosę i w teren (jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego).

Ale sam mam i polecam zakup do wojarzy po lasach polach łąkach i szosach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Wszystkich szczęsliwych posiadaczy KLE:)

 

moto z roku 93 mam od roku. wymieniłem w nim wszystkie płyny, filtry, świece, wyregulowałem zawory, wyczyściłem gaźniki (została regulacja) - wszystko zrobiłem sam ( w końcu te rzeczy to nie jest jakaś wielka filozofia) i zastanawiam się właśnie nad rozrządem

 

napinacz sprawdziłem sam - wygląda na to że jest ok - generalnie działa:) - tzn. spręzyna rozkręca gwint samohamowny (jeśli tak to się fachowo nazywa), natomiast nie mam pojęcia jak sprawdzić łańcuch rozrządu - może macie jakieś doświadczenia w tym temacie

 

dodam jescze że moto ma nawinięte 45000 km - w co nie wierzę:) i pochodzi z Włoch

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

WITAM JA MAM KLE Z 2005 ROKU. POSIADAM JĄ OD OKOŁO PÓŁ ROKU I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY. TEN MOTOCYKL SPEŁNIA MOJE OCZEKIWANIA W 100%. WYMIENIŁEM W NIM OLEJ, FILTRY, PŁYNY, TYLNE KLOCKI,ŚWIECE, ZROBIŁEM SYNCHRONIZACJE GAŹNIKÓW I ZAWORÓW, ZOSTAŁA ZDJĘTA BLOKADA W GAŹNIKU,BO DO TEJ PORY OD NOWOŚCI JEGO V MAX WYNOSIŁO TYLKO OKOŁO 140KM/H, TERAZ TO JUŻ MOŻNA WYPRZEDZAĆ OSOBÓWKI JAK TRZEBA:) MAM PYTANKO DO BARDZIEJ DOŚWIADCZONYCH KLEowców;)

CZĘSTO ŚMIGAM Z MOJĄ DZIEWCZYNĄ I NIESTETY, ALE NA 2 OSOBY TYŁ DOŚĆ MOCNO SIADA:( CZY ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ UTWARDZENIA GO PO PRZEZ REGULACJĘ, CZY KONIECZNE BĘDZIE WYMIANA SPRĘŻYNY NA TWARDSZĄ . JEŻELI MOŻNA TO JAKOŚ WYREGULOWAĆ TO PROSZĘ O INSTRUKCJĘ.

DZIĘKI ZA POMOC I POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLEKOCIAKÓW:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM JA MAM KLE Z 2005 ROKU. POSIADAM JĄ OD OKOŁO PÓŁ ROKU I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY. TEN MOTOCYKL SPEŁNIA MOJE OCZEKIWANIA W 100%. WYMIENIŁEM W NIM OLEJ, FILTRY, PŁYNY, TYLNE KLOCKI,ŚWIECE, ZROBIŁEM SYNCHRONIZACJE GAŹNIKÓW I ZAWORÓW, ZOSTAŁA ZDJĘTA BLOKADA W GAŹNIKU,BO DO TEJ PORY OD NOWOŚCI JEGO V MAX WYNOSIŁO TYLKO OKOŁO 140KM/H, TERAZ TO JUŻ MOŻNA WYPRZEDZAĆ OSOBÓWKI JAK TRZEBA:) MAM PYTANKO DO BARDZIEJ DOŚWIADCZONYCH KLEowców;)

CZĘSTO ŚMIGAM Z MOJĄ DZIEWCZYNĄ I NIESTETY, ALE NA 2 OSOBY TYŁ DOŚĆ MOCNO SIADA:( CZY ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ UTWARDZENIA GO PO PRZEZ REGULACJĘ, CZY KONIECZNE BĘDZIE WYMIANA SPRĘŻYNY NA TWARDSZĄ . JEŻELI MOŻNA TO JAKOŚ WYREGULOWAĆ TO PROSZĘ O INSTRUKCJĘ.

DZIĘKI ZA POMOC I POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLEKOCIAKÓW:)

pewnie bylo z rfn i stad blokada.polecam.dobre na poczatek duzo uczy i nienudzi sie po pierwszym sezonie.jak to kawka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 4 miesiące temu...

witam :) mam pytanie czy ktoś wie ile dokładne i jaki olej wlać do lag w kle, jeżeli ktoś może napisać krótką instrukcję wymiany oleju. Dzięki i pozdrawiam KLEkociarzy:)

 

http://motodriver.eu/post88425.html

poczytaj tekst z artykułu i wklejonych zdjęć

jak dobrze widzę:

Olej teleskopowy: SAE 10W/20 0,438 l w lewej ladze i 0,5 l w prawej (co ciekawe) :icon_eek:

ale widno tak jest

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...