Skocz do zawartości

Jawa 50 Mustang- sprzęgło-problem


Z3US
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wyregulowaniem sprzęgła. (jestem początkującym) Mam nowe tarcze sprzęgła i łańcuszek sprzęgłowy. Niemogę ustawić sprzęgła tak żeby po wciśnięciu sprzęgła sprzęgło wysprzęglało. Np. jadę na jedynce, daje sprzęgło i zwalniam prawie do zera , a moto dalej sie ciągnie !! (reguluje tylko przy dźwigni sprzęgła. Gdy nawet naciągne linke na full to dalej niewysprzęgla. :cry: :x Narazie nieregulowałem tą śrubą w obudowie silnika, żęby niespieprzyć jeszcze bardziej. Prosze o jak najszybszą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglanie reguluje się właśnie tą śrubą, a na lince ustawia się tylko luz dźwigni. Ustaw linkę tak żeby klamka przy kierownicy miała minimalny luz rzędu 2 mm. Potem wkręcasz śrubę w prawym deklu silnika (tylko trzeba najpierw nakrętkę kontrującą zluzować albo całkiem wykręcić. Wkręcasz śrubę tak długo aż na wciśniętej klamce moto da się swobodnie przetaczać na biegu. Na puszczonej klamce musi być dobrze sprzęgnięty. Kontrujesz nakrętką i robisz jazdę próbną. Na pewno trzeba będzie po jeździe jeszcze podregulować bo na ogół się trochę ślizga.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręcasz śrubę tak długo aż na wciśniętej klamce moto da się swobodnie przetaczać na biegu. quote]

 

A ja jeszcze powiem, ze przy wkrecaniu sruby regulacyjnej popycha ona dlugi drazek, ktory dalej styka sie z taka mala kuleczka (jak z lozyszka) i jeszcze jednym krotszym drazkiem. Caly ten mechanizm wyciska lub dociska cos co nazywa sie tarcza dociskowa sprzegla. Od jej ustawienia zalezy praca calego sprzegla. Ot cala sztuka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...