Skocz do zawartości

kontrola smarowania - nie gaśnie!!!!!!


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MAm następujący problem:

po poskładaniu moto do kupy po bombie <dośc poważnej> kontrolka smarowania cały czas świeci!

Moto nie miało zegarów więc zrobiłem kontrolki na ledach. GDy odpaliłem moto na chwile w sobote kontrolka smarowania zaraz po uruchomieniu zgasła. czyli OK :icon_evil: Dzisiaj też tak było, ale gdy moto się zagrzało ponownie się ona zaświeciła i teraz jest tak, że gdy delikatnie przegazuje do 4tyś kontrolka gaśnie

ale gdy moto spada z obrotów zaraz sie zaświeca!!!

jak to rozgryśc?

może uszkodzony czujnik, w tamtym sezonie jeździłem bez kontrolki !

może źle coś połączyłem > jaki wąż odpiąć by spawdzić czy tłoczy oleisko

 

:biggrin:

wszelkie podpowiedzi mile widzane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak cisnienia , wskazywalo by na panewy , ale te bys napewno slyszal :icon_mrgreen:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz między panewkami a wałem i olej jak się rozgrzeje ciśnienie spada i świeci. Miałem kiedyś identycznie w maluchu, szlifowałem wał, założyłem nowe panewki i przestało.

Jak jest mało oleju to świeci przy hamowaniu, przyspieszaniu, lub przechyłach a tu to są ewidentnie zużyte panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz między panewkami a wałem i olej jak się rozgrzeje ciśnienie spada i świeci. Miałem kiedyś identycznie w maluchu, szlifowałem wał, założyłem nowe panewki i przestało.

Jak jest mało oleju to świeci przy hamowaniu, przyspieszaniu, lub przechyłach a tu to są ewidentnie zużyte panewki.

 

Nie wiem czy to dobry pomysł jak na motor który osiąga obroty powyżej 12 tys.

W maluchu taki zabieg zda egzamin bo on ma małe obroty - może 5 - 6 tys. na min a motor ma 2 razy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry pomysł jak na motor który osiąga obroty powyżej 12 tys.

W maluchu taki zabieg zda egzamin bo on ma małe obroty - może 5 - 6 tys. na min a motor ma 2 razy więcej.

 

Nie chodzi tu o zakres obrotów a o objawy. Przy zużyciu panewek i rozgrzanym rzadkim oleju objawy będą takie same.

Jeżeli w filtrze jest zawór otwierający się przy zbyt dużym ciśnieniu i został uszkodzony to też może się objawiać podobnie. Na wadliwy czujnik bym tu nie liczył, no chyba, że założy taki, który działa przy niższym ciśnieniu, wtedy samopoczucie właściciela wzrośnie. Jednak wymienić na drugi nie zaszkodzi dla przekonania się.

Ja bym na początku wymienił olej o klasę lepkości gęściejszą i nowy filtr koniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tu o zakres obrotów a o objawy. Przy zużyciu panewek i rozgrzanym rzadkim oleju objawy będą takie same.

Jeżeli w filtrze jest zawór otwierający się przy zbyt dużym ciśnieniu i został uszkodzony to też może się objawiać podobnie. Na wadliwy czujnik bym tu nie liczył, no chyba, że założy taki, który działa przy niższym ciśnieniu, wtedy samopoczucie właściciela wzrośnie. Jednak wymienić na drugi nie zaszkodzi dla przekonania się.

Ja bym na początku wymienił olej o klasę lepkości gęściejszą i nowy filtr koniecznie.

 

A możesz mi powiedzieć jak sie sprawdza ten zawór bo ja właśnie też szukam przyczyny braku ciśnienia a pompa raczej działa dobrze - bo sprawdzałem.

Nie chodzi o to ja go sprawdzić bo to proste - wduszając tłoczek w środku ale jak sprawdzić pod jakim ciśnieniem się otwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi powiedzieć jak sie sprawdza ten zawór bo ja właśnie też szukam przyczyny braku ciśnienia a pompa raczej działa dobrze - bo sprawdzałem.

Nie chodzi o to ja go sprawdzić bo to proste - wduszając tłoczek w środku ale jak sprawdzić pod jakim ciśnieniem się otwiera.

 

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem to wydaje mi się wkręcenie manometru w otwór po czujniku ciśnienia i obserwowanie jak się zachowuje przy różnych obrotach, czy nie ma nagłego spadku ciśnienia w jakimś zakresie obrotów. To wtedy by świadczyło o otwarciu zaworu w filtrze, no chyba, że cały czas jest otwarty to wtedy nic nie sprawdzimy. Tak mi się wydaje, ale może ktoś ma jakiś inny pomysł?

Można by też sprawdzić to samo wkręcając inny filtr oleju i porównać wskazania manometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...