thefex Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 (edytowane) jak w temacie... mam problem z tymze wielkim cudem technicznym, jakim jest szpszynguo w Ogórze 200..wiadomo, silnik 223 zaadaptowany z jawki etc etc... po remoncie silnika odpalam go, wszystko chodzi ok. zapilam bieg... trach... sprzeglo nie wysprzegla i "ciągnie"probuje wyregulowac linka i sruba przy deklu.. nic nie dajesprawdzilem stan popychaczy, kulki i tarczek... wynik sredni kupilem nowe tarczki i nowe popychacze wraz z kulka..ba.. zmienilem nawet srube w deklu i ja jeszcze obtoczylem zeby nigdzie nie haczyla w srodku... i co? g.ó.w.n.o. nic to nie dalo.. sprzeglo jak ciągło tak ciągnie, a mnie jasny ciasny strzela z tym szmelcem po prostu... dodam ze ta metalowa dzwignia w deklu, do ktorej przymocowana jest linka sprzeglowa, lata na wszystkie strony jak kolo w cygańskim wozie.. czy to to moze byc problemem? olej jaki zalalem to hipol 15F (zawsze lalem hipola 10 i na nim pracowalo dobrze) tak na marginesie, to chyba za stary sie juz robie na tego typu sprzety :clap: Edytowane 7 Marca 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Sprzęgło ustawiasz w ten sposob , ze najpierw luzujesz całkowicie linke. Potem wkręcasz srubę w deklu ta aby dzwignia miała minimalny luz na końcu. Lekkie nacisniecie tej dzwigni powinno rozłączyc sprzęgło. Następnie naciagasz linke i ustawiasz luz na klamce. Proste.Olej hipol jest za gęsty do skrzynki w jawce. Zalecany jest olej o lepkosci SAE 30 czyli np najtańszy LUX . Na hipolu na pewno nie rozgrzany olej będzie powodował sklejanie się sprzęgła i powoduje takie opory ruchu , ze silnik traci sporo mocy. Sam to sprawdziłem. Jak w ieku 20 lat nie potrafisz wyregulowac sprzęgła w jawce to lepiej nie bierz sie za tuning. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 spszyngło w jowce jest tak proste, ze to wlasnie olej moze byc przyczyna tego calego zametu. jak napisal poprzednik, zalej olej LUX 10!!!:icon_eek:sam praktykowalem rozne oleje w tej maszynie, i potwierdzic moge, ze lux spisuje sie najlepiej. ps. z mojej malej obserwacji: za pamietnych czasow rometa(ohohoh, kiedy to bylo :D) kiedy wazylem jeszcze 60 kg, zrobilem maly test:dziwila mnie wytrzymalosc popychaczy oryginalnych i rzemieslniczych wlasnie w jawce 50. i jaki rezultat?podciagnalem sie, zapierajac o drazek, najpierw na oryginalnym a potem na rzemiesliniczym popychaczu sprzegla... i co? oryginalny nadal nadawal sie na pracy, mimo, ze to przeciez cienka blaszka... no moze TROCHE sie zgiela... a na rzemiosle, to jakbym sie na klusce podciagnal... jednak co fabryka, to fabryka... :) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 true... w rzemieslniczych juz po paru h pracy wycieraja sie dołki od kulku...tandeta...to samo tyczy sie tarczek sprzeglowych - oryginalne byly nie do zdarcia, a jak wpadlem w manie zamieniania wszystkiego na nowe, to i je wymienilem, co bylo bledem.. nowe dorabiane tarczki zyly 2 lata tylko Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 nowe dorabiane tarczki zyly 2 lata tylko oj tam, nie narzekaj, bo ja podczas praktycznej nauki jazdy na romecie, wymienialem sprzeglo co 3 miesiace... :icon_mrgreen: ;) ;) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 (edytowane) zmienilem olej na LUX SAE 30 i wyszystko jest cacy :) dzieki za tip`a :smile: Edytowane 7 Marca 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamahadt80lc2 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 skoro już mowa o olejach to ja mam pytanie czy różni sie olej 15w40 od 10w40 który jesst gęstszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 zaden nie jest gestszy... 15w40 jest bardziej lepki w nizszych temperaturach w porownaniu z 10w40.w normalnej temp pracy oba maja taka sama lepkosc Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 A ja swojego czasu, ze 3 lata temu słyszałem żeby lać właśnie Hipol bo na nim sprzęgło będzie ok, więc go leje i nie miałem dotąd większych problemów ze sprzęgłem w Ogórze :notworthy:Drobne spostrzeżenie, uważaj na to sprzęgło - dość szybko potrafi się zużywać, pamiętam jak kiedyś po jeździe we 2 na półsprzęgle musiałem dociągać regulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 8 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 wiem ze schodzi w oczach...zwlaszcza jak robie ogarem zrywy, stawianie na gume i palenie lacza na asfalcie (daje rade :buttrock: )no i niech sobie schodzi.. przynajmniej na zime zawsze mam cos do roboty i do pobawienia sie w garazu, a robota przy ogarze i piwku to piekna sprawa :biggrin: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 kurde, przeciez wymiana sprzyngła w jowce to jak konstrukcja cepa :icon_razz: wolalem juz zawsze szarpnac sie te 7(tarcza)+7(tarcza) + 4,50(tarcza stalowa miedzy nimi) czyli cale 18,50 i zaszalec z nowym, odpicowanym rometem...:smile: do tego czasem, znaczy sie raz na jakies dwie wymiany dorzucic chyba 4 czy 6 zł na nowy komplet zapinek, jako ze cala wymiane robilem sam(klucz nastawny podparty o deske, na ktora nasickalem klatka piersiowa...:D) wiec w taki sposob troche sie mogly powyginac...:flesje: pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Jak sie okazalo, wine za cala ta sytuacje ponosila dzwignia sprzegla w deklu silnika.Miala ona spore luzy, dlatego sruba regulacyjna zeskakiwala z popychacza sprzeglowego, co uniemozliwialo precyzyjna regulacje calego mechanizmu.Zmienilem to i wszystko wrocilo do normy. Moge stac ogarkiem w miejscu z zapieta jedynka, na pracujacym silniku i sprzeglo nie "ciagnie" pozdro Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.