Skocz do zawartości

PEUGEOT 309


ED manetka (KURCZAK)
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja znam takiego jednego , co tym autem śmiga gdzie popadnie, a auto sie nie poddaje , jeździ non-stop (taką koleś ma prace) po mieście i auto wytrzymuje , pewnie niedługo zacznie nim i pod pionowe ściany podjerzdzać !! :icon_mrgreen: tak , tak Kurczaku Ty temu autku to nie wiem jak wynagrodzisz tą trudną eksploatacje ;) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra mr simon to wymien chociasz 10 usterek z tych 309.

 

A z czesciami to tez gowno prawda w dzisiejszych czasach do wszystkiego sa tanie czesci (masa zamienników)

a jak slysze juz gadanie typu: 'francuz a do tego czesci niema i drogie" to mnie bieze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XUD7 w tych Peugeotach to jeden z najbardziej udanych diesli, legendarna trwałość potwierdzana przez użytkowników. Jeździ, i jeździ, i jeździ i nic.....

Mam w swojej hydrocytrynie taki silnik (bo Citroen i Peugeot to jedna firma), tyle że wersji z turbiną i intercoolerem-ma 240 000 km, cały czas jeździ na syntetyku, miedzy wymianami nie dolewam oliwy-bo nic nie ubywa, osiągi, ekonomia i niezawodność jak najbardziej godna szacunku. Bardzo miękka i cicha praca silnika.

Te silniki miały dwa rodzaje pomp wtryskowych-RotoDiesel, i Bosch. Boschowska pompa jest większa, i (podobno) jest bardziej trwała. Słyszałem też ze pompa Roto, czy jak ją inaczej zwą Lucas nie znosi wynalazków w stylu opał, czy olej z frytek. Mam w swoim właśnie tą pompę RotoDiesel, ale leję tylko ON, więc nie mam zadnych doświadczeń z patentowymi paliwami. Silniki te mają problem z uszczelką pod deklem zaworowym-jak kupisz, napiszę Ci jak to uszczelnić żeby było o.k. No i czasem są wersje z aluminiową miska olejową, która przy uderzeniu pęka. Można sie przed tym zabezpieczyć stosując miskę blaszaną z silnika 1.9 benzyna, ja tak zrobiłem.

Z nietypowych rzeczy-przy kupnie zwracaj uwagę przede wszystkim na tylną belkę. wahacze są tam ułozyskowane w łożyskach tocznych, jak rozlecą sie te łożyska, i do srodka wejdzie woda to jedyny sposób na demontaz to flex. Jak tylne koła stoją tak / \, to wiadomo że z tymi łozyskami jest już coś nie halo.

Nie wierz w bzdury rozpowiadane przez ludzi którzy nie mieli, i nie bedą mieli auta made in France-wybór części w opcji tańsze/droższe jest wielki, to nie sytuacja z początku lat 90`, 309 to udany model Peugeota. Jeździ nim 2 moich znajomych-z silnikami 1.9D, więc info mam na bieżąco. Szczególnie ze jak się spotkamy to 90% tematu rozmowy to motoryzacja:). jak kupisz niezajeżdżony egzemplarz, to powinno być o.k.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki jarku s. slyszalem tylko ze w 309 1.9d jest jakos kiepso rozwiazane odpowietrzenie silnika i czesto sie zdaza ze w filtrze powietrza jest olej a to podobno nie jest oznaka zuzycia sie silnika tylko wlasnie zlym rozwiazaniem odpowietrzenia. CZY TO PRAWDA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki jarku s. slyszalem tylko ze w 309 1.9d jest jakos kiepso rozwiazane odpowietrzenie silnika i czesto sie zdaza ze w filtrze powietrza jest olej a to podobno nie jest oznaka zuzycia sie silnika tylko wlasnie zlym rozwiazaniem odpowietrzenia. CZY TO PRAWDA?

Coś mi się też obiło o uszy-chodzi o zamarzająca odmę, w której osadza sie lód (jak się jeździ w zimie na bardzo krótkich dystansach).

Do 309 1.9D nie mam odniesienia, bo w moim hydrowozie TD jest to troszkę inaczej zrobione. Zapytam obu kolegów co mają te 309 1.9D, czy znaja problem. Do tej pory nic mi o tym nie mówili, a znając ich-gdyby coś sie działo, to bym o tym wiedział:clap:.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika 1,9D to cała prawda, śmiem twierdzić, iz to najlepszy ropniak w klasie w latach 90-tych, co do reszty 309 to porażka, trzeszczy, szkrzypi, zawieszenie łomocze, miałem wieczne problemy z zanikającymi prądami (braki masy, awarie altków), wykończenie wnętrza fatalne, odporny na korozję - nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi z ta odmą? w 1.9D slyszalem ze jest jakas komora wirowa w glowicy która ma za zadanie ulatwiac odpalanie dlatego podobno nie ma problemuw z rozruchem w mrozie , te silniki pracuja zupelnie inaczej niz zwykle diesle z lat 90tych maja dobra dynamike i lubia wysokie obroty czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi z ta odmą? w 1.9D slyszalem ze jest jakas komora wirowa w glowicy która ma za zadanie ulatwiac odpalanie dlatego podobno nie ma problemuw z rozruchem w mrozie , te silniki pracuja zupelnie inaczej niz zwykle diesle z lat 90tych maja dobra dynamike i lubia wysokie obroty czy to prawda?

Odma a komora wirowa to dwie zupelnie rózne bajki. Komora wirowa jest w komorze spalania, i większość silników D z lat 80-90 ją ma (Mercedesy beczki i kliny, japońce, VW/Audi itd). Odma to kompletnie inna sprawa, i nie ma zwiazku.

Silniki te pracują normalnie, jak zwykłe diesle z tamtych lat. Faktycznie z rozruchem na mrozie nie ma problemów. Z tymi obrotami-te silniki niekoniecznie lubią wysokie obroty, może bardziej ich wlasciciele:).

Pytalem dziś uzytkowników tych aut czy wiedzą coś o problemach z odmami-nie znają tematu, nie mieli problemów.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny 309 1.9D z jakim miałem do czynienia to Bartoszowa ruina, która ledwie przemieszczała się z punktu A do B, szarpał ją rudy a zawias wydawał z siebie różnorakie niespotykane dźwięki. Za to fotele bardzo wygodne :clap:

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...