Lucass Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Witam! Mam do przewinięcia cewki w motocyklu XR 600, tzn stare cewki (uzwojenia) mają przebicie.Teraz moje pytanie, czy da sie to samemu przewijać czy może lepiej odpuscic?Kto by mi to dobrze i tanio zrobił? Tzn, tak że po naprawie montując to w motocyklu tą część uznaje za na 100% sprawną.Czy dawać to pierwszym lepszym znawcą co robią to w silnikach elektrycznych, czy musi to być ktoś kto zajmuje się motocyklami?Jaki jest przybliżony koszt czegoś takiego?W motocyklu tym uzwojenia prądotwórcze (nie wiem jak to inaczej nazwać) znajdują się po jednej stronie, a cewka wyzwalająca po drugiej. Zakładamy że spaliły się tylko te uzwojenia prądotwórcze. Czy mógłbym zastosować te uzwojenia z innego zbliżonego motocykla, np xl 600, która ma ciut więcej tych uzwojeń? (napewno pasuje bez rzadnych przeróbek) Czym to grozi moge zabić np. regulator? Bo wiem że do motocykli typu XR ludzie w stanach wstawiają więcej tych cewek link do artykułu:http://4strokes.com/tech/honda/xr4stator/ foto uzwojen xr 600:http://i16.ebayimg.com/06/i/000/8e/85/fee0_1.JPG Foto uzwojeń w xl 600 (ciut więcej):http://bikepics.com/pictures/285842/ Bardzo bym prosił o wypowiedzi osób które miały w tym temacie doswiadczenie, i o polecenie mi jakiegoś dobrego zakłądu z góry pozdrawiam i dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Najlatwiejszym rozwiazaniem ( i jak sadze najtanszym ) bedzie wstawienie statora z XL600 jezeli on ma tez uzwojenia cewki w statorze.Wyzsza moc cewek oswietleniowych nie powinna zaszkodzic reglerowi - dalej bedzie ograniczal prad do 14.5V, natomiast ty bedziesz mial o wiele lepsze swiatla i ladowanie aku.Czlowiek z artykulu ktory zacytowales wyzej wlozyl 200 W stator akcesoryjny do swojej Hondy i tez reglera nie wymienial.Ja podejrzewam ze oba modele XR i XL maja ten sam regler.To powinno byc pewniejsze niz przewijanie w Polsce, tyle ze trzeba sprawdzic czy ten stator ( nowy - uzywany z XL ) nie bedzie mial przebicia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajzol Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 swiatla to moze beda lepsze , ale ako moze sie wygotowywac ja to bym dal do przewiniecia gosciowo co silniki przewija ,da rade no i duzo niewezmie nnno ta do 100-wki max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 (edytowane) "ako sie bedzie wygotowywac"Niby dlaczego ??? Adam M. Edytowane 6 Marca 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 6 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 W XR nie mamy akku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajzol Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 "ako sie bedzie wygotowywac"Niby dlaczego ??? Adam M.moze dostac za duze napiecie no i moze sie wygotowac albo regulator moze niewytrzymac !!!! to jest takie gdybanie jak jest cos nieorgnalne a pasoje!!! "ako sie bedzie wygotowywac"Niby dlaczego ??? Adam M.moze dostac za duze napiecie no i moze sie wygotowac albo regulator moze niewytrzymac !!!! to jest takie gdybanie jak jest cos nieorgnalne a pasoje!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Nie nie moze. Napiecie zawsze ograniczone jest do 14.5V niezaleznie od mocy alternatora.Co do niewytrzymania regulatora to tez nie sadze zeby byl problem, jezeli ludzie ze strony technicznej XR go nie wymienili.Tak ze to nie jest takie sobie gdybanie tylko "educated guess" jak to sie u mnie mowi - wniosek oparty na doswiadczeniu i informacji dostarczonej przez autora watku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 ewentualnie w miare mozliwosci, dolacz do reglera jakis radiator, zawsze poprawi do odprowadzenie ciepla Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Acha, Czy mogli byście mi polecic jeszcze jakieś zakłady mające doświadczenie w przewijanie uzwojeń od motocykli? I kolejne pytanie, wiem że to temat rzeka, ale jak przewinięcie / wymiana cewek nie da mi dobrej iskry, to czy da się jakoś w domku sprawdzić krok po kroku co psuje mi iskre czy modół czy regel, czy cewka wysokiego napięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.