Skocz do zawartości

Wild / Road Star Company


Lester
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam u siebie obrotomierz firmy Baron,przypłynął z motorem ze Stanów bardzo pożyteczne urządzenie,w praktyce częściej spoglądam na niego niż na szybkościomierz.Mam w planach założyć ciśnieniomierz lub wskażnik tep.oleju

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc akcesoria o które wcześniej pytałem są już zamówione. Dziękuję wszystkim, którzy zechcieli mi pomóc w ubieraniu mojego sprzęta oraz chciałbym również w tym miejscu złożyć wszystkim życzenia ZDROWYCH, SPOKOJNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA ORAZ SZEROKOŚCI NA DRODZE W NADCHODZĄCYM NOWYM 2008 ROKU

 

Do zobaczenia na drodze. Pozdrawiam RYB@

ZŁO ZWYCIĘŻA ,BO DOBRZY LUDZIE NIC NIE ROBIĄ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mam dziś wolne mogę nadrobić troszkę zaległości

Dość gadania czas pisania

Znalazłem w necie kolejny biuletyn Yamy datowany na 2/2/05 dotyczący motocykli XV 1600/ 1700

Poprzednim razem podałem link do oryginału tym razem podejmę próbę tłumaczenia

 

Yamaha tech bulletin 2/205

 

Proszę użyć poniższych informacji do doradzania użytkownikom odnośnie normalnych dźwięków silnika .

Yamaha zaprojektowała Road Srar’a jako bardzo wyjątkowy motocykl, którego sercem jest ogromny silnik V-Twin. Naszym celem było zbudowanie silnika dużej pojemności z dużym momentem obrotowym w tradycji klasycznych motocykli które od dawna są częścią Amerykańskiego krajobrazu. Chcieliśmy również by miał wyjątkowo czystą, muskularną linię która będzie przyciągać do niego spojrzenia.

By tego dokonać podjęliśmy kilka inżynieryjnych decyzji. Na przykład wybraliśmy chłodzenie powietrzem by chłodnica nie zakłóciła czystej linii motocykla.

Wybraliśmy sprawdzone popychacze by dodać silnikowi właściwego stylu i rozdystrybuować masę i wysokość. Daliśmy mu również 98-102 cale pojemności – to więcej niż wiele samochodowych silników – z ciężkimi wewnętrznymi komponentami takimi jak 45 funtowy wał korbowy.

 

Jeśli klient zapyta o hałas dobiegający z silnika, należy mu wytłumaczyć że określone mechaniczne dźwięki są oczekiwane. Road Star wydaje naturalne dźwięki wynikające z budowy silnika. Chłodzony powietrzem silnik zaprojektowany dla Road Star’a w przeciwieństwie do jednostek chłodzonych cieczą nie jest wytłumiony.

 

Przypomnij klientowi że jest ot bardzo duży silnik chłodzony powietrzem. Aluminium oraz inne metalowe części rozszerzają się pod wpływem temperatury, silnik jest zaprojektowany tak by tolerował akomodację tych elementów. W efekcie klient najczęściej będzie słyszał więcej mechanicznych dźwięków kiedy silnik się rozgrzeje a olej stanie się rzadszy.

 

Przede wszystkim upewnij się że klient ma świadomość że silnik Road Star’a udowodnił swoją wyjątkową niezawodność i że jesteśmy przekonani że Road Star dostarczy pewności i niesłabnących osiągów przez lata. Zapewnij klienta o tym że dźwięki dochodzące z silnika nie świadczą o jego wadach.

 

Analiza dźwięków

Pukanie rozrządu

 

Normalny dźwięk

Podczas uruchamiania zimnego silnika klient może usłyszeć pukanie rozrządu.

Może to wynikać z przerwy pomiędzy popychaczem zanim hydrauliczny kasator jej nie wyeliminował. Jeśli silnik zatrzyma się w pozycji w której jeden z zaworów pozostanie otwarty, jeden z kasatorów straci ciśnienie a gdy silnik zostanie uruchomiony niewielka ilość powietrza dostanie się do kasatora. Wytworzenie właściwego ciśnienia może potrwać kilka minut.

 

Nienormalny dźwięk

Ciągłe pukanie, niezależnie od temperatury może być wynikiem nieszczelnego kasatora który nie jest w stanie utrzymać właściwego ciśnienia w układzie. Taki zapadnięty kasator należy wymienić.

 

Cykanie z okolic głowicy

 

Normalny dźwięk

Należy wytłumaczyć że cykanie jest wynikiem zastosowania chłodzenia powietrzem i pochodzi od „młoteczka zaworowego”, wyjaśnij że ten dźwięk może narastać wraz z temperaturą silnika co wynika z rozrzedzenia oleju

 

Nienormalny dźwięk

Ciągły silny dźwięk cykania niezależny od temperatury może być wywołany niewłaściwą regulacją zaworów. Wyjaśnij klientowi że ten silnik wyposażony jest w 2 zawory wydechowe i 2 zawory ssące w każdej z głowic. Pojedyncza dźwignia otwiera i zamyka oba zawory w tym samym czasie, jedna strona tej dźwigni jest regulowana ręcznie a druga poprzez hydrauliczny kasator

 

Pukanie w okolicy wału korbowego

Normalny dźwięk

Kiedy gorący silnik pracuje na wolnych obrotach klient może usłyszeć co niektórzy opisują jako pukanie dochodzące z okolicy wału korbowego, głównie z prawej strony.

Dźwięk ten jest słyszalny kiedy obroty spadną poniżej 900rpm i jest to normalny dźwięk tego silnika.

Wytłumacz że silnik Road Star’a jest zaprojektowany by dawał bardzo mocny moment obrotowy przy niskich obrotach.

Ze względu na tak niskie obroty alternator musi wykonywać 2 razy więcej obrotów niż wał korbowy by zapewnić odpowiednie zaopatrzenia systemu w prąd.

Kiedy silnik osiągnie wysoką temperaturę aluminium zmieni swoją objętość a olej stanie się rzadszy alternator zacznie hałasować.

Jest to również zależnie od gęstości używanego leju.

Jeśli obroty spadną poniżej 500 RPM hałas może stać się jeszcze głośniejszy.

Należy zapewnić klienta że dźwięki te nie świadczą o wadach silnika i nie mają wpływu na jego zużycie.

Jeśli klient będzie zaniepokojony tymi dźwiękami. I będą one niezależnie od temperatury silnika [...] Mogą wynikać z uszkodzenia „powierzchni wału” (?)

Przypomnij mu że takie uszkodzenia bardzo szybko postępują i jeśli dźwięk nie narasta gwałtownie a nawet czasem wykazuje tendencję do znikania to nie jest to uszkodzenie

 

Oczywiście mam własne zdanie na ten temat i moje tłumaczenie nie jest dobre lecz mniej więcej pokazuje co Yama ma nam do powiedzenia (miała w 2005)

 

Szczerze zapraszam do dyskusji na ten temat

Pozdrawiam

Krzysiek

Megi (Hibernacja) Już niedługo ma urodziny (24.01)

 

P.S.

Ciepłego 2008'go!

Edytowane przez Upload
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki upload :clap: .

Mam wildka juz drugi rok, i cały czas lubie słuchać co do mnie gada, i w przeciwieństwie do kobiet nie nudzi. Każda zmiana w nim, powoduje że inne dźwięki są słyszlne.

Miło by było posłuchać różne Wildki razem. Chciałem to zrobić na zlocie Wild Stara w Thale, ale już zamkneli listę uczestników. Może juz jest w Polsce, a jak nie to można zorganizowac zlot Wildków :buttrock: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem Wild Stara.

 

 

Z avatarka wnoszę że Dersu jest już daleko

W zeszłym roku też miałem apetyt na jego niunię

Pozdrawiam

Krzysiek

Megi 1,6

 

P.S.

Kochanego żelastwa nigdy nazbyt wiele

Edytowane przez Upload
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Upload za tłumaczenie na ludzki język opowieści "Stukowych"

naszych Wildków. Mi równiez tak jak Hamirowi56 ulżyło. Teraz tylko czekam

na ciepełko aby nawijać kilometry.

Byle do wiosny.

 

Bodman cięzkie to one są tylko, gdy stoją (i to nie zawsze, kwestia przyzwyczajenia

i wprawy w obchodzeniu się z motorkiem). Jak już jadą to wagi nie czuć, chociaż uważać

trzeba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki upload :D .

Mam wildka juz drugi rok, i cały czas lubie słuchać co do mnie gada, i w przeciwieństwie do kobiet nie nudzi. Każda zmiana w nim, powoduje że inne dźwięki są słyszlne.

Miło by było posłuchać różne Wildki razem. Chciałem to zrobić na zlocie Wild Stara w Thale, ale już zamkneli listę uczestników. Może juz jest w Polsce, a jak nie to można zorganizowac zlot Wildków :P .

 

Jedyna szansa to zajrzeć do http://www.motocyc.pl/ i podejrzeć czy nie robią jakiegoś zlotu Starowców i się podpiąć

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpiękniejsze motorki na świecie.Pozdrawiam

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...