Skocz do zawartości

Wild / Road Star Company


Lester
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,jeśli chcesz sam wymieniać olej to musisz wiedzieć jak to się robi i jak się go mierzy.Nie jest to tak samo jak w samochodzie,ale przejrzyj dobrze forum to znajdziesz wszystkie potrzebne instrukcje.Bedziesz potrzebował filtr i 4l. oleju,ja do swojego XV1600 wlewam ok. 3,8l oleju.Pozdrawiam

dzieki za info ale bardzo jestem ciekawy czym może różnić sie wymiana oleju w silniku auta i motocykla bo wydawalo mi się że na temat samochodów już coś wiem i nie widze rożnic w technice wymiany (jedyne co widze to że w cięzarówkach potrzebuje więcej sily i oleju ) ale zasada jest taka sama , więc bardzo mnie to zainteresowalo bo motor mam dopiero drugi sezon rok temu kupilem virago 535 ale tam sie nawet nie dotknąlem do niczego bo nie czulem tego sprzętu , za maly na moją wage ale teraz to już zupelnie inna bajka - czuje że jedziemy razem , będę szukal tych info w waszych postach ale dalej mam to samo , wczoraj brak oleju na wskaźniku dzisiaj dużo za dużo a motor wczoraj chodzil 10 min i sprawdzam po kilka razy .pozdr

 

Witam ,jeśli chcesz sam wymieniać olej to musisz wiedzieć jak to się robi i jak się go mierzy.Nie jest to tak samo jak w samochodzie,ale przejrzyj dobrze forum to znajdziesz wszystkie potrzebne instrukcje.Bedziesz potrzebował filtr i 4l. oleju,ja do swojego XV1600 wlewam ok. 3,8l oleju.Pozdrawiam

jeszcze jedno przychodzi mi do glowy pomysl żeby olej lać od dolu? tak sie zalewa plyn sprzęgla w DAF XF żeby sie nie zapowietrzyl ale to jedyny taki glupi pomysl z jakim się spotkalem zeby plyn wciskac przy skrzyni biegów tak dlugo aż zapeni sie zbiorniczek na plyn z przodu kabiny ale yamaha? nic szukam na forum , teraz jest i tak zimno to mam czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej

Waldek i Radek mają półsuchą miskę olejową która nie ułatwia nam życia ale za to jest zbawienna dla samego silnika

 

Oto prosta metoda zmiany oleju

 

Najpierw trzeba odkręcić bagnet

http://roadstarclinic.com/images/stories/D...er/dipstick.jpg

 

Potem odkręcić śrubę spustu oleju z silnika ( klucz 17 – mało miejsca jeśli nie masz podnośnika)

Jest umieszczona niedaleko mocowania bocznej nóżki

http://roadstarclinic.com/images/stories/D...destandplug.jpg

 

Jak już przestanie ostro ciec złapać się za filtr oleju

http://roadstarclinic.com/images/stories/D...rber/filter.jpg

 

Nadszedł czas na największą dawkę oleju

17 w dłoń i odkręć śrubę spustową zbiornika oleju

Mieści się ona pomiędzy wydechem a tylnym amortyzatorem

http://roadstarclinic.com/images/stories/D...ghtsideplug.jpg

 

Jak już wszystko co chciało zlecieć już zleciało polecam (w miarę możliwości) bujnąć rumakiem co by wytrząsnąć z niego ostatnie krople (sic) – bywa ich czasem sporo (zwłaszcza jak się nie ma podnośnika )

 

I teraz radzę naprawić to co zepsuliśmy czyli ładnie pozakręcać te wszystkie śrubki ,zamontować nowy filtr (nie zapominając posmarować uszczelki olejem)

I powoli zacząć wlewać oleum.

Po (podkreślam) „powolnym” wlaniu około 2 litrów zakręć silnikiem (około 5-10sekund)

Wlej ostrożnie kolejne 2 litry (u mnie po wlaniu 4 jest okej)

Potem sprawdź czy poziom jest właściwy (polecam film do którego link umieściłem kilka postów wcześniej)

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Magistrala 1.6 (hibernacja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej

Waldek i Radek mają półsuchą miskę olejową która nie ułatwia nam życia ale za to jest zbawienna dla samego silnika

 

Oto prosta metoda zmiany oleju

 

Najpierw trzeba odkręcić bagnet

http://roadstarclinic.com/images/stories/D...er/dipstick.jpg

 

Potem odkręcić śrubę spustu oleju z silnika ( klucz 17 – mało miejsca jeśli nie masz podnośnika)

Jest umieszczona niedaleko mocowania bocznej nóżki

http://roadstarclinic.com/images/stories/D...destandplug.jpg

 

Jak już przestanie ostro ciec złapać się za filtr oleju

http://roadstarclinic.com/images/stories/D...rber/filter.jpg

 

Nadszedł czas na największą dawkę oleju

17 w dłoń i odkręć śrubę spustową zbiornika oleju

Mieści się ona pomiędzy wydechem a tylnym amortyzatorem

http://roadstarclinic.com/images/stories/D...ghtsideplug.jpg

 

Jak już wszystko co chciało zlecieć już zleciało polecam (w miarę możliwości) bujnąć rumakiem co by wytrząsnąć z niego ostatnie krople (sic) – bywa ich czasem sporo (zwłaszcza jak się nie ma podnośnika )

 

I teraz radzę naprawić to co zepsuliśmy czyli ładnie pozakręcać te wszystkie śrubki ,zamontować nowy filtr (nie zapominając posmarować uszczelki olejem)

I powoli zacząć wlewać oleum.

Po (podkreślam) „powolnym” wlaniu około 2 litrów zakręć silnikiem (około 5-10sekund)

Wlej ostrożnie kolejne 2 litry (u mnie po wlaniu 4 jest okej)

Potem sprawdź czy poziom jest właściwy (polecam film do którego link umieściłem kilka postów wcześniej)

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Magistrala 1.6 (hibernacja)

 

tak ,już dzisiaj jestem bardziej świadomy , ta sucha miska - czemu o tym nie pomyślalem? teraz nie moglem spac tylko w garazu sprawdzam gdzie są te dwa litry oleju ktore wlalem(odruchowo) do zbiornika ale chyba jest wmiare ok tzn nie dużo za dużo poza tym ostatni litr wlalem na koniec sezonu i prawie już nie jeździlem , mam nadzieje że sie wypalil nadmiar i pierścienie będą na wiosne ok . czlowiek cale życie się uczy :icon_eek: nieraz samo się zaświeci a teraz jednak nie , jak dobrze że po sezonie znalazlem to forum bo pewnie następnego roku bym zaoral mojego radka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Było o stukaniu zaworów, o oleju a teraz mam pytanie z innej beczki.

Zastanawiam się nad sensem zastosowania wkładu filtra K&N.

Celowo piszę wkładu, gdyż chciałbym go zastosować w oryginalnej

obudowie filtra powietrza.

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=YA-1699.

Mile widziane zarównio opinie subiektywne jak i te poparte twardymi,

namacalnymi dowodami.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=YA-1699.

Mile widziane zarównio opinie subiektywne jak i te poparte twardymi,

namacalnymi dowodami.

 

Pozdrawiam.

Ha

Właśnie taki filter sobie sprawiłem i jak na razie nie robiłem regulacji

Moim zdaniem warto założyć większą dyszę

Ponieważ zdjąłem wydech to musze poczekać, ale różnica była zauważalna – Moto przed rozgrzaniem jest bardziej prychające ale po zachowuje się zdecydowanie „Płynnie” i słychać zasysanie powietrza!

Jak wyreguluję to dam znać.

(z wydechem mi się nie spieszy więc nie stanie się to prędko poza tym chyba wolę poczekać z tym do wiosny)

Pozdrawiam

Krzysiek

Magistrala 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja także wymianiałem filterek na K&N... i pierwsze co rzuca się w ... uszy :icon_biggrin: to faktycznie słychać jak silnik oddycha :biggrin:

nie robiłem jeszcze ustawień bo po wymianie filtra nie zauważyłem by silnik tego wymagał...

plusy... to praktycznie dożywotność filtra... myjesz go jedynie co jakiś czas i nawilżasz, większy przepływ powietrza dla silnika, napewno dobra baza do uzyskania paru koników...

minusy... cena!

co do parametrów trakcyjnych... nie ma jakiejś duzej różnicy...

zrobić należy jeszcze wydech akcesoryjny i dyszkę w gaźnik... jak Upload... to powinno dać już zauważalny efekt :icon_razz:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja także wymianiałem filterek na K&N... i pierwsze co rzuca się w ... uszy :clap: to faktycznie słychać jak silnik oddycha :)

nie robiłem jeszcze ustawień bo po wymianie filtra nie zauważyłem by silnik tego wymagał...

plusy... to praktycznie dożywotność filtra... myjesz go jedynie co jakiś czas i nawilżasz, większy przepływ powietrza dla silnika, napewno dobra baza do uzyskania paru koników...

minusy... cena!

co do parametrów trakcyjnych... nie ma jakiejś duzej różnicy...

zrobić należy jeszcze wydech akcesoryjny i dyszkę w gaźnik... jak Upload... to powinno dać już zauważalny efekt :)

 

Pozdrawiam

 

a ja dalej odkrywam jaką krzywdę zrobilem mojej yamie , filtr powietrza cały w oleju :( , do tego stopnia że w zagłębieniu stoi olej i śruby dokręcające całe mokre , może mnie ktoś pocieszy że też tak miał i maszyna dalej działa i nic jej się nie stało - ja może 200-300 km jeździłem z tym przelanym olejem , jak sprawdziłem olej po 30 sekundach jak wcześniej upload wyczytałeś lub wysłuchałeś i się podzieliłeś to lepiej nie mówić , jeszcze raz tyle ile jest na miarce spłaszczenia :( , niech mi ktoś powie że będzie ok

 

ja także wymianiałem filterek na K&N... i pierwsze co rzuca się w ... uszy :) to faktycznie słychać jak silnik oddycha :)

nie robiłem jeszcze ustawień bo po wymianie filtra nie zauważyłem by silnik tego wymagał...

plusy... to praktycznie dożywotność filtra... myjesz go jedynie co jakiś czas i nawilżasz, większy przepływ powietrza dla silnika, napewno dobra baza do uzyskania paru koników...

minusy... cena!

co do parametrów trakcyjnych... nie ma jakiejś duzej różnicy...

zrobić należy jeszcze wydech akcesoryjny i dyszkę w gaźnik... jak Upload... to powinno dać już zauważalny efekt :)

 

Pozdrawiam

 

a ja dalej odkrywam jaką krzywdę zrobilem mojej yamie , filtr powietrza cały w oleju :P , do tego stopnia że w zagłębieniu stoi olej i śruby dokręcające całe mokre , może mnie ktoś pocieszy że też tak miał i maszyna dalej działa i nic jej się nie stało - ja może 200-300 km jeździłem z tym przelanym olejem , jak sprawdziłem olej po 30 sekundach jak wcześniej upload wyczytałeś lub wysłuchałeś i się podzieliłeś to lepiej nie mówić , jeszcze raz tyle ile jest na miarce spłaszczenia :lalag: , niech mi ktoś powie że będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie... nic się nie stanie skoro piszesz że mało jeździłeś z tym... moto miało nieco za duże ciśnienie oleju... na dłuzszą metę to szkodliwe... a nasze moto jakoś nie chca nadmiaru oleju przepalić... za szczelne :notworthy:

 

miałem taką historie po wymianie oleju w jednym z serwisów (!) musiałem wysysać olej... jest na forum gdzieś o tym... wtedy była jakaś moda na odsysanie :icon_mrgreen: ... znajdziesz...

 

...wypompuj troche i sprawdzaj metoda znaną ci poziom... nie za duzo na raz... aż dojdziesz do nieco ponad połowy skali.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem olej po 30 sekundach jak wcześniej upload wyczytałeś lub wysłuchałeś i się podzieliłeś to lepiej nie mówić , jeszcze raz tyle ile jest na miarce spłaszczenia :notworthy: , niech mi ktoś powie że będzie ok

 

JOŁ

Jestem dobrej myśli

W końcu ten sprzęt sprzedają w Stanach więc musi być odporny na Jankeską fantazję to i na Ułańską powinien ...

Jeśli nie dymi na niebiesko to znaczy że pierścienie dały radę.

Kasatory miały troszkę zbyt wysokie ciśnienie ale poza dokuczliwym hałasem przy obciążeniu silnika nie słyszałem o jakichś zniszczeniach w związku z nadmierną ilością oleju.

Radzę wyposażyć się w długą słomkę (rurkę) i odessać nadmiar

Silnik nadmiar oleju wypluwa właśnie do filtra powietrza, ma nawet specjalną rurkę by się tego oleju pozbyć.

Głowa do góry, słomka w dłoń!

(Też to przerabiałem)

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Megi bez rurek i przed nową „dyszką”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JOŁ

Jestem dobrej myśli

W końcu ten sprzęt sprzedają w Stanach więc musi być odporny na Jankeską fantazję to i na Ułańską powinien ...

Jeśli nie dymi na niebiesko to znaczy że pierścienie dały radę.

Kasatory miały troszkę zbyt wysokie ciśnienie ale poza dokuczliwym hałasem przy obciążeniu silnika nie słyszałem o jakichś zniszczeniach w związku z nadmierną ilością oleju.

Radzę wyposażyć się w długą słomkę (rurkę) i odessać nadmiar

Silnik nadmiar oleju wypluwa właśnie do filtra powietrza, ma nawet specjalną rurkę by się tego oleju pozbyć.

Głowa do góry, słomka w dłoń!

(Też to przerabiałem)

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Megi bez rurek i przed nową „dyszką”

 

dzieki , jesli chodzi o kopcenie z rury to tylko zaraz po rozkreceniu obrotów i to na zimno , ale sam z siebie nic nie widać i jak cieply też nic nie widze , czyli moge spac spokojnie :) :biggrin: olej zleje za tydzień bo jutro czas do pracy , ale będę mial następne pytanka , dokladnie o lampe przednią - moja miaa jakąś przygode , dokladnie ma skrzywionią obwódke(pierścień przedni - pewnie tylko serwis) ale to maly problem bo ta lampa ma dwie dziury do mocowania a w motorze jakby trzy miejca do przykręcania - może już nieorginalna? dziala ok , ale przy okazji chętnie się dowiem jak mocawana jest w waszych maszynach

 

Pozdrawiam

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to maly problem bo ta lampa ma dwie dziury do mocowania a w motorze jakby trzy miejca do przykręcania - może już nieorginalna? dziala ok , ale przy okazji chętnie się dowiem jak mocawana jest w waszych maszynach

 

Pozdrawiam

Konrad

 

Okej Panowie

Oto słynny Knock, który występuje przy zbyt wysokim poziomie oleju

http://www.weislake.com/sig/mucker/knock1.wav

 

Oto lampka

http://www.wildstar-fan.de/teile/explosiv/scheinwerfer.html

 

A to jej mocowanie

http://www.wildstar-fan.de/teile/explosiv/risser.html

 

Pozdro

K

Magistrala (dziś prujemy rurki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad sensem zastosowania wkładu filtra K&N.

Celowo piszę wkładu, gdyż chciałbym go zastosować w oryginalnej

obudowie filtra powietrza.

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=YA-1699.

Mile widziane zarównio opinie subiektywne jak i te poparte twardymi,

namacalnymi dowodami.

 

Pozdrawiam.

 

Filtry K&N miałem w kilku motocyklach (i w jednym samochodzie ). Polecam taką inwestycję, ale ja bym rozważył zakup tuningowego filtra K&N (symbol RK-3925 - coś około 500 zł), wymiana wydechu i dysz w gażniku a jak chcesz tylko zamiennik K&N to i tak beda to najlepiej wydane 260 zł :icon_razz: Filtra praktycznie już nie bedziesz musiał nigdy zmieniać-wystarczy czyszczenie raz na sezon (ja mam filtry bez obudowy wiec brudzą się nieco szybciej i częsciej je czyszczę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybkie i wyczerpujące informacje.

Pompka -co do wydechu to posiadam już "otwarty"

więc żadnych zmian nie przewiduję. A co do tuningowego

filtra o którym piszesz to przyznam, że i o tym myślałem

ale mam pewne wątpliwości jak takie cacko funkcjonuje

w czasie jazdy w ulewnym deszczu, których w tym sezonie

parę zaliczyłem. Widziałem, że stosuje sie wtedy jakieś

siatki ochronne. Widziałem nawet śmiałka z założoną reklamówką :wink:

No nie wiem jak to się spisuje, więc zapewne pozostanę

przy wcześniejszych założeniach, czyli wymiana wkładu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybkie i wyczerpujące informacje.

Pompka -co do wydechu to posiadam już "otwarty"

więc żadnych zmian nie przewiduję. A co do tuningowego

filtra o którym piszesz to przyznam, że i o tym myślałem

ale mam pewne wątpliwości jak takie cacko funkcjonuje

w czasie jazdy w ulewnym deszczu, których w tym sezonie

parę zaliczyłem. Widziałem, że stosuje sie wtedy jakieś

siatki ochronne. Widziałem nawet śmiałka z założoną reklamówką :wink:

No nie wiem jak to się spisuje, więc zapewne pozostanę

przy wcześniejszych założeniach, czyli wymiana wkładu.

Pozdrawiam.

 

 

Deszcz nieprzeszkadza. Sprawdzone na trasach rzędu kilkaset km w deszczu. Do filtrów K&Na są też specjalne pokrowce z jakiegoś specjalnego materiału (pewnei coś jak kurtki przeciwdeszczowe :icon_biggrin: ) przepuszczają powietrze a wodę zatrzymują (ceny nie pamiętam bo nigdy nikt się mnie o to nie pytał). filtr w oryginalnym airboxie będzie w zasadzie bezobsługowy. Jak go raz na rok (powiedzmy 10-20 tys km) wyjmiesz i wyczyścisz to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...