machony Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 WitamMoze to banalne pytanie ale gdzie jest korek spustowy płynuchłodniczego(Honda cb500 97r. PC32). :crossy: Czy po zalaniu nowegopłynu trzeba odpowietrzyc układ? Jeśli tak to w jaki sposób.Korek wlewu znajduje się w najwyższym punkcie układu.POZDRO :icon_biggrin: :biggrin: :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 78 Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 cześćnie wiem jak w cb ale w mojej w pompie wodnej jest śróbka z podkładką , którą się wykręca i płyn sobie przez nią leciśróbkę zakręcasz, zalewasz nowym płynem , czekasz chwilę, dolewaszmozesz jeszcze ponaciskać przewody żeby lepiej odpowietrzyć układzakręcasz korek ,odpalasz, nadal możesz na pracujacym silniku naciskać przewody kiedy włączy się wentylator wyłączasz silnikjak wystygnie sprawdzasz pozim płynu w chłodnicy i jeśli trzeba dolewasz tak zrobiłem u siebie i działaz tego co wiem nie ma tam żadnych zaworków do odpowietrzaniapozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 A jak nie możesz znaleźć śruby spustowej to zdejmij opaskę, zdejmij przewód i spuść płyn przewodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 ważne żeby się rozgrząło moto.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matusta Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 W moim 2002gsxr600 instrukcja mowi" zdejmij rure gumowa z pompy i zlej plyn chlodzacy". Poniewaz to jest pod silnikiem caly plyn chlodniczy scieka,pozniej,po zalozeniu z powrotem rury,dolewasz plyn do chlodnicy ,az sie wypelni,i nie zapomnij wypelnic zbiorniczka wyrownawczego,jak zastartujesz moto i pojezdzisz to uklad chlodzenia wciagnie ze zbiornika wyrownawczego tyle ile potrzebuje plynu. Pamietaj,aby zawsze trzymac poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym do "full".Ponadto ja mieszam plyn chlodniczy 50/50 z woda destylowana,ale to i tak wszyscy wiedza.Pzdr M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machony Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Dzieki chłopaki za pomoc.Dzisiaj sie za to zabieram. :banghead: :banghead: :D POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Płyn mieszamy 1:1 z woda jesli jet to koncentrat, ja takim mam, niewiem czy istnieją niekoncentraty ale lepiej przeczytac niz potem sie zastanawiac jak rozdzielic płyn od wody (bo moze sie nie dac)... Kocham pisac o suzi RG80 w tematach o CB500 (bo to przeciez prawie to samo) ma na górze głowicy śrubkę, właśnie do odpowietrzania. Mimo że korek w chłodnicy jest najwyższym punktem to i tą śrobkę (M6 o ile pamietam) odkręcamy choć nie jest ona najwyższym punktem układu. Zauważyłem ja dopiero jak zdejmowałem głowice. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Płynu raczej się nie miesza pół na pół z wodą destylowaną.Najwyżej koncentrat z wodą.Jak rozcieńczysz gotowy płyn wodą to może zamarznać już w temp -15 stopnii.Myśle Matusta że pomyliłeś pojęcie płynu z koncentratem ;) Też mnie czeka wymiana płynu chłodzącego i tak sie zastanawiam jaki wlać.Niby Petrygo tez sie nadaje do aluminiowych chłodnic...Fakt jest tani-ale co tanie to przeważnie nienajlepszej jakości.Jaki polecacie płyn?Aha-kuba 195 -napisał że przed wymiana należy zagrzać moto...hmmSam nie wiem-może tylko troszke zeby włączył sie duży obieg(na chłodnice) i troche przepompował sie ten stary płyn z wszystkimi syfami...Lepiej potem wszystko ścieknie i układ bedzie czystszy.Ale nie radze grzać do do włączenia sie wentylatora-bo po spuszczeniu tak goracego płynu i ponownym zalaniu nowym(zimnym)płynem grozi pekniecie głowicy.To tak na mój chłopski rozum ;) Ostatnio wymieniałem płyn w zx9 i w ogóle nie grzałem silnika.Spusciłem stary plyn i potem małym wężykiem zalałem układ(płukałem) czystą wodą i tak lałem wode pare minut.Nie uwierzycie-ze śruby spustowej dlugo leciała woda o zabarwieniu rdzawym.Może dlatego że moto kupiłem powypadkowe z Włoch gdzie długo stało bez wody w układzie i zaszło wszystko rdzawym nalotem.Takie płukanko pomogło na 102 :biggrin: Jak sie zrobi cieplej wymienie w mojej cbrce :biggrin: Jakim specyfikiem najlepiej zalać układ-(tyle teraz tego na rynku....)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davgor Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Przy okazji zapytam- bo w styczniu oddałem moto do serwisu celem m.in. wymiany płynu chłodzącego. Przed wymianą po paru minutach jazdy wskazówka temperatury podnosiła się powyżej białego pola ©. Ostatnio jeździłem przy temperaturze 10', i przez 10km wspomniana wskazówka nie osiągnęła poziomu ponad to białe pole oznaczające zimy silnik. Może wiecie co jest grane? Czy ten nowy płyn ma o wiele lepsze parametry chłodzące, czy też może nie zrobiono odpowietrzenia tak jak trzeba.?Nie chcę pomykać na niedogrzanym silniku bo wiadomo, że to zdrowe dla niego nie jest. Napiszcie co o tym myślicie.pozdrawiamdavgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutomb Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Aha-kuba 195 -napisał że przed wymiana należy zagrzać moto...hmmSam nie wiem-może tylko troszke zeby włączył sie duży obieg(na chłodnice) i troche przepompował sie ten stary płyn z wszystkimi syfami...Lepiej potem wszystko ścieknie i układ bedzie czystszy.Ale nie radze grzać do do włączenia sie wentylatora-bo po spuszczeniu tak goracego płynu i ponownym zalaniu nowym(zimnym)płynem grozi pekniecie głowicy.To tak na mój chłopski rozum :icon_rolleyes: Ja powiem tak: sprobuj tylko odkrecic korek od chlodnicy kiedy silnik jest goracy... :icon_biggrin:. Uwazaj zebys sie nie poparzyl. Plyn chlodzacy zmienia sie kiedy silnik jest zimny. W serwisowce wyraznie jest napisane ze nawet poziom plynu chlodzacego powinno sprawdzac sie przy zimnym silniku (tak przynajmniej podaje moja i kilka innych). To olej wymiania sie kiedy silnik jest nagrzany. Wtedy latwiej splywa. Plyn chlodzacy nie ma az takiej gestosci kiedy ma niska temperature. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiasnyBaniak Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Pierwsze słysze zeby płyn wymieniać przy gorącym silniku. Zaryzykuje nawet stwierdzenie ze takie rzeczy moze napisać tylko kompletny amator.Jeszcze ktoś sobie krzywde zrobi. A moja rada dodatkowa jest jeszcze taka zebys jednak sprawdził przynajmniej pojemnosc swojego układu i spradził czy tyle własnie wyleciało, podczas wypuszczania, bo np u mnie otwarcie wlewu oraz korka spustowego nie daje pełnego efeku- bo układ na zasadzie podciśnienia wyleje tylko połowe. Dopiero trzeba otworzyć drugą śrubkę - wtedy wypływa reszta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.