Skocz do zawartości

Hamowanie i odciążenie rąk poprzez dociążenie nóg


BartZX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Raz po raz zaczytując się w artykułach dotyczących technik jazdy po torze, napotykam na teorię mówiącą o odciążaniu rąk podczas hamowania. Siły działające na motocykl/kierowcę powinny być przeniesione na nogi/podnóżki a nie na ręce/kierownicę.

"Ręce mają być luźne"! OK - wszystko fajnie do czasu... hamowania :flesje:

 

Niby to nogi mamy dociskać do baku na tyle mocno, aby odciążyć ręce. Ma to na celu:

- swobodne manewrowanie nadgarstkiem (przy przygazówce)

- lepsze wyczucie przedniego hamulca

- zmniejszenie skoku przedniego zawieszenia (nie dokładaniekolejnych sił do kierownicy)

 

OK. Coś pominąłem :icon_twisted:

 

Wiem, że "na sucho" to za dużo się nie zdziała, ale może warto chwilkę podyskutować :crossy:

 

Jestem ciekaw jak można - PRZY HAMOWANIU - sterować środkiem ciężkości (przenosić go na podnóżki?, przemieszczać ciało na bok motocykla, by "zejść na kolano") przy jednoczesnym opieraniu się niesamowitym siłom hamowania, poprzez ściskanie nogami baku motocykla :evil:

 

Pozdrawiam :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko dasz rade!

Przysuń się maksymalnie do baku (nie na darmo wołają na te sprzęty "jajognioty" :) ) Chwyć bak między nogi i ściskaj jak dziewica :D , no dobra chwyć tak jakby Ci się chciało, motyla noga, lać :(

 

To działa.

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, fajnie...

 

Mnie nie chodzi o to jak ściskać bak, tylko o przygotowanie się przed wejściem w zakręt.

1) dobrze i efektywnie zmniejszyć prędkość (nie blokując kół, nie wpadając w poślizg, itd.)

2) przenieść środek ciężkości "tam gdzie trzeba" (nie dociążając kiery, nie bujać motocyklem, itd.)

3) wprowadzić motocykl w zakręt (po zakończonym hamowaniu sterując już gazem)

 

Głównie rozchodzi się o to, co i kiedy powinno się dziać pomiędzy 1 i 2 :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, fajnie...

 

Mnie nie chodzi o to jak ściskać bak, tylko o przygotowanie się przed wejściem w zakręt.

1) dobrze i efektywnie zmniejszyć prędkość (nie blokując kół, nie wpadając w poślizg, itd.)

2) przenieść środek ciężkości "tam gdzie trzeba" (nie dociążając kiery, nie bujać motocyklem, itd.)

3) wprowadzić motocykl w zakręt (po zakończonym hamowaniu sterując już gazem)

 

Głównie rozchodzi się o to, co i kiedy powinno się dziać pomiędzy 1 i 2 ;)

 

To dodaj do tego, że gdy chcesz optymalnie wykorzystać możliwość zakrętu, punkt 2 i 3 robisz jeszcze w trakcie trwania punktu 1 :biggrin:

 

Jedź na tor, tam po kilku rundach albo odruchowo nauczysz się w czasie pierwszego momentu naciskania hamulca mocno zapierać kolanami o bak, albo po 30 minutach jazdy spadniesz z motocykla i nie będziesz miał siły kasku zdjąć :icon_rolleyes:

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

........albo po 30 minutach jazdy spadniesz z motocykla i nie będziesz miał siły kasku zdjąć :P

 

albo źle wyczujesz klamkę hamulca i sie bedzie działo...jak to ktoś tam mówi. Ale tak na poważnie, to jestem za - jeśli są magicy dość często bywający na torze mogli by wypowiedzieć się na ten temat.

Z mojej praktyki wynika, że wszystkie czynności wymagają olbrzymiej koncentracji, biegi, hamowanie, tor jazdy itd itd, jest tego od cholery dla początkującego motocyklisty na torze.

Dlatego trzeba nabierać nawyków, które zwykle pojawiają się podczas mozolnych ćwiczeń, ćwiczeń itd itd. I z każdym kółkiem jest łatwiej.

 

Też czekam na rozwinięcie tego wątku i kilka porad bardziej doświadczonych.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...