Skocz do zawartości

stacyjka i kluczyki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i mam niemały problem. Zgubiłem ostatni kluczyk od Suzuki Rf9000r, przeszukałem wszystko i niestety nic. Zacząłem więc rozbierać stacyjkę w celu dorobienie klucza ze stacyjki-innego wyjścia nie widze. Więc zdemonowałem juz stacyjke, ale co mam zrobić z kablami? Za nic nie moge dostać sie do środka i ich odpiąć. Może poprostu je odciąć a potem polutować spowrotem? Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tej stacyjki, ale może być tak, że kable nie da się odczepić od samej stacyjki, tylko idą do różnych kostek. Jak tak to ja bym odciął i potem lutowanko.

 

P.S. Ja zgubiłem już jeden komplet i został mi tylko jeden, więc mogę szybko znaleźć się w podobnej sytuacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kluczyk do stacyjki był taki sam jak do schowka i do baku?

Jesli tak to prosciej bedzie rozebrac któryś z tych zamków. Oto opis rozbiórki. Mam nadzieje, że pomogłem. Pozdrawiam

 

Największy kłopot sprawiło rozdzielenie bębenka zamka i obudowy, z zewnątrz wyglądało to tak:

 

http://images13.fotosik.pl/21/3119f646460e9db5.jpg

 

Widoczna pomiędzy bębenkiem, obudową zapadka blokuje bębenek przed wyjęciem, wystarczy wcisnąć ją do środka i możemy wyciągnąć bębenek

 

http://images4.fotosik.pl/294/77bb0384e19b8a1c.jpg

 

Przekręcenie kluczyka możliwe jest gdy wszystkie zapadki schowaj się w bębenku. Gdy nie są schowane znajdują sie częściowo w rowkach obudowy blokując ruch, jednak gdy wsadzimy nieodpowiedni klucz zapadki przesuwają się także w drugą stronę, co także uniemożliwia obrót.

 

Zapadki są przytrzymywane przez mały pręcik.

 

http://images12.fotosik.pl/21/d4094378248c0cec.jpg

 

Po wyjęciu pręcika możemy wyciągnąć zapadki. UWAGA jeśli chcecie zachować dotychczasowy kod zamka nie pomieszajcie ich, aby zmienić kod wystarczy zmienić kolejność ułożenia zapadek. zapadka wyjęta z bębenka (na ostatnim zdjęciu widoczna jest tez sprężynka, jeśli jest uszkodzona należy ją wymienić)

 

http://images14.fotosik.pl/53/0d57868b0e239a61.jpg

 

http://images4.fotosik.pl/294/1ca7c4f2da2569fb.jpg

 

http://images13.fotosik.pl/21/e4742d634fd80d19.jpg

 

Zdjęcia bębenka z obudową

 

http://images12.fotosik.pl/21/ebeffa90b6a8cf0b.jpg

 

http://images11.fotosik.pl/28/77f0f54810f07d44.jpg

 

I pozostałe części zamka:

 

http://images14.fotosik.pl/53/c47abf08fc56d626.jpg

 

Jeśli chcemy dorobić klucz to dopasowujemy go tak szlifując, by po jego włożeniu wszystkie zapadki były schowane, warto też przeczyścić wszystkie zapadki i inne elementy zamka.

 

Jeśli chcemy naprawić zamek wymieniamy uszkodzone elementy.

 

Wszystkiego dokonałem przy użyciu takiego zestawu narzędzi (marka topex :D ):

 

http://images13.fotosik.pl/21/e9ab90ad0d3edea4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcpol tez tak myślałem, ale w schowku i zbiorniku jest troszeczke inny zamek tzn. jest ten sam klucz lecz są inne zapadki. Konieczne jest dorobienie ze stacyjki.

Skoro klucz jest ten sam to bez problemu możesz dorobić go wg. któregokolwiek zamka, chyba, że w stacyjce są dodatkowe zapadki. Co do przewodów to czy na pewno trzeba je oddzielać od stacyjki? Wyjąć ją możesz jak podpowiedzieli koledzy rozłączając kostkę idącą z stacyjki. Potem wyjmujesz bębenek, kupujesz surowiec na klucz, pilnik w dłoń i po kilku godzinach dorobisz klucz. W moim przypadku najłatwiej było wyjąć zapadki (uwaga na kod zamka; zaznacz na kluczu miejsca w których zapadki się z nim stykały i po ich montażu odpowiednio ukształtuj pilnikiem klucz. Albo skorzystaj z usług fachowca. Pozdrawiam

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między stacyjką a wlewem niestety jest spora różnica. Czy masz przy moto zapinany uchwyt na kask ? w nim jest taki sam system jak w stacyjce.

A kable przy stacyjce przeważnie są w kostce, obejrzyj dokładnie czy tam nie ma jakieś śrubki lub zatrzasków

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduromaster, niestety nie mam uchwytu na kask. Marcpol tam są dodatkowe zapadki. Kostki nie widać-wychodzi bezpośrednio ze stacyjki i leci kabel pod bak. Może zdejme bak i jej tam poszukam ale wątpie ze coś znajde. Jak sobie nie poradze to będe musiał chyba obciąć bo innego wyjścia nie widze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduromaster, niestety nie mam uchwytu na kask. Marcpol tam są dodatkowe zapadki. Kostki nie widać-wychodzi bezpośrednio ze stacyjki i leci kabel pod bak. Może zdejme bak i jej tam poszukam ale wątpie ze coś znajde. Jak sobie nie poradze to będe musiał chyba obciąć bo innego wyjścia nie widze...

Musi byc kostka. Nie wyobrazam sobie innego polaczenia. Bedziesz musial zdjac zbiornik. U mnie w bandicie koncowka kabla z kostka przypieta byla pod zbiornikiem. Inaczej byle kto moglby wypiac stacyjke i zewrzec odpowiednie kable na krotko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kostki to chodzi mi o to że jest ona podczepiona do gniazda w stacyjce, przeważnie na samym dole stacyjki

A wlasnie ze nie. Ze stacyjki wychodzi kabel o dlugosci okolo 30-50cm zakonczony kostka. Wlasnie sprawdzalem na fiszkach do RF. Tak samo mialem w Bandicie i DR.

Edytowane przez Mutomb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...