Skocz do zawartości

ER 5 problem


Wochu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem moto, wszystko bylo ok jezdzilismy itp itd, ale dzis (wczoraj tez odpalalem) jakies 5 minut po odpaleniu fontanna z chłodnicy... jedna jakaś dziórka sie zrobila... i mam pytanie, moze da sie to naprawic? a jak nie to od jakich motocykli by pasowała chłodnia?? od GPZ? i jeszcze jak mogl to sprzedawca zamaskowac ow uszkodzenie? ps jak ja nie nawidze oszustow !! wrrr

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza sie. A może to Tobie się tak stało. Sprzedawca nic nie musiał ukrywać, a możeeeee :icon_evil: Zresztą mniejsza z tym. Trzeba zalutować poprostu. Niewiem czy od GPZ podejdzie chłodnica, lekko wątpię. Tą zalutujesz i po kłopocie.

 

I jak sie na swoim nowym nabytku czujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w warsztacie mojego dziadka dużo razy widziałem jak lutują chłodnice.

 

Kiedyś słyszałem, że można wlać jakjo do chłodnicy (gdy woda w niej bedzie gorąca), białko się zetnie i zaklei dziurę. Ale to raczej na krótką mete ;)

Edytowane przez MACIAS1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poxylina!! czy jak to sie pisze

poxilina???!!! To moze i na cos dziala? Ale nie na cisnieniowy goracy uklad. Nawet jak zastygnie i robi dobre wrazenie to po nagrzaniu robi sie miekka. Tylko lutowanko,i to duza lutownica bo dobrze to miejsce musi byc rozgrzane.Nawet jak czesc z pobliskich blaszek bedziesz musial uszkodzic,to w calym dzialaniu chlodnicy nie ma to znaczenia. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym jajkiem to McGywer robil :icon_mrgreen:)) Generalnie do pytania jak sie czuje na nowej maszynie to nic narazie nie powiem... bo jezdzilem 2 razy przed domem... ale moto faajneee :icon_mrgreen:) Co do lutowania to oczywiscie sam tego nie zrobie dam komus do robienia, i ile to moze kosztowac??

 

edit

Co mnie jeszcze zastanawia.... mam caly czarny silnik... moze dlatego ze jest z UK?? generalnie wyglada na profesjonalna robote wiec nie wiem o co kaman...

Edytowane przez Wochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem i widziałem, to ER5 maja szare silniki. Nawet popatrz na allegro na ER5. A może komuś silnik padł i wsadził od GPZ500 czarny. W sumie silnik identyczny, minimalne różnice. Jeśli EN ma 50KM (nie pamiętam dobrze), a GPZ 60KM, to moze ktoś wymienił. Ściągnij serwisówkę, tam powinno być napisane o numerach silnika, roczniku.

 

A jeśli sie mylę to niech bardziej doświadczeni sie wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik szary ER5

silnik ciemnoszary KLE500

silnik srebrny EN500

silnik czarny GPZ

 

silniki sa "takie same" w tych 4 motocyklach. Ale gpz ma np inny modul zaplonowy i skrzynke z bezpiecznikami a co za tym idzie inna elektryke silnika. Jesli chodzi o chlodnice to podejrzewam ze w er5 moze byc inna niz w gpz. Np. w ER5 i KLE jest taki sam silnik i identyczna elektronika, ale chlodnica jest inna - wieksza. Najpierw upewnij sie od jakiego motocykla masz silnik.

 

-----------------------------------------

UŻYWANE CZĘŚCI DO MOTOCYKLI

www.part4bike.com

Edytowane przez orkwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lutować to można chłodnice mosiężne takie były a Żukach i Polonezach a ty masz chłodnicę aluminiową, którą co najwyżej można pospawać. Ewentualnie jak dziurka jest mała możesz wsypać proszku uszczelniającego, który dostaniesz w sklepie motoryzacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem er5 i z tego, co wiem to one nie miały czarnych silników. Może rzeczywiscie masz silnik od gpz-ty lub malowany. Chłodnice da się polutować, miałem kiedyś wyciek i dałem do lutowania. Ale u mnie się saczyło i chyba w układzie chłodzenia, to nie ma takiego ciśnienia, aby "fontanny" szły. Zastanów się skąd te ciśnienie.

Poza tym er-ka dobrym motocykloem jest. Jak się o nią dba, to służy bezproblemowo.

Pozdrawiam

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jak dziurka jest mała możesz wsypać proszku uszczelniającego, który dostaniesz w sklepie motoryzacyjnym.

 

Nic nie syp, bo to półśrodek, w dodatku zasyfisz układ i będzie trzeba wszystko płukać. W grę wchodzi tylko któryś ze sposobów spajania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zrob fotke z bliska calego silnika i wrzuc na forum. Jesli chodzi o uklad elektryczny silnika to sprawdz jak wyglada u Ciebie skrzynka bezpiecznikow. Jesli jest bardzo waska (ok. 2cm) i ma w sobie tylko bezpieczniki to taka wlasnie jest w ER5 a jesli jest ok 6cm szeroka i ma zamiast samych kabelkow podlaczone normalnie wtyczki na kostki to jest to prawdopodobnie instalacja od gpz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem skrzynke bezpiecznikow - sa same bezpieczniki czyli mam er5 :icon_razz:

Jeszcze mam pytanie czy chlodnica od kle lub gpz500 by pasowala do er5?? od gpz ma tylko z drugiej strony czujnik wiec moze bedzie pasowac ?? pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...