motonita Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Witam właśnie doprowadzam jawe 250 to stanu z lat świetności, mam problem co zrobic z deklami silnika i głowicą. Nie chcę ich polerować, a chciałbym je jakoś wyczyścić. Myślałem o piaskowaniu?? Ma ktoś jakieś pomysły. Chciałbym żeby pozostały matowe. Pozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass102 Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 (edytowane) Szkiełkowanie będzie dobrym pomysłem. Mat pozostanie i będzie miał bardzo ładny połysk :lalag:I zapodaj fotki odpicowanej jawy :rolleyes: Edytowane 5 Lutego 2007 przez Lukass102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1wolly Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Lukass ma rację. Szkiełkowanie to dobre rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 jeżeli chodzi o głowice to możesz ugotować zupkę silnikówkę, potrzebne Ci będą:-garnek z pokrywką-kuchenka turystyczna-mydło-proszek do prania-do smaku troche pasty BHPwszystko to razem z głowicą wrzucasz do gara, przykrywasz pokrywką i gotujesz tak z 30 min., wyciągasz głowice i myjesz mocnym strumieniem wody.U mnie wszystko zlazło, a reszte to polerowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 po piaskowaniu powierzchnia metalu jest chropowata i ma dużo mikro nierówności. Zostają otwarte pory, w które będzie właził brud.Żeby zamknąć pory w stopie aluminium taką wyczyszczoną powierzchnie trzeba wrzucić do wanny z wodą destylowaną w temp. powyżej 95 st. C na kilka (kilkanaście) minut. Ja bym wypolerował cały blok z deklami i cylindream coby się świeciło jak psu jajca. I adhezji brudu nie będzie dużej. hihi Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motonita Opublikowano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 W swoim sprzęcie mam plerke i świeci się jak psu jajca :buttrock: ,ale to chciał bym zrobić na mat dzięki za podpowiedzi. Niektóre bardzo ciekawe, pomyśle nad tym ale jestem skłonny dać po szkiełkowania lub piaskować. Pozdro :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 Żeby zamknąć pory w stopie aluminium taką wyczyszczoną powierzchnie trzeba wrzucić do wanny z wodą destylowaną w temp. powyżej 95 st. C na kilka (kilkanaście) minut.Sory ale co ta woda zrobi aluminium bo nie zabardzo wiem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perak250 Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 Witam właśnie doprowadzam jawe 250 to stanu z lat świetności, mam problem co zrobic z deklami silnika i głowicą. Nie chcę ich polerować, a chciałbym je jakoś wyczyścić. Myślałem o piaskowaniu?? Ma ktoś jakieś pomysły. Chciałbym żeby pozostały matowe. Pozdro :icon_razz:tylko i wyłącznie szkiełkowanie głowicy i najlepiej całego silnika przed złożeniemoczywiście tylko elem. alu, wypoleruj boczki pokryw bocznych ale tylko te wystające paski tak jawy prezentują sie najlepiej. we wrocku szkiełkowanie silnika stoi 70 zł.tak wypolerowana była moja jawa jak ją odebrałem nową z pewexu w 1956 r.i tak robie dzisiaj w moich jawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 DOkładnie tak jak mówi kolega wyżej! Tylko szkiełkowanie wchodzi w grę żeby przywrócić blask silnikowi Twojej Jawy według oryginału! JA w swojej PAnnonie będę robił dokładnie tak samo, czyli szkiełkowanie całości a polerowanie tylko tych wystających pasków, efekt będzie gwarantowany dlatego ze będzie wyrażnie widac kontrast między polerką a pół matem szkiełkowanych powierzchni silnika;) ABSOLUTNIE nie piaskuj! To wyglada paskudnie, silnik potem jest kremowo-szary, cholernie sie brudzi i jest chropowaty.. Widzialem piaskowane silniki w Junakach na paru zlotach, i wyglądało to jak kupa.. Wiec odradzam. Pozdrawiam - Julas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 po piaskowaniu powierzchnia metalu jest chropowata i ma dużo mikro nierówności. Zostają otwarte pory, w które będzie właził brud.Żeby zamknąć pory w stopie aluminium taką wyczyszczoną powierzchnie trzeba wrzucić do wanny z wodą destylowaną w temp. powyżej 95 st. C na kilka (kilkanaście) minut. Ja bym wypolerował cały blok z deklami i cylindream coby się świeciło jak psu jajca. I adhezji brudu nie będzie dużej. hihi A możesz swoją wypowiedz rozwinąć i uzasadnić? Znaczy o tej wodzie i adhezji? Jestem bardzo ciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zundapp600 Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 zdecydowanie nie piaskuj , chyba że korpus silnika wymaga ingerencji z Twojej strony.Co to oznacza ? .Jeżeli chcesz usunąć wszelkie niedoskonałości,rysy,zadrapania.wgniecenia to zrób to za pomocą papieru ściernego i niestety piaskowanie drobnym piaskiem i delikatnie. To daje efekt jednakowej struktury.No i na koniec jeszcze szkiełkowanie co da zadawalający efekt.Pamiętaj że szkiełkowanie nie ukryje wad na detalach, a wrecz przeciwnie.Jeżeli natomiast usuniesz je a potem tylko szkło to też struktura będzie nieładna. Powodzenia . :icon_rolleyes: zundapp.net.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Cały proces jest związany z anodowym utlenianiem aluminium. Jest to operacja uszczelniania warstwy tlenowej i polega na zamknięciu porów. Najpierw powinno się jednak zbudować większą warstwe tlenkową. Lepiej będzie posłuchać kolegów którzy robili już i wiedzą że w takich przypadkach dobrze sprawdza się szkiełkowanie. Po piaskowaniu koniecznie trrzeba dalej obrabiać powierzchnie powieważ jest zbyt porowata i nierówna, bardzo łatwo wchodzi w nią syf. Pozdrawiam Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.