Skocz do zawartości

Problem z zaciskami Srad


rysiu8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spraw wyglada nastepujaco spadł snieg wiec postanowięłm postawic moto na wozeczkach :( zakreciłem tak z ciekawosci tylnim kołem i gicior,zabrałem sie za przednie i mały zonk klocki ocieraj o tarcze.Przyznam szczezrze ze przed zakonczeniem sezonu je wymienilem zrobiłem moze z 20 km na nich.Dzis stwierdziłem ze moze tłoczki maja jakis brud czy osad.Pieknie je wymyłe zlorzyłem wszystko do kupy i problem znikł troszeczke,mam odczucie jakby tłoczki niewracały na swoje miejsce.Czy pompa hamulcowa ma coas z tym wspolnego??????Moze kwestia dotarcia sie klocków do tarcz?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pewnie wiele rzeczy ktorych nie wiemy, ty i ja, ale zaworkow zadnych w zaciskach nie ma.

Po prostu do dokladnego wymycia trzeba wyjac tloczki z cylindrow zacisku, bo otoczka osadow formuje sie najczesciej pod oslona przeciwkurzowa na krawedzi cylinderka i mycie z zewnatrz nic tu nie da.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.w takim razie jutro sie zabiore za rozkrecenie i wymycie dokladne od srodka.Moze wtedy objaw zniknie:D

 

Wymyłem ale efektu zadnego :buttrock: Mozliwe jest złe odpowietrzenie układu????Odpowietrzałem tradycyjnie pompowałem i odkrecałem odpowietzrnik.Chociaz to nierealne.Niemam pojecia co moze byc qrde Moze jeszcze jakis pomysł,albo cos co przeoczyłem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejme zaciski kolo obraca sie normalnie,zas z zaciskami wyczowalny jest opor,wkazdym badz razie słychac jak klocki szoruja o tarcze.Porównujac do koła tylniego przód jest dupa.Tak sobie jeszcze pomyslałem moze pompa hamulcowa??Napewno po czyszczeniu jest lepiej niz było.Jeszcze jedno niewidac aby klocek był delikatnie luzny,tylni jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak zdejme zaciski kolo obraca sie normalnie,zas z zaciskami wyczowalny jest opor,wkazdym badz razie słychac jak klocki szoruja o tarcze.Porównujac do koła tylniego przód jest dupa.Tak sobie jeszcze pomyslałem moze pompa hamulcowa??Napewno po czyszczeniu jest lepiej niz było.Jeszcze jedno niewidac aby klocek był delikatnie luzny,tylni jest :buttrock:

 

 

Do ....... co to moze byc,po przejazdzce tarcze sa cieple,napewno niechodzi o dotarcie,czy pompa moze miec cos wspolnego.Moze spreżyna która jest w srodku straciął swoje własciowsci??????? :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się przejechałeś, tarcze są gorące i nadal klocki trą jak obracasz koło to masz powietrze w układzie i trzeba odpowietrzyć, a najlepiej wymień sobie już stary płyn na nowy.

Normalnie jak jest układ sprawny, klocki trą o tarczę, ale nie powodują odczuwalnych oporów przy kręceniu kołem. Przy większej prędkości cząsteczki powietrza zabierane przez obracającą się tarczę odpychają klocki na tyle, że nic nie trze, ale przy powolnym obracaniu może być szuranie klocka o tarczę i nic się nie dzieje. Natomiast jak zaczyna podczas normalnej jazdy grzać tarczę to masz zapowietrzony układ lub tłoczek w zacisku już się zaciera i trzeba go przeczyścić i potrzeć specjalnym żelem teflonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wkońcu jakaś konkretna odpowiedż,teraz tylko sprawa jak go odpowietzryc w tradycyjny sposób,nieudało mi sie a maszynki do odpowietzrania nieposiadam :D Moze jest jakis sposob np. przez strzykawke ???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jak zaczyna podczas normalnej jazdy grzać tarczę to masz zapowietrzony układ lub tłoczek w zacisku już się zaciera i trzeba go przeczyścić i potrzeć specjalnym żelem teflonowym.

A co ma piernik do wiatraka, czyli zacieranie tloczkow do zapowietrzenia hamulca ?

Raczej brak dobrego przewietrzania pompy bedzie tu problemem.

 

Adam M.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma piernik do wiatraka, czyli zacieranie tloczkow do zapowietrzenia hamulca ?

Raczej brak dobrego przewietrzania pompy bedzie tu problemem.

 

Adam M.

 

Podpisuję się. Nie widzę związku. Najprawdopodobniej tłoczek w zacisku jest brudny i nie może się cofnąć na swoje miejsce. Może uszkodzona jest osłonka tłoczka. Czy zaciski są pływające? Jeżeli tak to może zacisk nie przesówa się na sworzniu. A może gniazdo klocka jest brudne. Trzeba po prosto rozebrać to wszystko i dokładnie wyczyścić i obejrzeć. A odpowietrzać i tak będziesz musiał bo nie widzę możliwości zrobienia tego bez wymontowania zacisku z moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...