Skocz do zawartości

jak sprawdzić ciśnienie oleju XJ600S Diversion


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taką zagwózdkę, dla własnej pewności (czyt. spokoju) chciałbym zmierzyć - sprawdzić - ciśnienie oleju.

Niedawno wymieniałem uszczelkę pod cylindrami (podziękowania dla kolegów z tegoż forum za wskazówki), następnie wszytko złożyłem (Athena) pod cylindrami pomagałem sobie hylomarem. No i teraz mam zagwózdkę, czy prztpadkiem nie dałem zbyt dużo hylomaru i nie przytkało mi kanału olejowego na wałek ssący. W mojej XJ na połączeniu karter-cylindry jest tulejka prowadząca/ustalająca w kanale olejowym do wałka wydechowego, natomiast na połączeniu karter-cylindry do wałka ssącego nie ma żadnej tulejki. I czasem nadmiar hylomaru mógłby przytkać ten kanał.

Jak to sprawdzić.??

Moto odpaliłem bez najmniejszych problemów, lecz nie daje mi spokoju czy ten kanał jest drożny czy nie?

Może ktoś pomoże, jak to zbadać? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że w głównej magistrali mogę mieć olej (ciśnienie) a najwrażliwsze miejsce to kanał olejowy (styk pomiędzy karterem a cylindrami) do wałka ssącego. Więc mierzenie ciśnienia w głównej magistrali nie da mi chyba wiarygodnego wyniku. Co myślisz Adamie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powróce do temtu sprawdzenia smarowania - szczególnie wałka ssącego. Jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy, do odpalenie silnika a następnie po kilku minutach pracy wyciągnięcie wałka ssącego i fizyczne sprawdzenie czy wyleje się z niego olej. Pomysł dosyć drastyczny, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy. Może zna ktoś jakiś inny sposób, może wystarczyłoby np. ściągnąć pokrywę zaworów i spróbować dmuchnąć sprężonym powietrzem od strony filtra oleju. Co sądzicie, nie uśmiecha mi się wyciągać wałka a chcę mieć 100% pewności. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtekkk, z tym Ci nie pomoge ale odniose sie do jednej rzeczy ktora wczesniej napisales

Moto odpaliłem bez najmniejszych problemów, lecz nie daje mi spokoju czy ten kanał jest drożny czy nie?

Gdyby kanal nie byl drozny to chyba by byly jakies objawy? Tak na zdrowy chlopski rozum, jesli moto ladnie odpala i rowno pracuje to wszystko jest w porzadku :icon_mrgreen:

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam dużego doświadczenia z japońskimi silnikami motocyklowymi, ale w aucie brak smarowania wałku rozrządu jest dopiero słyszalny jak jest luz na panewkach - a wtedy jest już zapóźno. Więc dlatego proszę o poradę bardziej doświadczonych kolegów. Tak jak pisałem jedyny sposób jaki mi przychodzi do głowy to wyciągnięcie wałka ssącego, ale być może jest jakaś inna metoda. (moto to Yamaha XJ600S Diversion 98r.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze wystarczy zdjac pokrywe zaworow i wlozyc okulary.

Motocykla nie odpalac ale naladowac dobrze aku i pokrecic dobre kilka razy silnikiem.

Napewno zobaczysz olej jak przewod jest drozny, a z drugiej strony nie zapryskasz wszystkiego olejem, tak jak przy pracujacym silniku.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...