Skocz do zawartości

stukanie silnika


gregory
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak stuka z góry to są zawory ... za duży luz jak się rozgrzeje metal puchnie luz się kasuje oczywiście też stuka , ale dla nie wprawionego ucha będzie ok:) panewki stukały by cały czas . Zresztą stukać może wiele rzeczy dokładnie nie opisałeś w którym miejscu słyszysz te stuki góra czy dół silnika i która strona przy koszu sprzęgła czy przy alternatorze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz mniej więcej w którym miejscu stuka...

Ja jakiś czas temu sam przez to przechodziłem, wiem jakie to uczucie jak spać po nocach nie można :icon_rolleyes: .

Stukanie proporcjonalne do obrotów? Stuka na dole czy na górze? Bardziej stuka czy klekocze?

Od dawna to stukanie masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz mniej więcej w którym miejscu stuka...

Ja jakiś czas temu sam przez to przechodziłem, wiem jakie to uczucie jak spać po nocach nie można :banghead: .

Stukanie proporcjonalne do obrotów? Stuka na dole czy na górze? Bardziej stuka czy klekocze?

Od dawna to stukanie masz?

jest to odglosy metaliczne przy rozgrzanym silniku cichnie i jak sie mu przygazuje to szybciej stuka.stuka juz tak jak go przywiozlem z niemiec pod koniec wakacji i nic sie w tym niezmienilo. jakby na panewkach to by caly czas stukal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez stuka tylko ze caly czas, na rozgrzanym i na zimnym, z tym ze czestotliwosc jest caly czas taka sama, niezaleznie od obrotow. Czy to moga byc panewki? Na poczatku myslalem ze to luzy zaworowe ale sprawdzilem i bylo ok wiec przestalem sie przejmowac. Ale teraz od nowa mnie naszlo :/. Czy czestotliwosc stukajacych panewek wzrasta razem z obrotami czy nie? Moto to Yamaha XJ 600S Diversion. Wiem ze to taki typ w ktorym caly czas cos sie tlucze, ale czy ktos moglby potwierdzic albo wyeliminowac panewki? Bylbym wdzieczny.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki stukają proporcjonalnie do obrotów silnika, z częstotliwością obrotu wału. Nie byłbym taki pewny że panewki mogą stukać cały czas, bo to też są częsci metalowe ( a więc jak temp. się zwiększa to puchnie itd) poza tym olej rozgrzany jest rzadszy itd. Ja swego czasu czytałem sporo o tych panewkach to też to podejrzewałem i nie ma zasady. Jednym stukały na zimnym, innym na ciepłym, innym przy 1500rpm a innym przy 5000rpm więc to różnie bywa...

 

Panewki można wyeliminować tak jak ktoś z forum kiedyś mi polecił:

Spuścić olej najlepiej przez gazę i sprawdzić czy nie ma w nim opiłków. Jak będą opiłki to kaszana...

A jak nie będzie opiłków to raczej nie panewki.

 

Ja wiem jedno. Przyczyn stuków puków jest cała masa :icon_mrgreen:

 

Co do gregory to myślę że mogą to być zawory, kwestia regulacji

Co do lime 82 to jeżeli nie stuka proporcjonalnie do obrotów to według mnie z zespołem korbowo - tłokowym masz wszystko ok, szukaj gdzie indziej bo to raczej nie panewki :flesje:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lime 82 to jeżeli nie stuka proporcjonalnie do obrotów to według mnie z zespołem korbowo - tłokowym masz wszystko ok, szukaj gdzie indziej bo to raczej nie panewki :flesje:

Ufff, dzieki :icon_mrgreen:

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki stukają proporcjonalnie do obrotów silnika, z częstotliwością obrotu wału. Nie byłbym taki pewny że panewki mogą stukać cały czas, bo to też są częsci metalowe ( a więc jak temp. się zwiększa to puchnie itd) poza tym olej rozgrzany jest rzadszy itd. Ja swego czasu czytałem sporo o tych panewkach to też to podejrzewałem i nie ma zasady. Jednym stukały na zimnym, innym na ciepłym, innym przy 1500rpm a innym przy 5000rpm więc to różnie bywa...

 

Panewki można wyeliminować tak jak ktoś z forum kiedyś mi polecił:

Spuścić olej najlepiej przez gazę i sprawdzić czy nie ma w nim opiłków. Jak będą opiłki to kaszana...

A jak nie będzie opiłków to raczej nie panewki.

 

Ja wiem jedno. Przyczyn stuków puków jest cała masa :icon_evil:

 

Co do gregory to myślę że mogą to być zawory, kwestia regulacji

Pozdr.

 

oki bede musial sprawdzic luzy zaworowe i sposcic olej przez gaze tak jak mowiles.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...