turo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Nadeszła zima a z nią czas zimowych remontów. W swoim smyku muszę wymienić łożyska główki ramy i mam w związku z tym kilka pytań. Czy muszę kupować oryginalne łożyska czy dobiorę jakieś tańsze odpowiedniki w sklepie z łożyskami? Motocykl to cbr f2. Drugie pytanie wiąże się z samą wymianą. Jak to zrobić? czy muszę rozbierać całą kiere, odczepiać lagi itd. czy wystarczy odkrecić tylko tą nakrętkę z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gringo77 Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Musisz wyjąć dolną półkę,co za tym idzie zdemontować całe przednie zawieszenie.Dokładnie takie same łożyska możesz kupić w Mirexie na ul.Energetyków w Lublinie (jeżeli tu czasami bywasz).Najlepiej jak będziesz mieć łożyska w garści zadzwonić do nich podając symbol na łożysku. Pozdr.W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unek Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Czy muszę kupować oryginalne łożyska czy dobiorę jakieś tańsze odpowiedniki w sklepie z łożyskami? Motocykl to cbr f2. Drugie pytanie wiąże się z samą wymianą. Jak to zrobić? czy muszę rozbierać całą kiere, odczepiać lagi itd. czy wystarczy odkrecić tylko tą nakrętkę z góry. Łożyska powinno się wymieniać razem z prowadnicami(panewkam) w których się obracają. O ile wiem nie wszystkie firmy robiące zamienniki sprzedają komplet. A wymiana samego łożyska to hmm polowiczne i krótkotrwałe rozwiązanie. Tak jak wspominał poprzednik musisz zdemontować pólki, pamiętaj też o specjalnym kluczu do dokręcenia nakętek łożysk. Powodzenia w robocie. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 A jaka jest orientacyjna cena tych łożysk?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaz Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 2,50 PLN w żelaźniaku :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 jesteś niepoważny. Ktoś ma problemy a ty się z niego śmiejesz. Myślisz że jak jestes doświadczony to możesz szpanować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaz Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 skąd wiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Jak ty się zachowujesz. Jesteś nieodpowiedzialny. Forum jest miejscem w którym każdy może się dzielić swoimi uwagami i problemami. Ty najwyraźniej nie wiesz do czego ono służy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaz Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zluzuj poślady małolat :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 A ty nie spamuj dziadku. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq5rk Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Turo, trzeba zdemontować cały przód: lagi, obie półki. Łożyska wymieniać tylko kompletami, tzn wraz z bieżniami (jako panewki w jednym z powyższych postów). Stare bieżnie należy w miarę delikatnie i równomiernie wybić z ramy nie kalecząc jej. W Larssonie kupisz łożyska wraz z dolną osłoną, czego nie znajdziesz w żelazniaku. Montaż jest ciutek bardziej pracochłonny i wymagający klucza dynamometrycznego. Momenty skręcania łożysk znajdziesz w serwisówce do Twojego modelu. Nie pozwól żeby ktoś zrobił Ci to na oko, wszak toTwoje życie potem będzie jeździć na tym motorku. W moim gl1500 cała operacja to około 5h, a koszt łożysk w Larssonie ok 130 złotych. Powodzenia - Romek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 No Lukaz, dobrze Ci idzie, jak dak dalej pojdzie z ostrzezeniami, to do wieczora masz bana. Dalej chcesz byc taki dowcipny?? Ja tam mam ubaw :) Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaz Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 O mój Boszzz.. Przepraszam :clap: :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 (edytowane) 1. Odkręcasz górną półkę2. Odkręcasz nakrętkę kontrującą łożysko3. Wyjmujesz cały "dół" z główki ramy4. Wybjasz bieżnie (zazyczaj są specjalne podcięcia, czasem trzeba pogłówkować)5. Wbijasz nowe bieżnie i składasz wszysko w odwrotnej kolejności Łożysko nie musi być "oryginalne" bo yamaha czy inna honda nie produkuje przecież łożysk. Firma jest uzależniona od twojego porfela, ale wiadomo, że lepiej sięgać po lepsze produkty. Podobnie jest z setami dostępnymi wysyłkowo (Larson itp) różnią się tym , że mają dolny uszczelniacz. Więc jeśli uznasz, ze jest on OK, wcale nie musisz go wymieniać (po co dopłacać prawie 100 pln do kosztu łożysk w sklepie 40-50 zeta), chroni on od kurzu. Oczywiście to sprawa dyskusyjna :cool: ale Polska to wolny kraj i każdy ma wolny wybór. Łożysko to całość - bieżnie + element toczny (wałki, kulki)Jezeli chodzi o dokręcanie, to też nie demonizowałbym tu dynamometru. Zazwyczaj dokręca się do tzw "oporu" i luzuje jakieś 1/8 - 1/6 obrotu. I wtedy mała jazda. Sprawdza się jak się moto prowadzi i czy ster nie chodzi za ciężko lub czy nie ma luzów. Zawsze można wtedy wyregulować. Niestety nie wszystko jest wymierne i jak dokręcisz tak "jak w książce" wcale nie musi być OK. Edytowane 30 Stycznia 2007 przez roger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ja do swojej zuzki kupiłem kompletne łożyska za jedną trzecią ceny larssona,z tym żę dolny uszczelniacz dorobiłem z filcu.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.