jarekk Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 (edytowane) Witam Mam problem z doborem odpowiedniego oleju silnikowego do mojego moto Prosze nie dawac mi rad typu "Uzyj opcji szukaj" etc-sprawa wydaje mi sie byc indywidualna dodatkowo nie znam sie na mechanice... Otoz posiadam moto jak w tytule tematu Motorek na poczatku ubieglego sezonu przy przebiego ok 63000km zalalem olejem Castrol R4 Superbike 10W 50 (pelny syntetyk) Na 8000km ktore nawinolem w sezonie spalil mi ok 0.7l oleju (to chyba nie jest zle) Obecnie motorek ma najechane nieco ponad 70000km i tu pojawia sie moje pytanie Skoro na wspomniane 8000km spalil mi 0.7l oleju tzn chyba ze silnik znajduje sie w dobrej kondycji Jaki olej powinienem zalac mu w tym sezonie Nadal pelny syntetyk czy moze zejsc juz na polsytetyk (z racji przebiegu)? Ktorego mechanika bym nie pytal to kazdy mowi inaczej Jak padam przebieg to robia wielkie oczy-karza robic pomiar sprezania etc Byli i tacy co krzyczeli cos o oleju mineralnym! Podpowiedzcie mi co byloby najlepszym wyborem (moze Castrol GPS 10W 40 polsyntetyk?) Dodam ze silnik jak na Suzuki wydaje sie pracowac kulturalnie-opinia mechanika Nie kopci nawet przy porzadnym odkreceniu manetki pali bez zarzutu usw Szczegolnie zalezy mi na opiniach osob pracujacych w branzy Sorry jesli pytanie jest nudne-wiem ze temat byl maglowany niejednokrotnie... Edytowane 26 Stycznia 2007 przez jarekk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Jeżdziłeś na syntetyku, lej syntetyk ( nie pracuje w branży :banghead: , to tylko moja sugestia ). Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Lej syntety może być R4 Castrola. 0,7l na 8tyś km to nawet nie jest 100ml na tysiąc wieć spokojnie. A mineralny możesz lać do starych trupów z których przy każdej śróbce wycieka olej :icon_biggrin:Więc ZDECYDOWANIE PEŁEN SYNTETYK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekk Opublikowano 26 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Dzieki chlopaki za podpowiedzi :icon_biggrin: ;) Czekam na kolejne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Ja powiem tak. Syntetyk jest droższy ale lepiej chroni silnik. To że ma już trochę nawinięte na koło to nic nie znaczy. Jeśli mało zużywa oleju silnik powinien być w dobrej kondycji. Zresztą nie przebieg jest ważny, a stan techniczny.Jeśli zostawiasz go dla siebie to lej syntetyk. Jak masz na następny sezon sprzedawać to możesz półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Syntetyk zdecydowanie. Spalanie oleju na poziomie 0.7 na kilka tysiecy to nie dużo. Inna sprawa, nie sama "konstrukcja" (:clap:) oleju ma tu najwazniejszy wplyw, ale tez jego lepkość. Moja Honda tez jest zalana syntetykiem (Agip 10W60) pomimo przebiegu ponad 60 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekk Opublikowano 26 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Widze ze wypowiedzieliscie sie jednoznacznie... W takim przypadku zdaje sie na Wasza wiedze i zalewam pelny syntetyk Castrola R4 Superbike 10W 50 podobnie jak i w poprzednim sezonie Wielki dzieki za rady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.