piotr123 Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Witam.Jakis czas temu nabyłem CBR1000F z 93/94roku.Po rozebraniu owiewek stwierdziłem ślady wycieku(chyba płynu chłodzącego)-taki stary rdzawy nalot po prawej stronie głowicy.Wyciek jest zlokalizowany po prawej stronie głowicy i wychodzi z otworu umieszczonego pod wylotem(wypływem)cieczy chłodzącej z głowicy.Teraz pytanie do mechaników-PO CO SĄ TE OTWORY PO OBU STRONACH GŁOWICY??Z lewej strony głowicy wszystko jest ok-czyste i bez śladów wycieku jak na zdjeciach poniżej: http://www.bikepics.com/pictures/781081/ http://www.bikepics.com/pictures/781078/ Dodam że otwory te nie są gwintowane-poprostu wywiercone fabrycznie a na końcu tych otworów widać łączenie jakby dwóch tuleji.Sądze że są to kanały w których płynie ciecz chłodząca... Teraz zdjęcia z wyciekiem po prawej stronie:http://www.bikepics.com/pictures/781069/http://www.bikepics.com/pictures/781071/ W czasie wczorajszego grzania motocykla ciecz nie wyciekała z tego otworu tylko w głębi jakby było lekko zawilgocone ale chyba ze wzgledu na wysoka temperature silnika zdążyła odparowywać. Po co są te otwory i co jest na ich końcu(co to za tuleje)?Może to wina przebitej uszczelki pod głowicą i jakoś ciecz jest wypychana pod cisnieniem?....Panowie od HONDY naświetlcie mi ten temat-moze PIOTR DUDEK... pozdrawiam-PIOTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisl Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Mam CBRe ale nic mi nic wycieka, a już tymbardziej takiego rdzawego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 a to przypadkiem nie baypas - odprowadzenie wody z okolic swiec - np podczas mycia. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 WitajMoże ta anologia pomoże Tobie. Poniżej masz link w którym jest taki sam problem.LINK to napewno nic strasznego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golob9 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 witam. hmm to ciekawe co piszesz. mialem kiedys cbr 600 pc19 , to prawie taka sama konstrukcja, ale nie pamietam czy mialem takie otwory tzw. spustowe. pytanie pierwsze czy jestes pewien ze masz odpowiedni poziom plynu chlodzacego? gdyby otwory te powinny byc zaslepione a nie sa a przez nie widzisz kanal chlodzenia glowicy , to by oznaczalo ze masz suchy uklad chlodzenia. a jezeli to zwykly kanal odprowadzajacy wode z okolic swiecy, to nie masz sie czym martwic. zrob prosty test - wloz w ten otwor zwykly wezyk np. taki od rybek zeby ciasno pasowal w otwor i dmuchnij w niego jednoczesnie sluchajac gdzie i w jaki sposob wylatuje powietrze. jezeli bedzie wylatywac bez duzych oporow z okolic swiec ,to masz odpowiedz. dla potwierdzenia mozesz odkrecic obudowe filtra powietrza i zobaczyc czy na swiecach i kmorach, albo chociaz jednej z nich masz rdzawy nalot. to napewno rozwiaze twoj problem. pozdrawiam golob9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 cześć.Hmm tak myśle i myśle i nic konkretnego do głowy nie przychodzi.Faktycznie-musze sprawdzić czy te otwory maja gdzieś ujście-przedmucham powietrzem.Z tego co widze jednak to otwory kończą się zastawione tymi poprzecznymi tulejami.To po jaką cholere Japończyki w ogóle wywiercili te otwory??????????????????????????Wykręce też świece i zobacze jak wyglądają....Poprostu nie wiemmmm.............Dzięki za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Nie wiem napewno,ale MALUCH :notworthy: tez ma takie otwory w podobnym miejscu.A one tam sa by tamtedy byl przedmuch jak padnie uszczelka podglowicowa.Moze tu maja podobne zadanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golob9 Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 witam. moze to sa otwory technologiczne , ktore zostaly wykonane po to aby moc wykonac jakas inna czynnosc na danym etapie podczas produkcji badz obrobki elementu. a otwory zostaja ''przy okazji'' ale najpierw proponuje zrobic manewr z wezykiem jeszcze zanim odkrecisz swiece. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 witam.Dzis rozebrałem troche moto i faktycznie te otwory służą do tego aby ze świec wyciekała w razie czego woda.Czyli taki mały drenaż.A na tym zdjęciu wewnatrz otworu widać poprostu świece zapłonową a nie żaden kanał cieczy chłodzacej;-)Wiecej wieczorem-ale nie jest mi do smiechu...cyba grugsza sprawapozdr Porobiłem zdjęcia z dzisiejszych oględzien...Jak już pisałem te otwory po bokach głowicy są do odprowadzania wody z gniazd świec zapłonowych.Z prawej strony(tam gdzie miałem slady po starym rdzawym wycieku) otworek ten łączy gniazda świecy z 3 i 4 garka.Analogicznie taki sam otwór z lewej strony głowicy sluży do odprowadzania(w razie potrzeby) wody z 1 i 2 cylindra.Czyli te poziome otwory łacza-pierwszy -1 i 2 cylinder i drugi otwór 3 i 4 cylinder.Ja jak widac mam problem z tym drugin od 3 i 4 cylindrahttp://www.bikepics.com/pictures/793563/to widok z góry 3 i 4 cylindra http://www.bikepics.com/pictures/793557/ widok 3 cylindra z góry http://www.bikepics.com/pictures/793560/ widok 4 skrajnie prawy cylinderWidać ze wszystko jest przyrdzewiałe,jakby długo stała w nich woda w co nie chce mi sie wierzyć....Motocykl ma przecież owiewki,duży zbiornik paliwa i gumowe zaślepki nad swiecami.Jak tam może dostać się wilgoć? Może jednak tak-bo moto stało 1,5 sezonu u handlarza i może mył motocykl karcherem i nalało sie wody w ten otwór odpowietrzajacy i jakby moto stało na bocznej stópce to jest taka możliwość że pod przechyłem na lewą strone ta wlana woda mogłaby tam pozostać...mało prawdopodobne-sam już nie wiem... Teraz zdjecie świecy z 3 cylindra.-cała zardzewiała aż po gumową nasadke fajki .http://www.bikepics.com/pictures/793554/ Co o tym myślicie?Ja zgłupiałem.Dzis motocykl grzałem przez 1,5godziny i troche pojeździłem koło domu i żadnych wycieków nie zauważyłem.... :icon_mrgreen: Na myśl jednak przychodzi mi najczarniejszy scenariusz-peknieta głowica....w miejscu mocowań świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.