Skocz do zawartości

Honda CBR 1000 F-wyciek


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakis czas temu nabyłem CBR1000F z 93/94roku.Po rozebraniu owiewek stwierdziłem ślady wycieku(chyba płynu chłodzącego)-taki stary rdzawy nalot po prawej stronie głowicy.

Wyciek jest zlokalizowany po prawej stronie głowicy i wychodzi z otworu umieszczonego pod wylotem(wypływem)cieczy chłodzącej z głowicy.

Teraz pytanie do mechaników-PO CO SĄ TE OTWORY PO OBU STRONACH GŁOWICY??

Z lewej strony głowicy wszystko jest ok-czyste i bez śladów wycieku jak na zdjeciach poniżej:

 

http://www.bikepics.com/pictures/781081/

 

http://www.bikepics.com/pictures/781078/

 

Dodam że otwory te nie są gwintowane-poprostu wywiercone fabrycznie a na końcu tych otworów widać łączenie jakby dwóch tuleji.Sądze że są to kanały w których płynie ciecz chłodząca...

 

Teraz zdjęcia z wyciekiem po prawej stronie:

http://www.bikepics.com/pictures/781069/

http://www.bikepics.com/pictures/781071/

 

W czasie wczorajszego grzania motocykla ciecz nie wyciekała z tego otworu tylko w głębi jakby było lekko zawilgocone ale chyba ze wzgledu na wysoka temperature silnika zdążyła odparowywać.

 

Po co są te otwory i co jest na ich końcu(co to za tuleje)?

Może to wina przebitej uszczelki pod głowicą i jakoś ciecz jest wypychana pod cisnieniem?....

Panowie od HONDY naświetlcie mi ten temat-moze PIOTR DUDEK...

 

pozdrawiam-PIOTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to przypadkiem nie baypas - odprowadzenie wody z okolic swiec - np podczas mycia.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. hmm to ciekawe co piszesz. mialem kiedys cbr 600 pc19 , to prawie taka sama konstrukcja, ale nie pamietam czy mialem takie otwory tzw. spustowe. pytanie pierwsze czy jestes pewien ze masz odpowiedni poziom plynu chlodzacego? gdyby otwory te powinny byc zaslepione a nie sa a przez nie widzisz kanal chlodzenia glowicy , to by oznaczalo ze masz suchy uklad chlodzenia. a jezeli to zwykly kanal odprowadzajacy wode z okolic swiecy, to nie masz sie czym martwic. zrob prosty test - wloz w ten otwor zwykly wezyk np. taki od rybek zeby ciasno pasowal w otwor i dmuchnij w niego jednoczesnie sluchajac gdzie i w jaki sposob wylatuje powietrze. jezeli bedzie wylatywac bez duzych oporow z okolic swiec ,to masz odpowiedz. dla potwierdzenia mozesz odkrecic obudowe filtra powietrza i zobaczyc czy na swiecach i kmorach, albo chociaz jednej z nich masz rdzawy nalot. to napewno rozwiaze twoj problem. pozdrawiam golob9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć.

Hmm tak myśle i myśle i nic konkretnego do głowy nie przychodzi.

Faktycznie-musze sprawdzić czy te otwory maja gdzieś ujście-przedmucham powietrzem.Z tego co widze jednak to otwory kończą się zastawione tymi poprzecznymi tulejami.To po jaką cholere Japończyki w ogóle wywiercili te otwory??????????????????????????

Wykręce też świece i zobacze jak wyglądają....

Poprostu nie wiemmmm.............

Dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. moze to sa otwory technologiczne , ktore zostaly wykonane po to aby moc wykonac jakas inna czynnosc na danym etapie podczas produkcji badz obrobki elementu. a otwory zostaja ''przy okazji'' ale najpierw proponuje zrobic manewr z wezykiem jeszcze zanim odkrecisz swiece. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam.

Dzis rozebrałem troche moto i faktycznie te otwory służą do tego aby ze świec wyciekała w razie czego woda.Czyli taki mały drenaż.A na tym zdjęciu wewnatrz otworu widać poprostu świece zapłonową a nie żaden kanał cieczy chłodzacej;-)

Wiecej wieczorem-ale nie jest mi do smiechu...cyba grugsza sprawa

pozdr

 

Porobiłem zdjęcia z dzisiejszych oględzien...

Jak już pisałem te otwory po bokach głowicy są do odprowadzania wody z gniazd świec zapłonowych.

Z prawej strony(tam gdzie miałem slady po starym rdzawym wycieku) otworek ten łączy gniazda świecy z 3 i 4 garka.

Analogicznie taki sam otwór z lewej strony głowicy sluży do odprowadzania(w razie potrzeby) wody z 1 i 2 cylindra.

Czyli te poziome otwory łacza-pierwszy -1 i 2 cylinder i drugi otwór 3 i 4 cylinder.

Ja jak widac mam problem z tym drugin od 3 i 4 cylindra

http://www.bikepics.com/pictures/793563/

to widok z góry 3 i 4 cylindra

 

http://www.bikepics.com/pictures/793557/ widok 3 cylindra z góry

 

http://www.bikepics.com/pictures/793560/ widok 4 skrajnie prawy cylinder

Widać ze wszystko jest przyrdzewiałe,jakby długo stała w nich woda w co nie chce mi sie wierzyć....Motocykl ma przecież owiewki,duży zbiornik paliwa i gumowe zaślepki nad swiecami.Jak tam może dostać się wilgoć?

 

Może jednak tak-bo moto stało 1,5 sezonu u handlarza i może mył motocykl karcherem i nalało sie wody w ten otwór odpowietrzajacy i jakby moto stało na bocznej stópce to jest taka możliwość że pod przechyłem na lewą strone ta wlana woda mogłaby tam pozostać...mało prawdopodobne-sam już nie wiem...

 

Teraz zdjecie świecy z 3 cylindra.-cała zardzewiała aż po gumową nasadke fajki .

http://www.bikepics.com/pictures/793554/

 

Co o tym myślicie?Ja zgłupiałem.

Dzis motocykl grzałem przez 1,5godziny i troche pojeździłem koło domu i żadnych wycieków nie zauważyłem.... :icon_mrgreen:

Na myśl jednak przychodzi mi najczarniejszy scenariusz-peknieta głowica....w miejscu mocowań świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...