wojti2001 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Witam. Mam problem. w moim dezamecie 023 po 13tys km lozyska walu domagaly sie wymiany, gdyz byly bardzo dlosne i mialy luz na wale. Silnik rozebralem, lozyska sciagnalem sciagaczem i zakupilem nowe i zostaly wprasowane na prasie. Wal jest prosty, lecz po zlozeniu silnika jest duzy problem, poniewaz wal chodzi ciezej niz przed wymiana tzn. z wkrecona swieca na mozna odpalic silnika z kopniaka a przy wykreconej swiecy jest to utrudnione. silnika nie ma jak odpalic. magneto zalozone jest prosto, nie chwieje sie krecac silnikiem. Co z tym fantem zrobic? Krecic silnikiem tak dlugo az lozyska sie rozluznia czy jak?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakret2 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 fant jest taki ze zle zlozyles silnik gdzies dales za duzo podkladek w skrzyni niestety ale czeka cie kolejna rozbiurka silnika lub ewentualnie zobacz czy silnik dobrze jest skrecony jak masz sruby w karterach na srubokret to je wywal i kup na klocz imbusowy lepiej polowki sie wtedy zejda i nie ma wyciekow oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 podkladki sa wszystkie dobrze, poniewaz to nie jest moj pierwszy silnik tego typu, ktory zlozylem, fakt, ze po wymianie lozysk wal chodzi ciezej, gdyz musi sie ulozyc w gniazdach, lecz to juz jest teraz przesada, Silnik sie caly zszedl wiec za duzo podkladek nigdzie nie moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakret2 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 gdy ja mialem jeszcze ogara 200 i wyminialem lozyska to po skreceniu silnika wal chodzil normalnie tak jak przedtem a gdy silnik sie dokladnie nie zszedl to wlasnie byly takie problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 wlasnie o to chodzi, ze silnik juz nie moze byc mocniej skrecony gdyz nie ma jak, kartery sa scisle spasowane ze soba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Biorąc pod uwagę, że to romet to proponuje 2 wyjścia. Jeździj i jak Ci się cos rozwali to trudno albo rozbierz i złóż wszystko od początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Jeździj i jak Ci się cos rozwali to trudno Wiertara pograj sobie może w jakieś gierki, albo idź na spacer, bo jak widzę twoje teksty to :) wojti2001 gdy sprzęgło odłącza skrzynię to sam wał też ciężko chodzi ?Jeśli tak to być może przy składaniu wał przesunął się w którąś stronę i obciera przeciwwagą o karter. Odkręć cylinder to zobaczysz. W takim wypadku wystarczy lekko "puknąć" w czop wału aby go wyśrodkować i tyle.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Witam. Mam problem. w moim dezamecie 023 po 13tys km lozyska walu domagaly sie wymiany, gdyz byly bardzo dlosne i mialy luz na wale. Silnik rozebralem, lozyska sciagnalem sciagaczem i zakupilem nowe i zostaly wprasowane na prasie. Wal jest prosty, lecz po zlozeniu silnika jest duzy problem, poniewaz wal chodzi ciezej niz przed wymiana tzn. z wkrecona swieca na mozna odpalic silnika z kopniaka a przy wykreconej swiecy jest to utrudnione. silnika nie ma jak odpalic. magneto zalozone jest prosto, nie chwieje sie krecac silnikiem. Co z tym fantem zrobic? Krecic silnikiem tak dlugo az lozyska sie rozluznia czy jak?? pozdrawiam Miałem podobny problem z Chartem, przyczyną było nieprawidłowe ułożenie jednego z łozysk w karterze, rozbierz silnik i sprawdź, wymieniałeś tylko łożyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 jak zmieniłeś tylko łożyska i pojawiła się taka nieprqawidłowość to może byc tylko wina łozsk,powienieneś sprawdzic czy łożyska nie różnią sie minimalnie szerokośćią(może ktoś się pomylił , chociaż wątpię)i sprawdź czy są one wprasowane do końca, tak jak powinny, bo jak będziesz nim tak latał to łożyska się rozsypią. niestety musisz rozebrać silnik.ps. ober jak by tak wał sie ruszał w lewo i prawo to możesz go wyżucić, bądź łożyska mają wytartą bierznię.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Sciskajac łozyska karterami powodujesz ze skasowany jest prawidłowy luz w łozysku. Po montazu trzeba po prostu zluzowac to napiecie po przez stukniecie w wał po przez pobijak z miekkiego metalu lub twardego drewna w oba czopy. Pozwoli to ułozyc sie łozyskom prawidłowo w karterze i powinno pomoc. Przed stknięciem mozesz podgrzac opalarka kartery by ułatwic robote.Nie wolno stukac bezpośrednio młotkiem w czopy wału. Operacja wymaga wyczucia ale to nic trudnego.Jesli nie pomoze to niestety cos żłe złozyłeś. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti2001 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 jak zmieniłeś tylko łożyska i pojawiła się taka nieprqawidłowość to może byc tylko wina łozsk,powienieneś sprawdzic czy łożyska nie różnią sie minimalnie szerokośćią(może ktoś się pomylił , chociaż wątpię)i sprawdź czy są one wprasowane do końca, tak jak powinny, bo jak będziesz nim tak latał to łożyska się rozsypią. niestety musisz rozebrać silnik.ps. ober jak by tak wał sie ruszał w lewo i prawo to możesz go wyżucić, bądź łożyska mają wytartą bierznię.... lozyska sa oznaczone fabrycznie i sa takie same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Ja mam w motorynce silnik 023 i po skladaniu bez uszczelki miedzy karterami tylko na sam silikon, wal strasznie ciezko chodzil. Rozwiazaniem tego problemu bylo zostosowanie uszczelki 0,5 mm miedzy karterami. I wal krecil sie normalnie. Wal powinien sie krecic tak z lekkim oporem , ze gdy korbowod mamy w DMP to powienien sam wrocic do gory. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.