Skocz do zawartości

czesciowa wymiana oleju - czy ma sens.


Rekomendowane odpowiedzi

O w morde - ja to zaplacilem za olej z filtrem bez wymiany ! Wymiane planuje przed sezonem bo olej ostatnio w lipcu byl wymieniany wiec to zakup troche na zapas...

 

No to nie pozostaje Ci nic innego jak trzymać się z dala następnym razem od tego sprzedawcy i ostrzec jeszcze dziesięciu innych, że zdzierają ostatnią koszulę.

 

Z drugiej strony to nie ma się co przejmować, bo w nowym sezonie cena oleju pewnie dojdzie do tego poziomu. Po prostu jesteś prekursorem w tej dziedzinie. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O w morde - ja to zaplacilem za olej z filtrem bez wymiany ! Wymiane planuje przed sezonem bo olej ostatnio w lipcu byl wymieniany wiec to zakup troche na zapas...

 

to gdzie ten olej kupiłeś?? ja w BestBike jakis miesiąc temu kupowałem moltula 15w50 ester 4 litry za 119zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się jak kiedyś na motobajzlu w Poznaniu jakiś koleś pytał się o filtr oleju do jakiejś Hondy (HF303). Gdy powiedziałem cenę 25 PLN to zaczął strasznie klnąć. Zapytałem czy drogo to powiedział że sa taki sam (Hiflo) zapłacił w jakimś warsztacie 80 PLN :notworthy: Fakt że wyglądał na niezorientowanego w temacie ale ktoś go wydymał bez mydła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłacił w jakimś warsztacie 80 PLN

Powiem Ci że jak gość był z Poznania to nawet nie musiał tyle w warsztacie płacić bo kilka firm z przyjemnością w tej cenie by mu sprzedało-kto jest z poznania to wie o kim mówie :)

 

Z drugiej strony to nie ma się co przejmować, bo w nowym sezonie cena oleju pewnie dojdzie do tego poziomu. Po prostu jesteś prekursorem w tej dziedzinie.

Motul w cenie 145zł będzie chyba za jakieś 10lat, bo już wiem że cena na motula na rok 2007 może wzrosnąć max o 2-3zl na 4litrach. A cena 119zł to jest oficjalna cena Motula w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy zdarli z Ciebie, bo nie stosuję motula tylko syntetyczny Orlena Platinium 10W 50 do mokrego sprzęgła, a ten kosztuje w zależności gdzie kupujesz 25-30 zł za litr. Do mnie wchodzi 1,25 l. Piszę na swoim przykładzie, bo nie chcę wymyślać cudów, o których mogę nie wiedzieć. Wymieniam sobie sam, bo serwis bierze za wymianę 120zł!!!!!!!

 

witam.

 

wczesniej pisales ze biorac pod uwage niewielkie ilosci potrzebne do "zapelnienia" silnika olejem mozna kupic cala ilosc na wymiane.. Otoz w Twoim motocyklu oleju potrzeba 1,25 litra.. jednak inna bajka jest w motocyklach wiekszych pojemnosciowo, do czterogarowej rzedowki wchodzi jakies 4 litry, wiec koszt dobrego oleju nie jest maly. Oczywiscie chcac jezdzic nie mozna zalowac na motocykl :icon_mrgreen:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

wczesniej pisales ze biorac pod uwage niewielkie ilosci potrzebne do "zapelnienia" silnika olejem mozna kupic cala ilosc na wymiane.. Otoz w Twoim motocyklu oleju potrzeba 1,25 litra.. jednak inna bajka jest w motocyklach wiekszych pojemnosciowo, do czterogarowej rzedowki wchodzi jakies 4 litry, wiec koszt dobrego oleju nie jest maly. Oczywiscie chcac jezdzic nie mozna zalowac na motocykl :icon_mrgreen:

pozdr

No i dlatego ja nie bawię się w żadne kombinacje, bo moje koszty są niewielkie. A swoją drogą do auta też nie kupuję tanich olejów, tylko GTX Magnatek full syntetyk. Jak chcę mieć utrzymanego sprzęta i niezawodną maszynę, to nie będę na niej oszczędzać, szczególnie w takich wrażliwych punktach jak oleje, hamulce czy opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcę mieć utrzymanego sprzęta i niezawodną maszynę, to nie będę na niej oszczędzać, szczególnie w takich wrażliwych punktach jak oleje, hamulce czy opony.

 

No zgadzam się z Tobą.. olej jest dla maszyny hamulce i opony dla własnego bezpieczeństwa.. wiadomo że nie zakłada się używanych klocków hamulcowych :buttrock: chociaz tansze klocki moim zdaniem niekoniecznie wpływają na drogę hamowania... tańsze lub bardziej miękkie klocki zużywają się szybciej zaś twarde klocki, jak używane w enduro czy crossie są dobre, lecz niszczą o wiele bardziej tarcze hamulcowe. Jestem zdania że jak ma się słabe tarcze to wymienia się i tarcze i klocki, jak słabe klocki to klocki. No i na tym się chyba kończy, każdy powinien dbać o własny motocykl dla własnego bezpieczeństwa. Ok kończe bo napisałem ładną litanię. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie ma co oszczędzać na tak ważnych rzeczach jak olej, opony, paski rozrządu, itd. a tanie oszczędzanie kombinowanie ech... to potem tylko bokiem wychodzi. Chodzi tu o nasze bezpieczeństwo i innych na drodze no i dobrą, zdrową pracę silników w naszych pojazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny się znalazł-zabłąkana owca. Poczytaj posty Pawła i przede wszystkim MarianaKa to zobaczysz że można mieszać nawet 10W60 z 20W50 :icon_mrgreen:

Cóż czytam posty - potrafię też wyciągać wnioski - i jestem zdecydowanym zwolennikiem unikania mieszania... :notworthy:

Pozdrawiam

Edytowane przez Dargo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...