Skocz do zawartości

Prosba o pare rad przed zakupem CBR 600 F3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow!

Mam do was wielka prosbe,a mianowicie przymierzam sie do zakupu Hondy CBR 600 F3 z 98r.Osobiscie nie mialem zbyt wiele do czynienia ze scigaczami,raczej z terenowkami.Prosze was, a szczegolnie tych co mieli lub maja doczynienia z tym motorkiem o pare rad przed zakupem.Na co zwrocic szczegolna uwage,jakie sa slabe punkty tego sprzeta ktore czesto ulegaja awarii i sa kosztowne w naprawie.Gdzie zajrzec by jak najwiecej dowiedziec sie o przeszlosci motoru.

A propo,moze jest jakis forumowicz dobrze znajacy sie na sprzetach z Dabrowy Gorniczej?Wlasnie tam mam do obejrzenia moto dosc dobrze wygladajace,tylko ze to jest ponad 500 km odemnie.

jeszcze jedno,czy zatrzaski na łaczeniach plastikow moga pekac od drgan silnika?Pewne moto ktore ogladalem tak ma i podejrzewam ze to raczej moze byc od stwiania na gumie, gdyz jest ta usterka na laczniu pod serwisoka.

Za rady bede bardzo wdzieczny.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moge Ci tylko polecic F3.

Sam jezdze juz trzecia CBRka 600 w zyciu. Ogolnie:sprzet bezawaryjny, niezawodny i ekonomiczny.

Wady o ktorych slyszalem: slynny napinacz lancuszka rozrzadu, glosny kosz sprzeglowy, mniej precyzyjna skrzynia biegow, wadliwy regulator napiecia.

Obejrzyj dokladnie caly motocykl. Sprawdz pasowanie plastikow. Jesli to mozliwe odkrec kilka owiewek i zobacz jak wyglada pod spodem.

Zobacz czy ograniczniki kierownicy nie sa zbite.

A poza tym standardowa procedura: klocki, swiece,filtry,plyny, opony itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hallo,hallo!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jest tu ktos?Czy moglby ktos sie jeszcze wypowiedziec?Przeciez ten motorek jest bardzo powszecny.

Wielkie dzieki za juz otrzymane rady.

 

Hallo,hallo!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jest tu ktos?Czy moglby ktos sie jeszcze wypowiedziec?Przeciez ten motorek jest bardzo powszecny.

Wielkie dzieki za juz otrzymane rady.

Moglby mnie ktos poinformowac ile kosztuje regulator napiecia do CBR F3.Oczywiscie nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze motorek jest malo awaryjny,ale na co zwrocic w nim uwage zeby prawidlowo ocenic jego stan,po ktorych podzespolach mozna jak najwiecej dowiedziec sie o jego przeszlosci.Mam aktualne fotki,wyglada identycznie,postaram sie je w zamiescic.pozdrawiam

 

Jak sadzicie,czy cena 12 tys bylaby odpowiednia cena za ten motorek,dodam ze naped wymaga wymiany no i oczywiscie musze doliczyc do tego transport,ktory by mnie wyniosl 400-500zl.Czy jak by mi sie udalo wynegocjowac te 12tys czy to by byla dobra cena za cbr z tego roku w tym stanie?Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to mozliwe popros sprzedajacego zeby odkrecil okienko serwisowe lub plastik pod siedzeniem i ocen czy nie byly nigdzie klejone czy naprawiane.

Zobacz czy wszystkie owiewki przykrecone sa na oryginalne sruby.

Sprawdz czy wypelnienia (te plastiki wewnetrzne do ktorych sa przymocowane przednie kierynki) sa w dobrym stanie. Nawet przy drobnym upadku kierunek wbija sie w to wypelnienie i powoduje jego pekniecie.

Zrob pelen skret kierownica w prawa i w lewa strone i porownaj czy polka kierownicy ma jednakowa odleglosc do zbiornika paliwa. Obejrzyj ograniczniki kierownicy.

Postaw motocykl na stopkach centralnych i przyjrzyj mu sie od przodu. Sprawdz czy jest idealnie symetryczny. Czy elementy czachy do ktorych przymocowane sa lusterka znajduja sie na jednakowej wysokosci.

Zobacz zebatki i lanuch w jakim sa stanie. Jesli zeby sa poprzechylane a lancuch wyciagniety, to wiadomo ze koles lubil "pogumkowac".

Obejrzyj tylne nadkole.Czesto po "paleniu gumy" pozostaja tam resztki stopionego asfaltu.

Posluchaj silnika czy nie wydaje jakis dziwnych i podejrzanych dzwiekow. Tym ze inaczej bedzie pracowal na wcisnietym i wycisnietym sprzegle sie nie przejmuj, to normalne (kosz sprzeglowy). Zobacz czy bez problemu wkreca sie na obroty i czy nie ma dziury w gazie.Zapytaj kolesia czy regulowal i synchronizowal gazniki po zmianie wydechu na sportowy.

Przejedz sie motorkiem i przeciagnij go porzadnie na kazdym biegu (ale z glowa) i sprawdz czy zaden bieg nie wyskakuje.

 

Dlaczego brakuje w ogloszeniu fotek lewej strony motocykla? Jest tam cos ukryte?

 

Ufff nie chce mi sie juz pisac. Wszystko to bylo juz omawiane setki razy w innym dziale.

Ogladaj moto pytaj o wszystko sprzedajacego i patrz mu gleboko w oczy :biggrin: Wyczytaj z nich czy mowi prawde i dowiedz sie czemu sprzedaje moto?

Edytowane przez michal750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za trud,wlasnie o takie opracowanie mi chodzilo.Z lewa strona jest wszystko w porzadku(bynajmniej na zdjeciu).

Moze ktos sie orientuje czy byly sprzedawane cbr-ki bez centralnych stopek,szczegolnie interesuja mnie z 97-98r.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglby mnie ktos poinformowac ile kosztuje regulator napiecia do CBR F3.Oczywiscie nowy.

 

260zł - zamiennik o orginale zapomnij (kosmiczna cena - lepiej nie wiedziec) poza tym zamiennik ma radiator który zapobiegac ma przegrzaniu, w orginalnym nie ma.

 

Co do centralki jeszcze nie spotkalem zeby jej nie bylo w tych rocznikach.

 

Pisales ze jest naped do wymiany to koszt ok 550zł/komplet (łańcuch RK, zebatki JT)

 

Cena 12.000 za 98rok (jak na mój gust) to dobra cena pod warunkiem ze moto jest ładnym stanie.

Reszte bardzo dobrze opisał Ci ,,michal750,, jezeli zrobisz jak Ci napisał i bedzie wszystko luz to bierz i sie nie zastanawiaj.

 

Sam bede chcial sprzedac swoja na wiosne za 10.000 ale moja jest po lekkim szlifie na prawa strone.

 

pozdrawiam i zycze udanych zakupów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po swoją cebrę jechałem znad morza na południe, prawie pod granicę i powiem Ci że kupiłem ją w sumie jako laik, ale biorąc pod uwagę powyższe uwagi ,,lipy" kupić nie powinieneś, na pewno się nie napalaj, lepiej traktuj motorek jako po przejściach i na miejscu stopniowo pozbywaj się tego przeświadczenia, co do ceny warto dać i pare stów więcej i mieć potem satysfakcję niż oszczędzić na zakupie, a potem chodzić strutym, że to czy tamto jest nie do końca ok. Takich motorków jest sporo i nie warto ładować się w byle co, do sezonu jeszcze troche czasu więc rozwagi i ostrożności życzę !!!

 

p.s. moja HONIA chodzi jak marzenie, uwag co do F3 nie wnoszę, pozdro i powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za rady.Wskazowki "michael750" bardzo mi sie podobaja,jestem ci bardzo wdzieczny.

 

Ja jestem z bardzo bliska - podaj linka do tego ogloszenia to oblukam czy nie znam sprzeta a w razie czego popytam jeszcze znajomych z DG !!!

Witam!

Czy moze juz dowiedziales sie cos o tym sprzecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...