Stifler Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Co to może być.. Jak moto jest zimne to musze sie niezle nakręcić rozrusznikiem zanim wogole sie odezwie a jak juz to wchodzi na 3 tys obr i gasnie po sekundzie moze dwóch.. i tak kilka razy zanim zacznie pracować dłużej ale zazwyczaj jeszcze po chwili zgaśnie.. Jak jest ciepły to jest ok.. Działo sie tak przed i po remoncie.. gdzie szukać problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 wiesz co ja swoja xj z 87 roku nie moge odpalic ponizej 5 stopni. kiedy jezdzilem do pracy i stala na dworze a temp spadala do zera to pozniej musialem czekac na slonce ale zdarzalo sie ze piecyk wkladalem przy gazniki i wtedy ruszala.jesli nie podgrzalem to tylko jakby raz obrocila wałem i gasla... moze te gazniki tak maja nie wiem. slyszalem ze stare xj tak mialy i diversjony do ktoregos tam roku. moze u Ciebie tez jest podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 A jak sie ustawia poziom paliwa w komorze pływakowej?? Wiem, że trzaba włożyć przeżroczystą purke na taki maly kruciec od spodu gaznika a pozniej popuścic srubeczke zeby polecialo do niego paliwo i tak można to zmierzyć ale jak korygować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 zmien swiece i sprawdz gaznik - uklad ssania , sprawdz filtr powietrza Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 nowa swieca i filtr.... gaźnik jest jakis dziwny .. widać ze paliwo musialo w nim wybuchać bo jest okopcony od srodka ale wszystkie kanaly drożne.. śróbka mieszanki podstawowej była odkręcona 2 obroty a powinna być 2,5-3... Ale caly czas nie wiem jak sie ustawia ten poziom pływaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Żeby ustawić poziom pływaka wypadało by mieć dane fabryczne. A ustawia się tak że po zdjęciu komory pływakowej odwracamy gaźnik ( pływakiem do góry) i w tym momencie pływak nam opada zamykając zaworek iglicowy. Pomiędzy pływakiem a płytą gaźnika jest przerwa ( w momencie gdy odwórimy gaźnik pływakiem do góry) którą właśnie trzeba ustawić poprzez zwykłe doginanie pływaka a przerwę tą potrzeba znać z serwisówki. Najlepiej ustawiać to na wiertełko, przykładowo, jeżeli przerwa ma wynosić 6 mm, bierzemy wiertło, kładziemy między pływakiem i gaźnikiem i doginamy odpowiednio do niego. Drugą kwestią jest ustawienie skoku pływaka. Czyli po ustawieniu szczeliny w której pływak zamyka zaworek sprawdzamy ile mm przesów się nam w drugą stronę. Jest w pływaku jeden języczek do podgięcia którym ustawiamy szczelinę a takim drugim ustawiamy jego skok a tym samym poziom paliwa. Odnośnie skoku pływaka to też musimy znać tę wartość z serwisówki. Możliwe błędy do popełnienia:1. Pływak za mocno podgięty w kierunku zaworka- nigdy go nie zamknie a tym samym zaleje nam silnik2. Pływak za słabo podgięty z za małym skokiem- poziom paliwa za niski i moto będzie zdychało co chwili,nie będzie osiągał swojej mocy albo też w ogóle nie zaskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom_H Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Jeszcze przyczyną nie palenia na zimno może być brak luzów na zaworach. Mianowicie jeśli luzy zaworowe się skasowały to na zimno silnik nie ma kompresji (przedmuchy na zaworach) i wtedy jest bardzo trudno zapalić maszynę. Bardzo ciekawą sprawą jest zachowanie się ciśnieniomierza do mierzenia kompresji, gdy nie ma luzów to ciśnieniomierz nie będzie mógł załapać żadnej wartości, będzie wskazówka podnosiła się i opadała. Miałem taki problem w kilku maszynach. Grzebanie w gaźnikach nic nie dawało a po zrobieniu luzów jak ręką odjął, maszyna paliła jak ta lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteq Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 a ja miałem w mojej XL taki głupi przypadek że kupiłem nową świece ustawiłem przerwe jak podaje fabryka i.... moto przestało palić jak było zimne :buttrock: jak sie okazało po zmiejszeniu przerwy na elektrodach silnik zaczął znowu palić, teraz pali za pierwszym kopem, radze sprawdzić najpierw swiece bo tez sie nieźle nakombinowałem itp itd a sie okazało że to głupia przerwa na elektrodzie był winna :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Co to może być.. Jak moto jest zimne to musze sie niezle nakręcić rozrusznikiem zanim wogole sie odezwie a jak juz to wchodzi na 3 tys obr i gasnie po sekundzie moze dwóch.. i tak kilka razy zanim zacznie pracować dłużej ale zazwyczaj jeszcze po chwili zgaśnie.. Jak jest ciepły to jest ok.. Działo sie tak przed i po remoncie.. gdzie szukać problemu.Musisz sprawdzić swiece czyli jaki ma kolor,a moze być też gażnikiem ze możę jest lichawe paliwo lub niezbyt dobrze wyregulowany,lub luzy na zaworach nieprawidłowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Dzisiaj mialem straszną ochotę sie przejechać i wyczyściłem gaźnik.. odkręciłem śróbke mieszanki podstawowej na 3 obroty i przy pierwszej probie zapalenie cos huknęło .. ale przy drugiej silnik ladnie zaskoczył pracował w miare równo.. Przejechałem sie i jak narazie jest ok.. odezwe sie pozniej co sie dalej z nim dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 (edytowane) Umnie sklad mieszanki ksiazkowo 1.5 obr, tylko ze moto wstedy ciezko pali i powoli z obrotow schodzi, mam ustawione na 3 1/4 i jest malina - nie kopci na czarno , pali od 1 zakrecenia . A czy okopcony gaznik , to nie wina niedomykajacych sie zaworow ssacych ?? Edytowane 25 Grudnia 2006 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Umnie sklad mieszanki ksiazkowo 1.5 obr, tylko ze moto wstedy ciezko pali i powoli z obrotow schodzi, mam ustawione na 3 1/4 i jest malina - nie kopci na czarno , pali od 1 zakrecenia . A czy okopcony gaznik , to nie wina niedomykajacych sie zaworow ssacych ?? Teraz już zawory są dotarte wieć zakopcenie pewnie zostało od czasu sprzed remontu.. Jak teraz zapalam na ssaniu to zdarza mu sie strzelić w gaźnik ale juz jest o niebo lepiej.... pracuje równo i nie dymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.