Skocz do zawartości

Honda DAX monkey


piasektt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Co sądzicie o tych sprzętach? Czym różni sie DAX od Monkey? Jakie osiągi są tych sprzętów? Za ile można je dorwać w Polsce ? Jakieś ciekawe filmy, foty ?

 

Pozdrawiam

 

Aby dowiedzieć się czym się różnią wpisz w googlach w wyszukiwaniu grafiki "honda dax" i "honda monkey".

Silnik w obu ten sam - mały, górnozaworowy czterosuw Hondy o średniej, bym rzekł, dynamice. W oddławionym oryginale raczej nie przekroczysz 70km/h. Jeździłem raz chińską podróbą DAX'a z tuningowym motorem 125cc - to już polecam :rolleyes: Według mnie sprzęt jest dobry dla kogoś kto jest zupełnie zielony i mały, albo dla kogoś kto nie wymaga od sprzetu więcej niż minimalnego spalania i trwałości (wiadomo, to Japonka).

Oczywiscie można bawić sie w tuning, ale to kosztuje i się imho nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tego co już zauważyłem. Są różne modele silników właśnie ze skrzynia manualną 4 biegową, pół automatem 3 biegowym. Czy to jest zależne od roczników ? Czy DAX od Monkey różnie sie tylko tym że monkey jest jedno osobowy i ma bak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tylko z tego co już zauważyłem. Są różne modele silników właśnie ze skrzynia manualną 4 biegową, pół automatem 3 biegowym. Czy to jest zależne od roczników ? Czy DAX od Monkey różnie sie tylko tym że monkey jest jedno osobowy i ma bak ?

Mam DAXa 70 z 95 roku , DAXy oryginalnie mają sprzęgło automatyczne (patent JAWY) i 3 biegi , Monkey 4 biegi isprzęgło manualne. DAX ma zbiornik paliwa pod siedzeniem , jego pojemność to 2,5 l . Oryginalne Hondy cechuje bardzo staranne wykonanie i całkowita bezawaryjność. Produkcja Monkey rozpoczeła się w 1967 r. a DAXa dwa lata póżniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby dowiedzieć się czym się różnią wpisz w googlach w wyszukiwaniu grafiki "honda dax" i "honda monkey".

Silnik w obu ten sam - mały, górnozaworowy czterosuw Hondy o średniej, bym rzekł, dynamice. W oddławionym oryginale raczej nie przekroczysz 70km/h. Jeździłem raz chińską podróbą DAX'a z tuningowym motorem 125cc - to już polecam :wink: Według mnie sprzęt jest dobry dla kogoś kto jest zupełnie zielony i mały, albo dla kogoś kto nie wymaga od sprzetu więcej niż minimalnego spalania i trwałości (wiadomo, to Japonka).

Oczywiscie można bawić sie w tuning, ale to kosztuje i się imho nie opłaca.

 

 

Tak dla Twojej informacji, wiesz jakie kluby i jak bardzo rozpowszechniona jest Monkey ? Fakt, ze z regoly chlopaki stosuja 125 ccm Ostatnia nowoscia jest silnik 133 cm. W kazdym razie wyglada to a slyszy sie jeszcze lepiej jak jedzie np 25 Monkey na otwartych wydechach zwarta grupa.

 

Dax z 50 ccm rozwija 60 km / h

 

z 70 ccm 80km/h

 

ze 125 ccm ???

 

Sam od dwoch lat poluje na okazyjnego daxa ceny obu sa dosc kosmiczne

 

pozdrawaim

 

:bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Aby dowiedzieć się czym się różnią wpisz w googlach w wyszukiwaniu grafiki "honda dax" i "honda monkey".

Silnik w obu ten sam - mały, górnozaworowy czterosuw Hondy o średniej, bym rzekł, dynamice. W oddławionym oryginale raczej nie przekroczysz 70km/h. Jeździłem raz chińską podróbą DAX'a z tuningowym motorem 125cc - to już polecam :D Według mnie sprzęt jest dobry dla kogoś kto jest zupełnie zielony i mały, albo dla kogoś kto nie wymaga od sprzetu więcej niż minimalnego spalania i trwałości (wiadomo, to Japonka).

Oczywiscie można bawić sie w tuning, ale to kosztuje i się imho nie opłaca.

 

Witam wszystkich zainteresowanych motocyklami Honda Dax i Monkey . Na wstępie chciał bym się odnieść do wcześniejszych opinii na tym forum. Myślę , że trzeba być kompletnie " zielonym " nazywając Daxa motocyklem dla małych lub zielonych . Jest to mały motocykl ale w końcu to pojemność 49 lub w wersji ST 70- 72 cm . Moc nie duża gabarytu też nie ( ale to zaleta nie wada ) . Jeśli chodzi o inne zalety Daxa to jest to motocykl który daje największe możliwości tuningowe na świecie . Żaden inny motocykl nie był tak modernizowany przez użytkowników jak Dax czy Monkey . Na poparcie tych słów zamieszczę kilka z pośród wielu fotek aby tym " zielonym " którzy zabierają głos w temacie nie mając o tym zielonego pojęcia rozjaśnić trochę w głowach : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a6d8335567d3a8a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5c474584ab78b01.html

 

Witam

 

Co sądzicie o tych sprzętach? Czym różni sie DAX od Monkey? Jakie osiągi są tych sprzętów? Za ile można je dorwać w Polsce ? Jakieś ciekawe filmy, foty ?

 

Pozdrawiam

 

Witam w kilku słowach powiem , że różnic jest więcej niż podobieństw

Jednakowe są tylko silniki

Podobieństwem jest to , że ona są małych rozmiarów . Dax na kołach 10 cali a Małpa na 8 calowych kółkach

Dax z kanapa 2 miejscową małpa na jednego człowieczka

Daxik ma mały 2,5 litrowy zbiornik ukryty w ramie pod siedzeniem a małpa większy zbiornik klasycznie montowany na ramie .

 

Ważnym jest fakt , że Małpa i Daxik cechuje ogromna żywotność silnik i inne podzespoły .

Nie bez znaczenia jest fakt , że motocykle te maja w zasadzie niczym nie ograniczone możliwości tuningowe . Tylko inwencja twórcza właściciela i zawartość portfela określają to jak będzie wyglądał Twój daxik . Można z niego robić klasyka wiernego oryginalnemu wyglądowi lub śliczną pełną chromu zabawką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w związku z tym, że jestem fanem hondy dax nie mogłem zostawić tego tematu bez odpowiedzi :).

Osobiście posiadam hondę st50s z silnikiem 72ccm, hondę ct70 i hondę st50 z silnikiem 125.

Piaskett większość daxów i wszystkie monkey'e mają 3 biegi półsutomat, gorilla ma 4 biegi manual, podobnie jak ct70h i st50/70m (dax de luxe), jeszcze niektóre wersje japońskie mają manual i 4 biegi. Były też takie rodzynki jak ss50 manual i 5 biegów (taki sam silnik jak w daxie i 50ccm miała 6,25KM i leciała około 100km/h) i takie skrzynie kosztują ponad 1000zł na licytacjach za granicą.

Co do tuningu to oryginalne silniki tuninguje się do 88ccm najczęściej, do tego zakłada wydajniejszą pompę oleju, chłodnicę oleju oraz sportowe wałki dzięki czemu można uzyskać moc podobną do chińskich 125, aby uzyskać jeszcze większą moc należy zmienić wał na taki o dłuższym skoku, maxymalnie z oryginalnego silnika można naprawdę dużo wycisnąć stosując wał 54mm, suche sprzęgło, 6 biegową skrzynię, głowicę 4 zaworową DOHC układ wydechowy kerker, yoshi itp. do tego gaźnik typu fcr czy tmr i takie monkey'e w japoni otrafią osiągnąć czas około 13-13,5 sek na 1/4 mili, myślę że to wynik niezły jak na 125 ccm :) .

Kolejny rozdział otwierają nam chińskie silniki 125, 140 i 150 które są robione na bazie silnika hondy nice 110 inne chińskie silniki jakie się stosuje to gpx 150/160 które można przerobić nawet do 220ccm :), są to repliki silników z kawasaki ksr/klx 110 oraz suzuki drz110.

Ludzie naprawdę bogaci stosują silniki hondy nice 110 przerabiając je nawet do 190ccm i stosując zestawy tuningowe takegawa, kitaco czy daytona. silniki te mają wysoki potencjał, Przykładowo honda monkey z50a (wersja bez amortyzatorów tylnich) której właścicielem jest czech, ivo kastan ma 28KM i osiąga prędkość ponad 180km/h, w motorze zastosowano kit superhead +R 175ccm i gaźnik tmr 28 z tego co dobrze pamiętam i do tego zmiana zębatek oraz układu wydechowego, wszystko na bazie silnika hondy nice 110.

Osobiście poluję na monkey'a ale sportowego jego nazwa to honda monkey R lub RT, Jakby ktoś coś o takim wiedział to proszę o informacje.

 

 

Jeśli ktoś chciałby się poradzić w jakiś sprawach i tuningiem związanych z tym najpopularniejszym silnikiem na świecie (większość chińskich 50 i 125 z skrzynią biegów i 60mln hond cub oraz wiele odmiana mini bike'ów) to chętnie pomogę, jeśli ktoś chciałby kupić coś tego typu to też może się zgłosić do mnie co do części to też jakieś tam mam :).

Dla chętnych mogę podać adres jedynego polskiego forum miłośników hondy dax.

Naprawdę szkoda, że to taki fajny motorek, a w polsce tak naprawdę mało kto wie co to jest i moim marzeniem jest to żeby to zmienić dlatego odkopuję temat :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

w związku z tym, że jestem fanem hondy dax nie mogłem zostawić tego tematu bez odpowiedzi smile.gif.

Osobiście posiadam hondę st50s z silnikiem 72ccm, hondę ct70 i hondę st50 z silnikiem 125.

Piaskett większość daxów i wszystkie monkey'e mają 3 biegi półsutomat, gorilla ma 4 biegi manual, podobnie jak ct70h i st50/70m (dax de luxe), jeszcze niektóre wersje japońskie mają manual i 4 biegi. Były też takie rodzynki jak ss50 manual i 5 biegów (taki sam silnik jak w daxie i 50ccm miała 6,25KM i leciała około 100km/h) i takie skrzynie kosztują ponad 1000zł na licytacjach za granicą.

Co do tuningu to oryginalne silniki tuninguje się do 88ccm najczęściej, do tego zakłada wydajniejszą pompę oleju, chłodnicę oleju oraz sportowe wałki dzięki czemu można uzyskać moc podobną do chińskich 125, aby uzyskać jeszcze większą moc należy zmienić wał na taki o dłuższym skoku, maxymalnie z oryginalnego silnika można naprawdę dużo wycisnąć stosując wał 54mm, suche sprzęgło, 6 biegową skrzynię, głowicę 4 zaworową DOHC układ wydechowy kerker, yoshi itp. do tego gaźnik typu fcr czy tmr i takie monkey'e w japoni otrafią osiągnąć czas około 13-13,5 sek na 1/4 mili, myślę że to wynik niezły jak na 125 ccm smile.gif .

Kolejny rozdział otwierają nam chińskie silniki 125, 140 i 150 które są robione na bazie silnika hondy nice 110 inne chińskie silniki jakie się stosuje to gpx 150/160 które można przerobić nawet do 220ccm smile.gif, są to repliki silników z kawasaki ksr/klx 110 oraz suzuki drz110.

Ludzie naprawdę bogaci stosują silniki hondy nice 110 przerabiając je nawet do 190ccm i stosując zestawy tuningowe takegawa, kitaco czy daytona. silniki te mają wysoki potencjał, Przykładowo honda monkey z50a (wersja bez amortyzatorów tylnich) której właścicielem jest czech, ivo kastan ma 28KM i osiąga prędkość ponad 180km/h, w motorze zastosowano kit superhead +R 175ccm i gaźnik tmr 28 z tego co dobrze pamiętam i do tego zmiana zębatek oraz układu wydechowego, wszystko na bazie silnika hondy nice 110.

Osobiście poluję na monkey'a ale sportowego jego nazwa to honda monkey R lub RT, Jakby ktoś coś o takim wiedział to proszę o informacje.

 

 

Jeśli ktoś chciałby się poradzić w jakiś sprawach i tuningiem związanych z tym najpopularniejszym silnikiem na świecie (większość chińskich 50 i 125 z skrzynią biegów i 60mln hond cub oraz wiele odmiana mini bike'ów) to chętnie pomogę, jeśli ktoś chciałby kupić coś tego typu to też może się zgłosić do mnie co do części to też jakieś tam mam smile.gif.

Dla chętnych mogę podać adres jedynego polskiego forum miłośników hondy dax.

Naprawdę szkoda, że to taki fajny motorek, a w polsce tak naprawdę mało kto wie co to jest i moim marzeniem jest to żeby to zmienić dlatego odkopuję temat smile.gif

Pozdrawiam.

Przepraszam, że odgrzewam ale mieszkam teraz w niemczech i niedaleko mojego mieszkania jest warsztacik miłego niemca. Byłem u niego kupić rower żeby jeździć do pracy po deptaku nad Menem i moim oczom w tym całym burdelu części, rowerów i innych motocykli ukazał się widok takiej małej czarnej hondy ale czy to monkey czy gorilla nie wiem. Na pewno ma bak między nogami. Jutro może podjade i porobie foty. NIe wiem ale chyba ją kupię bo mam jebca na punkcie takich maszynek. Spać po nocach nie mogę na samą myśl hehehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wostok,

 

w imeieniu FM uroczyscie nadaje Ci tytul grabarza roku 2014 !

 

Sprawdzales date zamieszcenia i ostatniego postu, szkoda, teraz musisz z tym zyc.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...